RT-N66U weigert internet aan te nemen van Netgear GS108Ev3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-07 06:53
Beste forumleden,

Ik ben bezig met het inrichten van een nieuw thuisnetwerk. Er zijn Cat7 SFTP kabels door het huis getrokken en aangesloten op een patchpaneel. Er is een nieuwe Netgear GS108Ev3 switch geplaatst en alles functioneert correct, totdat ik de router op de switch aan wilde sluiten. De switch krijgt internet van het modem van Ziggo. Dit is de Cisco EPC3928. Op de Netgear moet de Asus RT-N66U gaan werken, maar deze zegt continue dat er geen connectietype gevonden kan worden.
Kunnen jullie mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

En als je een PC op de Netgear aansluit, dan wel?

Er "kan" een incompabiliteit (wat een moeilijk woord zeg), tussen de Asus en Netgear zijn. Doe de Asus eens rechtstreeks in de Ziggo modem.

Ik heb hier ook een Cisco Aironet, die niet wil praten met mijn HP Procurve switch. Rechtstreeks in de Mikrotik geen probleem....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

daanb14 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:45:
Beste forumleden,

Ik ben bezig met het inrichten van een nieuw thuisnetwerk. Er zijn Cat7 SFTP kabels door het huis getrokken en aangesloten op een patchpaneel. Er is een nieuwe Netgear GS108Ev3 switch geplaatst en alles functioneert correct, totdat ik de router op de switch aan wilde sluiten. De switch krijgt internet van het modem van Ziggo. Dit is de Cisco EPC3928. Op de Netgear moet de Asus RT-N66U gaan werken, maar deze zegt continue dat er geen connectietype gevonden kan worden.
Kunnen jullie mij helpen?
Modem-> switch->router? Moet dat niet andersom? Modem->router->switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Anoniem: 93986 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:59:
[...]

Modem-> switch->router? Moet dat niet andersom? Modem->router->switch?
Dus de switch moet achter de router zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Ja. De router deelt de ip adressen uit. Niet de switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Anoniem: 93986 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:19:
Ja. De router deelt de ip adressen uit. Niet de switch.
Hier kwam ik net achter :9~
Ik voel me nu nogal een beunhaas.
Ik haal morgen het Cisco modem uit bridge modus. Dan wordt het dus weer een router die ip's uitdeelt _/-\o_
De Wi-Fi van dat ding blijft gewoon uit ;)
Vervolgens komt hier de switch op en gaat de RT-N66U in bridge mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom niet gewoon beide voor WiFi :?

Ze staan zo te horen vrij ver uit elkaar, dus lijkt me dat toegevoegde dekking significant zou zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
dion_b schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:14:
Waarom niet gewoon beide voor WiFi :?

Ze staan zo te horen vrij ver uit elkaar, dus lijkt me dat toegevoegde dekking significant zou zijn.
De instabiliteit van dat ding zintij voor geen meter en ik kwam erachter dat de Cisco niet zo goed is als router als de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

daanb14 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:22:
[...]

De instabiliteit van dat ding zintij voor geen meter en ik kwam erachter dat de Cisco niet zo goed is als router als de Asus.
Qua router heeft de N66U zeker meer opties, maar die gebruik je dus niet in een setup met N66U in AP mode. Vraag is ook of je al die toeters en bellen nodig hebt. Als de routerfunctie van de EPC3928 instabiel is heb je er bovendien sowieso mee te maken in deze setup, of je de WiFi nu wel of niet gebruikt.

Qua WiFi is de EPC3928 verouderd, maar de N66U is van dezelfde generatie (dualband WiFi-n); grootste verschil is dat de N66U 3x3 MiMo doet. Dat levert inderdaad betere dekking en ontvangstgevoeligheid op - maar goed, dekking met twee apparaten is altijd beter dan met een enkele, al is de tweede minder qua specs.

De vraag is exact welke "instabiliteit" je dus bedoelt. Als het om WiFi gaat, is het waarschijnlijk gewoon onvoldoende dekking op sommige plaatsen vanaf waar de modem staat. Dat los je met de N66U prima op, maar is geen reden om de EPC3928 uit te zetten. Gaat het daar niet om, dan kan het brakke instellingen zijn en is troubleshooting beter idee dan kindje met badwater weggooien :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1