Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc zal gebruikt worden voor de middelbare schoolwerkzaamheden, daarnaast wil hij graag CS;Go spelen en andere spellen die waarschijnlijk iets meer vragen van het systeem.(GTA, COD)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hier wordt het geinig en dit is de reden dat ik advies vraag, hij is 12 jaar oud en heeft een budget van 300 euro. Mijn gevoel zegt met dat dit voor een degelijke game pc een beetje weinig is. ik ben vooral op zoek wat jullie zouden doen. zal ik de bestbuy guide basis game pc nemen, of een zelfbouw met een cpu met interne graphics kaart, zodat hij later een gpu kan kopen
[b]Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles. er moet een scherm komen, muis, toetsenbord, headset wellicht, speakersetje.
deze lijst heb ik geleend van sisyphos omdat het volgens mij een degelijk uitgangspunt is
of de basis game pc uit de bbg 2017
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia, maar mochten er goede argumenten zijn om voor het andere kamp te kiezen dan is dat ook mogelijke
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
nee
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
standaard is goed
Wat verwacht je van ons?[i]
met dit topic wil ik kijken of ik een basissysteem moet kiezen, of een systeem wat later uitgebreid kan worden, wanneer mijn neefje wat gespaard heeft. Ik zou hem bijna een dikke pc willen geven, maar ik vind dat dit een goede les in de waarde van geld kan zijn, zodoende hoor ik graag jullie mening. ik zou ook voor een tweedehands systeem kunnen gaan.
alle advies is welkom,
bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Bas
De pc zal gebruikt worden voor de middelbare schoolwerkzaamheden, daarnaast wil hij graag CS;Go spelen en andere spellen die waarschijnlijk iets meer vragen van het systeem.(GTA, COD)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hier wordt het geinig en dit is de reden dat ik advies vraag, hij is 12 jaar oud en heeft een budget van 300 euro. Mijn gevoel zegt met dat dit voor een degelijke game pc een beetje weinig is. ik ben vooral op zoek wat jullie zouden doen. zal ik de bestbuy guide basis game pc nemen, of een zelfbouw met een cpu met interne graphics kaart, zodat hij later een gpu kan kopen
[b]Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles. er moet een scherm komen, muis, toetsenbord, headset wellicht, speakersetje.
deze lijst heb ik geleend van sisyphos omdat het volgens mij een degelijk uitgangspunt is
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 218,95 | € 218,95 |
| 1 | ASRock B250M-HDV | € 76,25 | € 76,25 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 59,95 | € 59,95 |
| 2 | Crucial CT8G4DFS824A | € 39,49 | € 78,98 |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 582,03 | |
of de basis game pc uit de bbg 2017
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 118,50 | € 118,50 |
| 1 | Asus H110M-K | € 56,- | € 56,- |
| 1 | Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G | € 199,95 | € 199,95 |
| 1 | BitFenix Neos Zwart/Zwart | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Crucial CT8G4DFD8213 | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Corsair Vengeance 400W | € 62,86 | € 62,86 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 275GB | € 91,95 | € 91,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 612,21 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Intel en Nvidia, maar mochten er goede argumenten zijn om voor het andere kamp te kiezen dan is dat ook mogelijke
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ga je overklokken?
nee
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
standaard is goed
Wat verwacht je van ons?[i]
met dit topic wil ik kijken of ik een basissysteem moet kiezen, of een systeem wat later uitgebreid kan worden, wanneer mijn neefje wat gespaard heeft. Ik zou hem bijna een dikke pc willen geven, maar ik vind dat dit een goede les in de waarde van geld kan zijn, zodoende hoor ik graag jullie mening. ik zou ook voor een tweedehands systeem kunnen gaan.
alle advies is welkom,
bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,
Bas