Kleine televisie nodig (<32 inch)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fel1ks
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 09:50
Goedemiddag,

Hopende dat hier wat goede ideeen langs komen. :)

Ik ben op zoek naar een kleine televisie voor in onze woonkamer. De TV dient kleiner te zijn dan 32 inch (breedte smaller dan 68cm) aangezien hij in een kast komt te staan. Niet heel erg sexy en high-tech allemaal, maar voor het grotere werk hebben we andere mediums. 8)

We zullen zo'n 2-3 meter van de televisie zitten.

Wat ik nodig heb:

- Kleiner dan 32 inch (het is wat het is)
- Afstandbediening
- Minstens 2 HDMI poorten (voor Raspberry en Apple TV)
- CI+
- Geintegreerd geluid (geen soundbars of dolby setjes)

Zo goed mogelijk geluid (en beeld, voorzover mogelijk) voor dit formaat. Als dat wat meer kost is dat prima.

Nu heb ik al flink rondgekeken maar het lijkt erop dat de kleinere televisies een beetje in de vergetelheid raken qua specs (beeld en geluid) en vormgeving.

De twee mogelijke benaderingen die ik nu heb gevonden:

- Een 27/28/29 inch (smart) televisie (LG 28LF491U of Samsung UE28J4100AW of LG 29MT48T)
- Een 27/28/29 inch monitor met DVB tuner en speakers (Samsung T27C350EW of T27D590C of ?)

Zijn er nog aanraders die jullie meteen te binnen schieten?

Of vragen in het algemeen die mij nog parten spelen:

Is een gebogen scherm een optie of dien je dan op minder dan een meter afstand te zitten?
Heeft het ueberhaupt zin om iets beters dan HD Ready te nemen voor dit formaat?
Is een monitor met tuner ueberhaupt een goed alternatief als televisie in de woonkamer? Een voordeel zou zijn dat ik hem op den duur als monitor kan gebruiken.

Alle wijze raad is mooi meegenomen. _/-\o_

Beste antwoord (via fel1ks op 15-04-2017 18:57)

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Alles onder de 32" is een veredelde monitor (zelfde panelen als de monitoren), zie ook niet wat het verschil moet zijn tussen die 'tv's' die je daar opnoemt en een monitor met dezelfde aansluitingen? Een monitor met scart aansluiting en tv tuner is een monitor? De afstandbediening zeker als verschil ... ook niet.
Goed geluid kan je niet verwachten en al helemaal niet als ie in een krappe kast staat, dan kan je beter een set pc speakers erbij nemen ...
Meer dan HD Ready is idd nutteloos van zo'n afstand maar aangezien de HD zenders in 1080i uitzenden hoeft een Full HD monitor in ieder geval niet te verkleinen. Curved ook geen waarde ... (die curve op die Samsung is wel heel minimaal zo te zien).
Persoonlijk zou ik een goed gereviewde monitor nemen en op de HDMI een settop box aansluiten en een set losse speakers via de koptelefoonuitgang. Meestal is er van zo'n tv&monitor ook wel een pure monitor variant dus als je erachter kan komen welke overeenkomen dan zou je van een gereviewde monitor misschien wel de tv&monitor variant kunnen nemen.

Die T27C350EW heeft een TN paneel en als het even kan moet je zulke in ieder geval vermijden (veruit de slechtste panelen om in ee tv te hebben).

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 13-02-2017 21:04 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Alles onder de 32" is een veredelde monitor (zelfde panelen als de monitoren), zie ook niet wat het verschil moet zijn tussen die 'tv's' die je daar opnoemt en een monitor met dezelfde aansluitingen? Een monitor met scart aansluiting en tv tuner is een monitor? De afstandbediening zeker als verschil ... ook niet.
Goed geluid kan je niet verwachten en al helemaal niet als ie in een krappe kast staat, dan kan je beter een set pc speakers erbij nemen ...
Meer dan HD Ready is idd nutteloos van zo'n afstand maar aangezien de HD zenders in 1080i uitzenden hoeft een Full HD monitor in ieder geval niet te verkleinen. Curved ook geen waarde ... (die curve op die Samsung is wel heel minimaal zo te zien).
Persoonlijk zou ik een goed gereviewde monitor nemen en op de HDMI een settop box aansluiten en een set losse speakers via de koptelefoonuitgang. Meestal is er van zo'n tv&monitor ook wel een pure monitor variant dus als je erachter kan komen welke overeenkomen dan zou je van een gereviewde monitor misschien wel de tv&monitor variant kunnen nemen.

Die T27C350EW heeft een TN paneel en als het even kan moet je zulke in ieder geval vermijden (veruit de slechtste panelen om in ee tv te hebben).

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 13-02-2017 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:15
Als ie in een krappe kast staat kan je geen goed geluid verwachten? Ok, ik ken die kast niet, maar een beetje massieve houten kast, is JUIST een aardige klankkast.