Op Marktplaats met Paypal verkocht, problemen met koper

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 885299

Topicstarter
Na aanleiding van een bericht hier over paypal en het zoek raken van een pakket heb ik een soort gelijk geval maar toch anders.

Via marktplaats heb ik een product verkocht en na aandringen van de koper, met paypal laten betalen. Vervolgens duurde het erg lang voordat deze persoon betaald had. Uiteindelijk stond het geld op mijn paypal account en heb ik het pakket aangetekend verstuurd via PostNL naar België.

Via de PostNL app zie ik dat zaterdag het pakket is afgeleverd en dat er voor ontvangst is getekend.

Nu twee dagen later krijg ik bericht van de koper dat hij een pakket heeft ontvangen met een andere inhoud (ander merk, lijkt niet eens op wat ik gestuurd heb)

Bij mij gaan er nu een aantal alarmbellen af.

* Hij wilde een kopië van mijn ID van te voren als bewijs dat ik was wie ik zei dat ik was, nu vraagt hij hier alweer om.

* Hij dringde meerdere keren aan via paypal te willen betalen absoluut niet via IDeal of via een bankafschrift

* Hij vraagt aan mij of ik videomateriaal heb dat ik het pakket inpak of fotos van het pakket zelf (dit heb ik niet gemaakt, eerlijk gezegd niet over nagedacht)

* Waarom maandag pas reageren als je het pakket zaterdag al hebt ontvagen?

Nu zegt hij een claim in te dienen bij Paypal om zijn geld terug te krijgen. Wat kan ik in deze situatie doen?

Ik heb de fysieke bon van PostNL en digitaal dat het pakket is ontvangen en getekend door de ontvanger.

Mijn vraag dus wat moet ik doen, mocht er een claim komen? En sta ik sterk zo met de bewijzen die ik heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 885299 op 13-02-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Even inhakende op het "iDeal" gedeelte. Dit hebben we niet in België dus kunnen we ook niet gebruiken om mee te betalen.

Best neem je foto's voor je inpakt inderdaad. Vooral om dingen als dit tegen te gaan.
Alsook ga je best niet random personen een foto/scan van je pas geven. Voor je het weet heb je zo identity fraud aan je been.

[ Voor 23% gewijzigd door GuntherDW op 13-02-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi Gunter, ja ik had ook aangeboden om het dan via een normale bankoverschrijving te doen. Dit wilde hij niet.
Heb mijn ID ook zeker niet gegeven!

Maar ja ik verkoop niet bijzonder vaak en normaal gaat het altijd goed. Nooit eerder fotos moeten maken van mijn pakket. Voor de volgende keer zou ik dit wel doen idd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19-07 19:07
Goed nieuws, Paypal kennende sta je waarschijnlijk zeer zwak. Je hebt totaal geen bewijs van het pakketje. Je weet alleen dat het pakketje over is gekomen, dat de ontvanger getekend heeft én hoe zwaar het pakketje was. Je hebt vooraf geen foto gemaakt van het gewicht + de inhoud en je kunt niet bewijzen dat er geen ander merk in zat.

Paypal kiest in veel gevallen de kant van de koper.

Wat je kunt doen is vooraf een berichtje naar paypal sturen, mocht er een claim komen, dan heb je dat vast gedaan (Wellicht helpt dit?). Je bon even scannen, screentje van de afleverdatum, omdat er pas maandag gereageerd is (opzich gek). Veel meer kun je nog niet doen, verder moet je hopen op een eerlijke afloop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-07 23:23
Hij wilde via paypal betalen omdat paypal de koper extra goed beschermt. Hij ontvangt de pakketje, vervangt de inhoud met bv bakstenen, filmt hoe hij het opent met bakstenen als inhoud, dient een claim in bij Paypal, hij krijgt z'n geld terug en heeft het product ook. En jij zit met gebakken peren. Dit is helaas een bekende manier van een scam.

Daarom is het verstandig om in de toekomst geen gebruik van paypal te maken als verkoper.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-07 18:09

Paulus0013

pom pom

Want foto's vooraf zijn natuurlijk niet fraudegevoelig? Die kunnen niet eerder gemaakt zijn, of de inhoud kan na foto's niet meer zijn gewijzigd?

Zo gek is het trouwens niet dat iemand later pas een bericht stuurt. Niet iedereen rent meteen naar zijn brievenbus bij post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Naja als je ruim €400 betaald denk ik wel dat je je pakket meteen open maakt. Ik word hier niet echt vrolijk van ga idd even paypal op de hoogte stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:23
Yep zo ook iemand gehad die perse via PayPal mijn 300 euro kostenden CPU wou betalen met PayPal. En ophalen was geen optie omdat hij te ver weg woonden. Zelfs bij een vriend van mij afspreken(ong 20 minuten bij hem vandaan). Was echt uit den bozen. En niet bespreekbaar. Uiteindelijk zelf de koop afgeblazen. En iemand anders blij gemaakt. Inderdaad direct PayPal op de hoogste stellen. En hopen dat ze jou kant kiezen. En een wijze les voor de volgende keer. Geen zaken met met PayPal laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een kleine titelfix uitgevoerd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 217290

schakel postnl ook eens in in dit verhaal.
je hebt hem aangetekend verstuurd dus verzekerd tot 500 euro.

en in de track&trace zijn gewicht en afmetingen te zien van het pakket.

je hebt een handtekening voor ontvangst van de koper.

zo heel zwak sta je nou ook weer niet direct.
als je geen aangetekende verzending doet dan kiest paypal voor de kant van koper.
in dit verhaal heeft de verkoper een aangetekende verzending welke volledig traceerbaar is gebruikt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 21:09

Snappie88

Mr. Hollywood

Bij mij gaan de alarmbellen af als iemand al over Paypal begint :') ik geloof dat mijn mailadres nog steeds alarmbellen af doen slaan op het hoofdkantoor. Wat Jordymt zegt is correct, Paypal zal waarschijnlijk automatisch het geld van je account weer terugschrijven, of je account direct blokkeren wanneer het geld er niet meer op staat (mij overkomen) en een deurwaarder op je afsturen (check). Heel veel succes gewenst!

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Als het om veel geld gaat, fysiek bij de koper langs een optie? Kan me voorstellen dat dat indruk maakt misschien of wie weet zie je je spullen daar wel liggen....

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:44
In principe snap ik de koper wel, Ideal of Bankoverschrijving geeft totaal geen koperbescherming, als er dan wat mis gaat of je te maken hebt met een malafide verkoper (wat nogal eens lijkt te gebeuren op sites als marktplaats) dat zit je als koper met de gebakken peren. Terwijl Paypal juist een zeer goede kopersbescherming lijkt te hebben. Nu ben ik niet iemand die op marktplaats shopt, maar als ik dat zou doen dan zou dat wel iets zijn waarvoor ik een paypal account zou nemen, en wanneer bijv. ophalen en contant betalen niet mogelijk is, altijd via Paypal zou willen betalen wanneer de verkoper vooruitbetaling wenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Scorpei schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:36:
Als het om veel geld gaat, fysiek bij de koper langs een optie? Kan me voorstellen dat dat indruk maakt misschien of wie weet zie je je spullen daar wel liggen....
Hij/zij woont is België dus is niet heel makkelijk om langs te gaan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
Heb net telefonisch contact gehad met Paypal. Omdat ik een bewijs heb van aflevering en een fysieke bon val ik onder de verkopersbescherming.

Mocht de koper een geschil starten dan moet ik vragen om het product terug te laten sturen het te bekijken en als het niet klopt met de inhoud die ik verstuurd heb. Moet ik aangifte doen van oplichting. Als ik dat bewijs van aangifte dan heb overhandigd, krijg ik het geld teruggestort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Snappie88 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:28:
Bij mij gaan de alarmbellen af als iemand al over Paypal begint :') ik geloof dat mijn mailadres nog steeds alarmbellen af doen slaan op het hoofdkantoor. Wat Jordymt zegt is correct, Paypal zal waarschijnlijk automatisch het geld van je account weer terugschrijven, of je account direct blokkeren wanneer het geld er niet meer op staat (mij overkomen) en een deurwaarder op je afsturen (check). Heel veel succes gewenst!
Bij mij zei degene waar ik contact mee had, dat dit veel vaker voorkomt bij paypal. Hoe is het uiteindelijk bij jou afgelopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

We hebben een mooie "Wijzig"-knop, wil je die voortaan ook gebruiken ipv. 3 posts te plaatsen in 5 minuten?

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-07 21:47
Mocht de koper een claim indienen dan is het belangrijk dat alle communicatie via PayPal verloopt. Upload ook alle bewijzen die je hebt, zoals bonnetje van PostNL en screenshots van alle emails. Als de koper het pakket heeft teruggestuurd en het blijkt inderdaad een ander item te zijn, dan meteen aangifte doen van oplichting. Kopie van de aangifte aan het geschil toevoegen en hopen op het beste. Koper zal ongetwijfeld zijn geld terug krijgen, maar in sommige gevallen kan PayPal besluiten om jou te vergoeden. Aangifte is daarbij belangrijk en PayPal zal ook kijken of je vaker claims tegen je hebt gehad. Het is geen garantie dat je vergoed wordt, maar meer kun je helaas niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 21:09

Snappie88

Mr. Hollywood

Anoniem: 885299 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:12:
[...]

Bij mij zei degene waar ik contact mee had, dat dit veel vaker voorkomt bij paypal. Hoe is het uiteindelijk bij jou afgelopen?
Vreemd verhaal, wat nog ruim een jaar heeft voort geduurt. Uiteindelijk iemand van dat deurwaardersbedrijf gesproken welke wat hoger in de boom stond, situatie uitgelegd, en ze zij dat ze vond dat ik in mijn recht stond. Daarna eigenlijk niets meer vernomen. Moet wel zeggen dat ik flink wat boze mails en brieven (naar Ierland) heb gestuurd, maar van Paypal zelf eigenlijk nooit meer een formele reactie ontvangen. Voor de zekerheid heb ik alle correspondentie bewaard voor het geval ze het opeens weer willen proberen :P

Edit: In wezen trouwens wel anders dan jou situatie want ik had (tijdig) het geld van Paypal afgehaald. Sindsdien geen vertrouwen meer in het bedrijf. Nogmaals, succes - en speel het hard, want ze naaien je waar je bij staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Snappie88 op 14-02-2017 22:09 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Snappie88 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 12:28:
Hmmz. Ik heb nog ergens in een ver verleden iemand gehad van wie ik nog geld tegoed had via PayPal, maar dat heb ik nooit gekregen omdat zijn account te weinig geld in voorraad had. Dus als ik je verhaal moet geloven is ook daar een deurwaarder langs geweest? Ik als koper die niet blij was met zijn spullen heb daar helemaal niets aan, mijn geld was ik kwijt.

Andersom vind ik het bloedirritant dat bij het minste of geringste je account volledig dicht wordt gegooid. Met name als je wel geld wilt ontvangen (waarmee je dus dat deel wat ze apart willen houden kunt aanvullen), dit ook niet mogelijk is. Je moet eerst via de bank je saldo op je account aanvullen.

Verder recent weer veel actief als verkoper, vele betalingen ontvangen via PayPal. Ik verstuur noodgedwongen alles aangetekend en laat na controle van track en trace ook de ontvanger via mail ofzo alsnog bevestigen de goederen te hebben ontvangen. Gaat tot nog toe prima, maar je weet nooit in de toekomst. Kopen via PayPal vind ik zelf soms juist wel makkelijk, met name bij aankopen in het buitenland.

[ Voor 14% gewijzigd door Paulus0013 op 14-02-2017 23:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:11
Je ID gebruikt hij om een ander op te lichten, dan krijg je identiteitsvervalsing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:55
Anoniem: 885299 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:28:
* Hij wilde een kopië van mijn ID van te voren als bewijs dat ik was wie ik zei dat ik was, nu vraagt hij hier alweer om.
Heb je dit ook gedaan? Want hier zou ik mij nog het meeste zorgen over maken?

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-07 17:02
Rolfie schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:11:
[...]

Heb je dit ook gedaan? Want hier zou ik mij nog het meeste zorgen over maken?
Er staat hierboven dat hij dat niet heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 18:34
Dennism schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:05:
In principe snap ik de koper wel, Ideal of Bankoverschrijving geeft totaal geen koperbescherming, als er dan wat mis gaat of je te maken hebt met een malafide verkoper (wat nogal eens lijkt te gebeuren op sites als marktplaats) dat zit je als koper met de gebakken peren. Terwijl Paypal juist een zeer goede kopersbescherming lijkt te hebben. Nu ben ik niet iemand die op marktplaats shopt, maar als ik dat zou doen dan zou dat wel iets zijn waarvoor ik een paypal account zou nemen, en wanneer bijv. ophalen en contant betalen niet mogelijk is, altijd via Paypal zou willen betalen wanneer de verkoper vooruitbetaling wenst.
Helaas is het op marktplaats zo dat je of als verkoper of als koper een risico moet nemen..

Het beste in mijn ogen als een verkoper vooruitbetaling of geen PayPal wenst is om het geld pas over te maken als de verkoper de doos met inhoud klaar heeft staan om te verzenden dus met postnl barcode en alles.. dan pas je geld overmaken.

Oftewel de verkoper de verzendkosten zelf te laten voorschieten.

Dat schept al wat meer vertrouwen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 885299 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:28:
Na aanleiding van een bericht hier over paypal en het zoek raken van een pakket heb ik een soort gelijk geval maar toch anders.

Via marktplaats heb ik een product verkocht en na aandringen van de koper, met paypal laten betalen. Vervolgens duurde het erg lang voordat deze persoon betaald had. Uiteindelijk stond het geld op mijn paypal account en heb ik het pakket aangetekend verstuurd via PostNL naar België.

Via de PostNL app zie ik dat zaterdag het pakket is afgeleverd en dat er voor ontvangst is getekend.

Nu twee dagen later krijg ik bericht van de koper dat hij een pakket heeft ontvangen met een andere inhoud (ander merk, lijkt niet eens op wat ik gestuurd heb)

Bij mij gaan er nu een aantal alarmbellen af.

* Hij dringde meerdere keren aan via paypal te willen betalen absoluut niet via IDeal of via een bankafschrift

* Hij vraagt aan mij of ik videomateriaal heb dat ik het pakket inpak of fotos van het pakket zelf (dit heb ik niet gemaakt, eerlijk gezegd niet over nagedacht)

* Waarom maandag pas reageren als je het pakket zaterdag al hebt ontvagen?

Nu zegt hij een claim in te dienen bij Paypal om zijn geld terug te krijgen. Wat kan ik in deze situatie doen?

Ik heb de fysieke bon van PostNL en digitaal dat het pakket is ontvangen en getekend door de ontvanger.

Mijn vraag dus wat moet ik doen, mocht er een claim komen? En sta ik sterk zo met de bewijzen die ik heb.
Als je al een raar gevoel hebt nav communicatie, laat dan een koop niet doorgaan. ook al vang je er een mooie prijs voor.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De koper heeft het geschil 3 dagen geleden geopend, alleen reageert hij nergens op. Omdat Paypal nu mijn geld vast houd heb ik er een claim van gemaakt.

Heeft de koper niet een bepaalde reageertijd? Of geld dit alleen voor de verkoper?

Anders gaat dit nog een langproces worden

Edit: Heb trouwens mijn geld voor t geschil eraf gehaald mijn saldo staat nu €400 in de min. Zal ik mijn bankrekening nu gewoon ontkoppelen? Dan kunnen ze het er niet afschrijven. Zag dat het tot 30 dagen kan duren voordat een claim behandeld word

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 885299 op 18-02-2017 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:44
Anoniem: 885299 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:08:

Edit: Heb trouwens mijn geld voor t geschil eraf gehaald mijn saldo staat nu €400 in de min. Zal ik mijn bankrekening nu gewoon ontkoppelen? Dan kunnen ze het er niet afschrijven. Zag dat het tot 30 dagen kan duren voordat een claim behandeld word
Ik zou wel even uitzoeken of je laten voorlichten hoe verstandig dat is, stel de koper wordt in gelijk gesteld zou je nog wel eens in nare (incasso of juridische) procedures terecht kunnen komen met Paypal verwacht ik, wat mogelijk (een stuk) duurder gaat uitvallen dan je verlies nemen mocht je het geschil verliezen hoe lullig het ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-07 15:47
Allereerst wat vervelend voor je, dit zijn energie vretende zaken altijd. Ik heb een soort gelijke situatie gehad met een videokaart ooit via marktplaats. Werkend thuis uit de pc gehaald, opgestuurd en de andere partij beweerde dat ik een kapotte kaart had opgestuurd.

Vervelend vond ik zelf vooral dat ze me oplichter noemde. Hun zoontje was 11 jaar oud en had de kaart zelf ingebouwd, had niet genoeg pci-e stekkers etc en de boel maar gewoon aangezet. Ik heb vervolgens allerlei logs van mijn pc gestuurd naar paypal in het geschil, en aangeven dat een 11 jarige die onbekwaam is een videokaart niet zou moeten inbouwen. Paypal heeft in mijn voordeel beslist uiteindelijk.

Dus kijk of je foto's hebt van het product of andere zaken waar mee je kan aantonen dat je iig wel het wel in je bezit hebt gehad.

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
De koper heeft het geschil 3 dagen geleden geopend, alleen reageert hij nergens op. Omdat Paypal nu mijn geld vast houd heb ik er een claim van gemaakt.

Heeft de koper niet een bepaalde reageertijd? Of geld dit alleen voor de verkoper?

Het maakt niet uit of je je bankrekening gaat ontkoppelen. Ze schakelen dan een incassobureau in mocht het zover komen. Bovendien is het ook verdacht voor Paypal als je nu opeens je bankrekening gaat ontkoppelen.

Heb je rechtsbijstand? Zo ja? Schakel die dan eerst in. Ga niet eerst zelf iets onderhandelen, want de kans is er dan dat je rechtsbijstand niets voor je wilt doen. Verzamel in ieder geval bewijs dat je het product ook echt verstuurd hebt. Je krijgt altijd een bewijsje mee als je pakket met track & trace verstuurd.

Absoluut ook geen kopie ID naar hem sturen. Dat gaat je gegarandeerd problemen opleveren.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 21:02

Dat is het "domste" wat je kan doen, je geld er direct van afhalen..., je gaat gewoon in de min, en het kan/wordt van je CC gehaald (althans, heb het op mijn CC). Mochten er problemen daardoor komen, dan komt er gewoon een deurwaarder en dan ben je de ***

Als hij een claim begint, dan gewoon alles netjes uploaden. Kopietjes van je bonnetjes, emails, alle correspondence tussen jou en die beste man, etc.

Je hebt allebei zover ik weet een reactive tijd. Als de koper niet reageert, krijg je na 7 dagen je geld terug. Reageer jij niet binnen 7 dagen, dan krijgt die beste man zijn geld terug. Heb het allebei meegemaakt. Als verkoper wat dingen via ebay verkocht, altijd een filmpje gemaakt van het inpakken, met datum erbij, track&trace fototje. Koper gaf aan, niks te hebben ontvangen, alleen een lege doos. (door was +/-2kg). Hij had direct een claim gemaakt. Ik al het "bewijs" geupload, hij heeft nooit gereageerd, dus ik had verder geen probleem..., mijn eerste keer had ik "verloren" omdat ik geen foto's/filmpje had (gelukkig minder dan 10 euro ex verzenden verloren maar toch, direct geleerd.) PayPal is niet zo erg als iedereen zegt, zolang je maar genoeg bewijs hebt.

Ook geef never nooit niet een kopie van je passport/id

[ Voor 3% gewijzigd door da_PSI op 18-02-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Je moet als verkoper nooit opwaarderen naar een claim als de koper niet meer reageert. Je hoeft als verkoper pas iets te doen zodra PayPal daar om vraagt. Volgens mij heeft de koper 21 dagen te tijd om het geschil op te waarderen naar een claim en als hij dat niet doet wordt claim automatisch gesloten in jouw voordeel. Ik snap dat het vervelend is en je het snel opgelost wilt hebben, maar in dit soort gevallen kun je beter afwachten.

PayPal zal nu met een beslissing komen en die zal waarschijnlijk in het voordeel van de koper uitvallen. Je PayPal-account blijft dan 400 euro in de min en PayPal zal vervolgens een automatische incasso uitvoeren om dit geld van je bankrekening af te schrijven. Als dat niet lukt, bijvoorbeeld omdat je de incasso blokkeert, dan heb je 180 dagen de tijd om je saldo aan te vullen. Doe je dat niet, dan wordt er een incassobureau ingeschakeld. Daarnaast wordt ook je PayPal-account geblokkeerd.

Je zult dus zelf moeten bepalen of je daar wel zin in hebt. Beste optie is in het geval van verlies aangifte te doen bij de politie en dat naar PayPal sturen. Wellicht dat ze je dan vergoeden, maar dat is niet met zekerheid te zeggen.

[ Voor 11% gewijzigd door MelvinW op 20-02-2017 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronshapper
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-04-2024
Als ik me niet vergis weegt postNL alle pakketten. Als het ontvangen product dus niet het zelfde gewicht heeft als dat postNL in zijn systeem heeft staan klopt er iets niet.

Dit gewicht is waarschijnlijk op te vragen met je 3S-code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoor het steeds vaker, lijkt een oplichters spel te worden via Marktplaats.
(misbruik van kopersbescherming maken)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-07 15:08
Zolang je nog lopende transacties hebt, kun je bij Paypal niet eens je bankrekening ontkoppelen. Zelfs als je geen claims hebt lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-07 15:58
Als het om een bedrag van 400 euro gaat kan je de persoon het volgende voorstellen :

Je komt even langs om de situatie te bezichtigen en het netjes op te lossen.
Niets verkeerd bedoeld. Neem je bewijs materiaal mee gewicht van het pakketje foto's en zo.

En zeg dat je in Belgie samen aangifte willen doen. Met hem erbij dat er iets is gebeurd met het pakketje.
En dan mogen ze uitzoeken of het in be of NL heeft plaats gevonden.
Zeg ook dat jullie samen aangifte in NL doen. Als die liegt kan die zowel in NL als BE gepakt worden op valsheid in geschriften.
Mocht het hem te heet worden onder zijn voeten zegt die je bezoek af en zegt die is niet meer nodig .. :)

Beetje bluffen

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-07 19:45
Hij hoeft helemaal niets meer te doen. Paypal heeft al uitgelegd wat ie moet doen namelijk.
Afwachten, en als het niet klopt aangifte doen bij de politie en dan krijgt ie zn geld terug van paypal.

Overigens kijkt paypal ook naar het verleden van beide personen en de transacties. Als iemand al jarenlang probleemloos betaalt met paypal en zo'n claim de eerste is in een lang proces van betalen met paypal, heeft de verkoper een groter probleem dan bij een claim van een paypalgebruiker die al tig claims heeft gedaan en niet bepaald geloofwaardig is.

Zelf zou ik de verkoper verzoeken (nee, eigenlijk eisen) aangifte te doen van diefstal bij de politie. Doet ie dat niet, zou ik 'm al helemaal niet meer serieus nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door koektrommeltje op 20-02-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Het is tegenwoordig wel wat dat je moet filmen en wegen en zo goed mogelijk vast moet leggen dat je het heb verstuurd. Voor het geval iemand je gaat beschuldigen dat je het niet het opgestuurd.
Moet een disclaimer komen van we doe zo goed mogelijk me best het in goed trouw op te sturen.
En mocht je pakket niet aankopen doe aangifte bij de politie en met dat bewijs wil ik een onderzoek voor je starten. Ik had laats juist het omgekeerde mensen maken in goed trouw zonder dat ze je Echte naam of Telefoon nummer hebben al op voorhand zo snel mogelijk geld naar je over en vragen ja ja stuur maar op want heb geen tijd om langs te komen. Ging om ene bedrag van 200 euro en was een uurtje rijden.
Ik bel meestal zelf met iemand geeft me een beter gevoel. Maakt niet uit als die persoon in Belgie woont.
1 of 2 min aan de telefoon haal je soms genoeg uit het gesprek en leg je dingen uit van ga het zo versturen en ik doe foto's maken en zo dan weet je hoe alles eruit ziet.
Is niet leuk als mensen je ten onrechte beschuldigen van oplichting.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 15:48
Raoul.TLS schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:05:
Het is tegenwoordig wel wat dat je moet filmen en wegen en zo goed mogelijk vast moet leggen dat je het heb verstuurd.
Heeft dat zin? Zo'n filmpje bewijst helemaal niets?

Ik pak wat in, maak daar een filmpje van, haal vervolgens de doos weer leeg en verzend deze. Komt de doos vervolgens leeg aan bij de ontvanger. Die klaagt en vervolgens laat ik een filmpje zien waarin ik alles netjes inpak.
Klinkt niet waterdicht.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 20:22
ChojinZ schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:09:
[...]

Heeft dat zin? Zo'n filmpje bewijst helemaal niets?

Ik pak wat in, maak daar een filmpje van, haal vervolgens de doos weer leeg en verzend deze. Komt de doos vervolgens leeg aan bij de ontvanger. Die klaagt en vervolgens laat ik een filmpje zien waarin ik alles netjes inpak.
Klinkt niet waterdicht.
^^ met ChojinZ

Idem voor de ontvangende partij. Die kan ook een filmpje maken waarop de doos leeg lijkt te zijn.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gewoon geen Paypal gebruiken. Als verkoper heb je er alleen maar nadelen van en geeft het geen enkel voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Ach Maakt mij soms niet zoveel uit.
Bied als optie mag ophalen breng langs als je in een straal van 50 KM van mij woon
Of Verstuur hem (of zelf of via me werk)
Had een keer iets via me werk verstuurd (Toen was het letterlijk in een ander land terecht gekomen en toen was het zoek)
Schade claim ingediend na 3 maanden heeft de verzekering van de versturende partij geld overgemaakt nadat zij het bij hun partner weer hadden geclaimd.
Achteraf was ik wel blij dat ik geld had terug gekregen. Moest aankoop nota overhandigen en zo.
Was wel een gedoe dat ik iets privé via me werk had gestuurd maar ik zei maakt niet uit jullie zijn het kwijt geraakt. Wil me geld terug. Maximaal bedrag ontvangen.
Koper zijn geld terug gegeven. Maar ik stuur achteraf liever iets via me werk dan gewoon PostNL
PilatuS schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:12:
[...]

Gewoon geen Paypal gebruiken. Als verkoper heb je er alleen maar nadelen van en geeft het geen enkel voordeel.

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 20:16
Ik gebruik als koper regelmatig PayPal. Ik vind het juist een voordeel (ook voor de verkoper), omdat het voor mij als koper een vertrouwen.

Misschien een geintje. Laat (als PayPal daarom vraagt) de koper de spullen terug sturen. Ga vervolgens met de doos naar het postkantoor en leg even de situatie uit. Vraag of ze even de doos willen wegen. Dat hebben ze namelijk ook gedaan toen jij de spullen verstuurd hebt en dat staat als alles goed is op je bonnetje. Als het gewicht niet overeen komt, dan heeft er iets anders in de doos gezeten dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Stom, ik heb dus zelf het geschil opgewaardeerd tot een claim omdat hij al 5 dagen niet gereageerd had.

Zit er een reageer tijd op claim voor de koper zijn kant?
Ik heb nu zelf het verzendbewijs en het bewijs van ontvangst + handtekening toegevoegd aan de zaak (als je ergens voor tekent lijkt het me ook dat je het pakket controleert voordat je het aanneemt, de koper zei tegen me de doos was sowieso al te klein voor de schoenendoos)

Hij heeft 11 februari het pakket ontvangen 13 februari laten weten dat er iets anders in zat. En de 15e een geschil geopend. Nu dus weer 5 dagen verder zonder enige reactie van zijn kant.

Hoop dat het snel opgelost word en dat ik nog een beetje sterk sta omdat hij ervoor had moeten tekenen voordat hij t aan nam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Anoniem: 885299 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:52:
Stom, ik heb dus zelf het geschil opgewaardeerd tot een claim omdat hij al 5 dagen niet gereageerd had.

Zit er een reageer tijd op claim voor de koper zijn kant?
Ik heb nu zelf het verzendbewijs en het bewijs van ontvangst + handtekening toegevoegd aan de zaak (als je ergens voor tekent lijkt het me ook dat je het pakket controleert voordat je het aanneemt, de koper zei tegen me de doos was sowieso al te klein voor de schoenendoos)

Hij heeft 11 februari het pakket ontvangen 13 februari laten weten dat er iets anders in zat. En de 15e een geschil geopend. Nu dus weer 5 dagen verder zonder enige reactie van zijn kant.

Hoop dat het snel opgelost word en dat ik nog een beetje sterk sta omdat hij ervoor had moeten tekenen voordat hij t aan nam.
Ik zal je sterker vertellen dat mag niet. Zelfs als het onder rembours verzonden is mag je hem niet eerst open maken. Je tekent/betaalt daadwerkelijk voor ontvangst. meer niet. Het enige bewijst dat je dan hebt is dat hij het pakketje in ontvangst heeft genomen. Meer niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan iemand nog vertellen hoe lang de reageertijd is voor de koper? Heb t idee dat hij een geschil heeft ingediend om gewoon af te wachten of hij er wat uit kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Kan je het niet aan Paypal zelf vragen tot wanneer hij kan reageren. Zodat jij ook weet wanneer het mogelijk is afgelopen. Lijkt mij niet een hele rare vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Anoniem: 885299 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:14:
Kan iemand nog vertellen hoe lang de reageertijd is voor de koper? Heb t idee dat hij een geschil heeft ingediend om gewoon af te wachten of hij er wat uit kan krijgen
Normaal is dit 21 dagen en daarna wordt het geschil automatisch in voordeel van de verkoper gesloten. Maar je hebt het geschil zelf al opgewaardeerd naar een claim, dus dat is al niet meer van toepassing. PayPal besluit nu gewoon of jij of hij wint. Het maakt daarbij niet uit of de koper wel of niet meer reageert. PayPal kan alleen jou nog om extra info vragen, maar van de koper hebben ze niets meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Anoniem: 885299 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 18:14:
Gewoon even paypal vragen (dus bellen!) hoe en wat. Ook kun je dan eventueel verder vragen mbt de zaak, en eea uitleggen. Als ze niets van de verkoper horen, kiezen ze eigenlijk altijd partij voor de koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

PilatuS schreef op maandag 20 februari 2017 @ 15:12:
[...]

Ja dat is meer de asociale oplossing zonder PayPal. Ik ga je niet helpen, dus doei met je lege doos.
Wel of geen PayPal maakt het probleem tussen koper en verkoper niet anders. Enkel de werkwijze die nu gaat volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-04 06:59
Hmm je hebt wel een kans. PostNL is namelijk verantwoordelijk voor de zending als jij het verzekerd hebt verzonden. Zij wegen het pakket onder andere. Ik zeg: stel postnl op de hoogte dat je pakket anders is aangekomen dan dat jij het hebt verstuurd. Je hebt het tenslotte niet voor niets verzekerd. Zij gaan vervolgens een onderzoek instellen en waarschijnlijk ook aan de klant vragen het gewicht te laten zien etc. Als PostNL er geen duidelijke uitkomst aan kan geven dan heb je daarvoor je verzekering afgesloten bij hen.

Mocht het uitkomen dat de eindgebruiker fraudeerd dan sta je zeker met PostNL er naast wel veel sterker. Mijn ervaring is dat ze normaalgezien heel goed meewerken. Het kán immers zo zijn dat gewoon de bezorger het pakje heeft gemanipuleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LiquiD-AciD schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 13:23:
Hmm je hebt wel een kans. PostNL is namelijk verantwoordelijk voor de zending als jij het verzekerd hebt verzonden. Zij wegen het pakket onder andere. Ik zeg: stel postnl op de hoogte dat je pakket anders is aangekomen dan dat jij het hebt verstuurd. Je hebt het tenslotte niet voor niets verzekerd. Zij gaan vervolgens een onderzoek instellen en waarschijnlijk ook aan de klant vragen het gewicht te laten zien etc. Als PostNL er geen duidelijke uitkomst aan kan geven dan heb je daarvoor je verzekering afgesloten bij hen.

Mocht het uitkomen dat de eindgebruiker fraudeerd dan sta je zeker met PostNL er naast wel veel sterker. Mijn ervaring is dat ze normaalgezien heel goed meewerken. Het kán immers zo zijn dat gewoon de bezorger het pakje heeft gemanipuleerd?
Even reageren op iedereen, ik heb al contact gehad met paypal voordat de koper er een geschil van maakte. Ik heb t opgewaardeerd tot claim.

Met PostNL heb ik ook contact gehad want het gewicht van de aflevering als op het verzendbewijs kwamen niet overeen. PostNL zegt dat het gewicht wel vaker niet overeen komt door verkeerd te wegen of dat er lucht is bij gekomen. Op de bon staat 1kg en afleverbon staat 1.2 kg. Ook heb ik verteld dat er een andere inhoud in het pakket zit. Hier kon PostNL ook niks aan doen. Zij zorgen er enkel en alleen voor dat de pakketjes worden afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update:

In de tussentijd heb ik aangifte gedaan van oplichting na contact te hebben gehad met PostNL. Daarna nogmaals gevraagd of ik een foto mag van t pakket en de inhoud is compleet anders, ander merk etc. Dat was voor mij de rede om aangifte te doen. Deze heb ik nu ook toegevoegd aan de claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
Oei, ik denk dat PostNL er nu wel heel gemakkelijk vanaf komt door te zeggen dat ze het alleen maar hoeven af te leveren. Zou ik even checken wat er onder valt gezien iedereen anders wel postbode wil worden die graag lui oplicht. Ideaal alle dozen van Alternate etc leeg trekken en een tegel er in gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
LiquiD-AciD schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 15:01:
Oei, ik denk dat PostNL er nu wel heel gemakkelijk vanaf komt door te zeggen dat ze het alleen maar hoeven af te leveren. Zou ik even checken wat er onder valt gezien iedereen anders wel postbode wil worden die graag lui oplicht. Ideaal alle dozen van Alternate etc leeg trekken en een tegel er in gooien.
Dit bericht kreeg ik;

Hi! Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat je al één van m'n collega's hebt gesproken via de chat. Het afwijkende gewicht is inderdaad iets wat komt door verkeerd wegen, iets wat niet super nauwkeurig gedaan wordt. De verkeerde inhoud is natuurlijk een erg vreemd verhaal! Ik kan hier niets in betekenen voor je Milan :( Het pakket is namelijk wel terecht en we zoeken op pakket. De beschadiging zou je nog kunnen melden bij BPost.be, het bedrijf dat het pakket heeft afgeleverd bij de ontvanger. Fijne (Valentijns)dag nog, M! Groetjes, Fenna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Anoniem: 885299 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 14:46:
[...]

Even reageren op iedereen, ik heb al contact gehad met paypal voordat de koper er een geschil van maakte. Ik heb t opgewaardeerd tot claim.

Met PostNL heb ik ook contact gehad want het gewicht van de aflevering als op het verzendbewijs kwamen niet overeen. PostNL zegt dat het gewicht wel vaker niet overeen komt door verkeerd te wegen of dat er lucht is bij gekomen. Op de bon staat 1kg en afleverbon staat 1.2 kg. Ook heb ik verteld dat er een andere inhoud in het pakket zit. Hier kon PostNL ook niks aan doen. Zij zorgen er enkel en alleen voor dat de pakketjes worden afgeleverd.
Ik zou hier geen genoegen mee nemen. Dan is het voor elk bezorgdienst erg makkelijk om de schuld op jou de verzender af te schuiven. Neem opnieuw contact op met PostNL en leg de situatie opnieuw uit. Zeg dat je het vreemd vind dat het gewicht van het een op het ander moment groter is geworden. Een argument dat er lucht bij is gekomen of verkeerd te wegen, begrijp ik namelijk niet helemaal? Hoe kan je nou verkeerd wegen? Ze zouden volgens mij een onderzoek moeten instellen.

Het is wel belangrijk dat je van de tegenpartij foto's ontvangt van wat er nou wel is ontvangen. Heb je ook foto's van je eigen product? Je hebt op Marktplaats geadverteerd, dus je zou wellicht wel een aantal foto's van het product als foto aan de advertentie hebben toegevoegd.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verschil tussen 1 en 1,2 kg lijkt mij meer een meetfout dan een een aanwijzing dat er daar iets aan de hand is.

Die dingen worden volgens mij gewogen terwijl ze over een loopband heen vliegen. Dat gaat niet nauwkeurig, want dat hoeft niet. Ze hoeven alleen maar te weten of het 0-5 5-10 kg is etcetera. Dan is 200 gram echt niet boeiend.

De meest voor de hand liggende optie is dat de koper je zit te tillen, ik zou daar ook verder op doorgaan. Naar Paypal kan je ook communiceren dat PostNL doorgeeft dat het verschil in gewicht een meetfout is.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
[...]

Een paar schoenen weegt meer dan 200 gram. Dus verschil of niet, dr zat minimaal iets in van 1 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

[...]
PostNL zegt dat het gewicht wel vaker niet overeen komt door verkeerd te wegen of dat er lucht is bij gekomen. Op de bon staat 1kg en afleverbon staat 1.2 kg. Ook heb ik verteld dat er een andere inhoud in het pakket zit. Hier kon PostNL ook niks aan doen. Zij zorgen er enkel en alleen voor dat de pakketjes worden afgeleverd.
Berichten als dit komen volgens mij uit de geautomatiseerde "random bullshit generator" van Post.nl. :+

Een pakket dat twee ons zwaarder wordt door "de toegestroomde lucht" na de opening van het pakket??
Get real.

Twee ons lucht in een zak is best nog een aardige hoeveelheid en tenzij jouw enorme pakket geheel luchtledig was tijdens weging, gaat dat hem niet worden.
Het is wel een leuke voor de jaarlijkse wetenschapsquiz. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
Ik zeg poot stijfhouden bij PostNL. Je hebt het tenslotte niet voor jan met de korte achternaam verzekerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-07 21:09
Misschien kan je in dergelijke gevallen proberen om de koper het pakket (eventueel onder rembours) retour te laten sturen en dat jij daarna het geld terugstort.
Wil hij dit niet dan weet je genoeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:47

LankHoar

Langharig tuig

Inmiddels nog nieuwe ontwikkelingen? :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
LiquiD-AciD schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 10:09:
Ik zeg poot stijfhouden bij PostNL. Je hebt het tenslotte niet voor jan met de korte achternaam verzekerd toch?
Niet alleen dit, maar PostNL is ook degene waar TS als verzender een contract mee heeft afgesloten. Dat PostNL naar BPost verwijst is dan ook gewoon de verantwoordelijkheid doorschuiven op een ander. PostNL moet dr claim zelf doorzetten naar BPost.

Overigens geloof ik niet dat dit een fout is van PostNL, maar denk ik eerder dat de koper de boel belazert eigenlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Topicstarter
Jongens goed nieuws, heb de claim gewonnen! Geld terug dus alles is goed gekomen.

Nu dreigt de koper aangifte tegen mij te doen van oplichting omdat het gewicht niet klopt op de bonnen. Zoals PostNL ook tegen mij al heeft gezegd dit gebeurd niet zorgvuldig genoeg om daar rechten aan te kunnen ontlenen. Maak me hier niet echt zorgen om.

Pfoe wel een opluchting dit. Dacht even dat ik zowel mn product als geld kwijt zou zijn.

Thanks iedereen voor de tips!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:47

LankHoar

Langharig tuig

Kijk, dat is nou eens goed nieuws! :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
Anoniem: 885299 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:12:
Jongens goed nieuws, heb de claim gewonnen! Geld terug dus alles is goed gekomen.

Nu dreigt de koper aangifte tegen mij te doen van oplichting omdat het gewicht niet klopt op de bonnen. Zoals PostNL ook tegen mij al heeft gezegd dit gebeurd niet zorgvuldig genoeg om daar rechten aan te kunnen ontlenen. Maak me hier niet echt zorgen om.

Pfoe wel een opluchting dit. Dacht even dat ik zowel mn product als geld kwijt zou zijn.

Thanks iedereen voor de tips!
Das gewoon zn laatste dreigement, hopende dat je zwicht. Nu heeft ie betaald terwijl ie een gratis product in gedachten had. Flinke domper voor 'm waarschijnlijk.

Ik geloof het bij voorbaat al niet als er een pakketje verdwijnt en net dat ene pakketje dat betaald is met paypal en waar de verkoper stond op betaling per paypal.

Ik zou de verkoper succes wensen met zn aangifte.

[ Voor 12% gewijzigd door koektrommeltje op 08-03-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
koektrommeltje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:23:
[...]

Das gewoon zn laatste dreigement, hopende dat je zwicht. Nu heeft ie betaald terwijl ie een gratis product in gedachten had. Flinke domper voor 'm waarschijnlijk.

Ik geloof het bij voorbaat al niet als er een pakketje verdwijnt en net dat ene pakketje dat betaald is met paypal en waar de verkoper stond op betaling per paypal.

Ik zou de verkoper succes wensen met zn aangifte.
Klopt dat idee heb ik ook, heb gezegd dat die dan maar aangifte moet doen. Heb ook een bestandje met een gesprek van PostNL waarin ze het gewicht benoemen. Daarnaast klopt zijn verhaal voor geen kant.

Enige irritante is hij probeert me nu via allerlei fake accounts en accounts van een vriendin toe te voegen op Instagram en Facebook. Zou daar wel wat mee willen doen weet alleen niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Goed dat het is opgelost.

Stel nu dat de koper werkelijk een baksteen heeft ontvangen dan had de verkoper alsnog zijn gelijk gehad omdat hij de bon van PostNL heeft?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Mandrake466 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 04:27:

Stel nu dat de koper werkelijk een baksteen heeft ontvangen dan had de verkoper alsnog zijn gelijk gehad omdat hij de bon van PostNL heeft?
Wellicht als de koper had gezegd dat er iets anders in zat ipv niks dat 'ie dan wel had gewonnen. In dit geval kon de verkoper bewijzen dat er wel degelijk iets in het pakket zat. Ik denk echter dat PayPal heeft gezien dat de koper het al vaker gedaan heeft en inmiddels bekend staat als iemand die het systeem misbruikt. Als PayPal ziet dat de koper in een korte tijd al meerdere claims heeft ingediend met hetzelfde verhaal dan is het wel duidelijk dat het om een oplichter gaat. PayPal is ook niet achterlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:43

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Gelukkig heb je het geschil gewonnen, ik vraag mij wel af wat je dan hebt verkocht?

En iedereen die meteen moord en brand schreeuw met Paypal dat het dan oplichting is.. Paypal is ook niet gek die gaan echt niet vol automatisch iedereen geld teruggeven die een case aanmaakt.

Sowieso altijd foto maken van het product en verzekerd verzenden kost tot 500 minder dan 2 euro het is niet eens voor het verzekerde gedeelte. Bij PostNL heb je dan gewoon recht dat ze een onderzoek starten.

Gewicht van je pakket zelf checken of goed kijken dat ze bij het service point van postNL goed wegen, gewicht staat dan ook op de bon.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MelvinW schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 05:37:
[...]

Wellicht als de koper had gezegd dat er iets anders in zat ipv niks dat 'ie dan wel had gewonnen. In dit geval kon de verkoper bewijzen dat er wel degelijk iets in het pakket zat. Ik denk echter dat PayPal heeft gezien dat de koper het al vaker gedaan heeft en inmiddels bekend staat als iemand die het systeem misbruikt. Als PayPal ziet dat de koper in een korte tijd al meerdere claims heeft ingediend met hetzelfde verhaal dan is het wel duidelijk dat het om een oplichter gaat. PayPal is ook niet achterlijk :P
De koper zei ook dat er iets anders in zat, ipv niks. Maar had genoeg bewijzen geleverd dat ik gewoon had gedaan wat ik moest doen. En dat zijn verhaal van het begin af aan al niet klopte bleek al snel.

Werd idd wel bang van alle verhalen dat Paypal altijd in het voordeel van de koper beslist. Maar gelukkig is het bij mij goed afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mandrake466 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 04:27:

Denk niet dat het zo makkelijk is, heb iets van 9 bestanden verstuurd met bewijsmateriaal dat ik het verstuurd heb, contacten met de koper die tegenstrijdige dingen zegt, contact met postnl, contact met de politie. Al met al zat er veel tijd in.

Enige vervelende is dat die mij nu op allerlei manieren lastig valt via facebook, instagram, marktplaats. Gelukkig zitten daar wel blokkeer knoppen op en privacy instellingen die mee helpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anoniem: 885299 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:21:
[...]
Werd idd wel bang van alle verhalen dat Paypal altijd in het voordeel van de koper beslist. Maar gelukkig is het bij mij goed afgelopen.
Kan prima zijn dat de koper dit al vaker geprobeerd heeft. Zodra je voor de 2e of 3e keer een claim indient is Paypal er ook wel klaar mee.
Pagina: 1