Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ultrawide icm mac mini

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste helden,

Mijn vraag
1 Ondersteund macOS een resolutie van 3440x1440 en op hoeveel hz?
2 Kan de (goedkoopste) mac mini van de apple store dit aansturen icm een ssd ipv hdd?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het scherm wordt waarschijnlijk een pricewatch: Acer B346CK Zwart.
De mac mini die ik eventueel wil kopen http://www.apple.com/nl/s...uct=MGEM2FN/A&step=config . Met eventueel een upgrade.

Ik wil ook een Apple MacBook kopen (is misschien van belang).
Ik wil de pc gebruiken voor Balloon Tower Defense, aantal chrome tabbladen, office en Spotify.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1 Ik las dat ultrawide eigenlijk niet meer wordt ondersteund, maar het nog wel mogelijk is.
2 Of deze mac mini dit aankan, is moelijk te vinden aangezien ik iets anders wil doen dan andere qua software.

Het alternatief is hackintosch project.

Alvast bedankt redders in nood :)

Alle reacties

Verwijderd

Mac Mini link werkt niet.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

http://www.everymac.com/s...play-support.html#display

The current "Late 2014" Mac mini models -- the Mac mini "Core i5" 1.4, "Core i5" 2.6, "Core i5" 2.8, and "Core i7" 3.0 -- can support a 4K or Ultra HD display/television at 3840x2160 at a 30 Hz refresh rate or 4096x2160 at a 24 Hz refresh rate via the HDMI port. These models also can support 4K/Ultra HD displays equipped with a DisplayPort using SST (single-stream transport) at 30 Hz. Earlier Aluminum Mac mini models cannot support 4K/Ultra HD displays.

NRG

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Een 2560x1080 scherm op 60Hz is geen probleem, maar de hardware in de Mac Mini's is inmiddels dermate verouderd dat meer dan 1440p 16:9 er niet op werkt boven de 30Hz, wat echt huilen is.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

De MacBook 2016 kan dus waarschijnlijk ook niet zo'n beeldscherm aansturen?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link.

Technisch gezien is het dus mogelijk om met een MacBook een 3440x1440 scherm aan te sturen. Maar de hardware is daarvoor veel te zwak met de doeleinden die ik voor ogen heb?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 07:55 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:54:
Bedankt voor de link.

Technisch gezien is het dus mogelijk om met een MacBook een 3440x1440 scherm aan te sturen. Maar de hardware is daarvoor veel te zwak met de doeleinden die ik voor ogen heb?
macOS is in zijn geheel ongeschikt voor gamen, dat moet sowieso op een bootcamp partitie of helemaal niet (of een aparte PC). Verder zijn er geen problemen. De MacBook 12" is meer een ultraportable, dus als je hem niet elke dag meeneemt had je beter een desktop kunnen nemen, of een MacBook Pro Retina 2015 model, die kan ook alles wat je wil (via miniDP gaat 4K60 prima bijv.). Kost vergelijkbaar, maar veel krachtiger.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Pagina: 1