Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smid98
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-05 09:23
Mijn vraag

Is het mogelijk op een netwerkadapter op dit moederbord aan te sluiten? Aangezien de slots groter zijn dan de meeste netwerkadapters hebben aan pins (zie foto). Of maakt dit niets uit?

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2rw0uc9.png

[ Voor 27% gewijzigd door Smid98 op 13-02-2017 18:50 ]

Beste antwoord (via Smid98 op 13-02-2017 18:48)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Ja is mogelijk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14

DukeBox

loves wheat smoothies

Aangezien de slots groter zijn dan de meeste netwerkadapters hebben aan pins
Wat bedoel je hier mee ?

Je kan op veel manieren een netwerk interface toe voegen.. maar om hier wat zinnigs op te zeggen is het wel noodzakelijk antwoord te geven op de vragen die nu onbeantwoord in je SP staan.

[ Voor 31% gewijzigd door DukeBox op 13-02-2017 18:49 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Ja is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smid98
DukeBox schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:47:
[...]

Wat bedoel je hier mee ?

Je kan op veel manieren een netwerk interface toe voegen.. maar om hier wat zinnigs op te zeggen is het wel noodzakelijk antwoord te geven op de vragen die nu onbeantwoord in je SP staan.
Ik heb een foto toegevoegd, in het moederbord GA-B150M-D3H zitten x16 expansion slots. Zoals op de foto te zien is heeft die netwerkadapter (voorbeeld) er een stuk minder. Is dit een probleem wanneer je deze erin duwt dat het niet alles bezet.
Ik hoop dat de vraag zo iets duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Smid98 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:54:
Ik hoop dat de vraag zo iets duidelijker is.
Ja en nee, buiten of het fysiek past (klein in groot, dus ja in dit geval) hangt het er vanaf hoeveel PCIe lanes de kaart nodig heeft en hoeveel er beschikbaar zijn in het betreffende slot.

Een van de PCIe 16 sloten is eigenlijk maar een PCIe x4. Maar desondanks, de afgebeelde kaart (PCIe x1) kan er in.

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 13-02-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat wil je er mee bereiken?
Gewoon om je PC op een tweede netwerk aan te sluiten of om de snelheid te verhogen? (Dat laatste gaat iig niet werken)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smid98
Met de standaard die in het moederbord zit, zit ik op een snelheid van 6Mbps. Op wifi zit ik rond de 40 Mbps. Ik heb de drivers en alles opnieuw geïnstalleerd maar het blijft langzaam. Dus dit was mijn oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Dat vroeg ik me eigenlijk ook wel af.. met name vanwege de ietwat onwetende vraagstelling.

Smid98 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:00:

Met de standaard die in het moederbord zit, zit ik op een snelheid van 6Mbps. Op wifi zit ik rond de 40 Mbps. Ik heb de drivers en alles opnieuw geïnstalleerd maar het blijft langzaam. Dus dit was mijn oplossing hiervoor.
Dan moet je probleem echt wel ergens anders liggen, je onboard netwerk kaart niet werken op een snelheid van 6Mbps, het is 10,100 of 1000Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smid98
een snelheid van 6Mbps, het is 10,100 of 1000Mbps.
Dat snap ik, maar bij het doen van een speedtest. Kortom het internet is langzamer met kabel dan wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Smid98 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:00:
[...]

6Mbit/s of 6MB/s?
Hoe test je dit overigens, en welke snelheid staat er bij de adapter status (10/100/1000Mb/s)?
Hoewel de NIC op zo'n mobo niet de beste ter wereld is zijn ze meer dan goed genoeg en als die niet eens de 100Mb/s haalt is er gewoon iets mis aan de bekabeling/poort/rest van je netwerk of softwarematig iets mis.

[ Voor 18% gewijzigd door RGAT op 13-02-2017 19:07 ]

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

^ Goed opgemerkt ! Als het 6MBps is, dan is 40Mbps via WiFi ook wel ongeveer wat je mag verwachten.
Smid98 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:03:
Dat snap ik, maar bij het doen van een speedtest. Kortom het internet is langzamer met kabel dan wifi.
Dan is de eerste stap uitzoeken waar je bottleneck zit. Een Intel I219V is echt niet langzamer dan de afgebeelde realtek adapter.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 13-02-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smid98
RGAT schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:04:
[...]

6Mbit/s of 6MB/s?
Hoe test je dit overigens, en welke snelheid staat er bij de adapter status (10/100/1000Mb/s)?
Hoewel de NIC op zo'n mobo niet de beste ter wereld is zijn ze meer dan goed genoeg en als die niet eens de 100Mb/s haalt is er gewoon iets mis aan de bekabeling/poort/rest van je netwerk of softwarematig iets mis.
Via een speedtest (6Mbit/s). En daar staat gewoon 1000Mb/s. Daarom vind ik het ook heel vreemd. Het ligt niet aan de kabel of mijn router, aangezien het op een laptop naar behoren fungeert. Het zou ook softwarematig kunnen zijn maar dan zou ik geen idee hebben waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Smid98 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:10:
Het zou ook softwarematig kunnen zijn maar dan zou ik geen idee hebben waar het probleem ligt.
Daarom het idee om e.e.a. te gaan uitsluiten. Zoek eerst eens precies wéér je bottleneck zit (simpel gezegd, voor of na je router/switch/modem etc).

Pagina: 1