Toon posts:

Audio installatie in de auto

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, over een paar weken wil ik een audioinstallatie in me gaan inbouwen.
op www.remco-online.nl zag ik deze sub staan:

Afbeeldingslocatie: http://waves.intermax.nl/isroot/CarHifiProfessionals/SiteImages/ProductImages/1169.kl.jpg

"XTC- woofers zijn speciaal ontworpen voor montage in een bassreflex of bandpass kist."

Wat is dus een bandpass kist :? En met basreflex? Moet er dan dus een extra basgat in ofzo?
Het is de bedoeling om 2 van deze in te bouwen maar ik heb geen zin om voortijdig fouten te gaan maken zodat het straks nergens naar klinkt.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:19
Misschien toch maar ff de FAQ lezen :)
Zonder kennis van de te gebruiken berekeningen kun je i.m.h.o. maar beter niet beginnen aan het ontwerp van zelfbouw speakers.
goeie site met wat rekenmodellen:
http://www.mhsoft.nl/spk_calc.asp

Verwijderd

Topicstarter
In de faq heb ik hier niets over zien staan.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

www.magnat.nl

daar staat hoe groot die kist moet zijn en hoe groot en hoe lang die poort moet zijn...

ik heb die woofer laatst ook bekeken en hij zag er in ieder geval goed uit ( erg stevig en een suuuuuuuuper dikke magneet) maar ik heb em niet kunnen beluisteren :(

als je em koopt laat me dan ff weten of het iets is

ps bij remco staat dat ie dubbelspoels is geloof ik ,maar dat was die ik heb bekeken dus niet. ook staat er dat ie in een badpass kist moet maar ik heb dus een fabrieksist met deze woofer gezien (15inch) en die was gewoon dicht(maar ik weet zekers dat het dezelfde woofer is ;) )

mollie

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
tip

Op deze site staat wel wat een bandpass is. Je bouwt de woofer in een kast, met twee poorten. eentje gaat direct "naar buiten" en de andere komt uit in een tweede kast. en die heeft dan weer een poort naar buiten. In zo'n konstruktie heb je "automatisch" een lowpass filter. dwz: de woofer geeft dan alleen maar lage tonen weer (vandaar de naam bandpass. Er wordt maar een bepaalde band van frequenties weergegeven.) Volgens mij biedt het niet veel geluidsvoordelen boven bassreflex. Plus dat het enorm kritisch is. (half litertje volumeafwijking en het is verprutst)

Verwijderd

Nou, ik heb een mooie installatie te koop:

-Pioneer CD-speler (4 X 45W)
-2 X 130W drieweg boxen van Pioneer
-hele grote versterker ongeveer 50X70cm
-grote box(400 watt) in de achterbank gemonteerd..

Ik heb zelf geen verstand van deze dingen, maar had een auto gekocht met deze installatie(deze was apart verzekerd!!). Auto is nu weg, dus installatie moet verkocht worden...dus doe een redelijke bod zou ik zeggen !!!

(Als intresse dan maak ik digitale foto's)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 19:44 schreef tolga het volgende:
Nou, ik heb een mooie installatie te koop:

-Pioneer CD-speler (4 X 45W)
-2 X 130W drieweg boxen van Pioneer
-hele grote versterker ongeveer 50X70cm
-grote box(400 watt) in de achterbank gemonteerd..

Ik heb zelf geen verstand van deze dingen, maar had een auto gekocht met deze installatie(deze was apart verzekerd!!). Auto is nu weg, dus installatie moet verkocht worden...dus doe een redelijke bod zou ik zeggen !!!

(Als intresse dan maak ik digitale foto's)
Wat voor een versterker is het?
Mail me anders ff ik ben wel geintereseerd
paas12345haas@hotmail.com

Nog bedankt voor alle info :)
Pagina: 1