Toon posts:

Psx probleempje!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit het goede forum is, als het dat is niet is dan kick em maar naar het juiste forum.

De psx van mijn broertje wil sinds 2 dagen geen gebrande cd's meer lezen! Hij start wel op maar als je eenmaal aan het spelen bent en je drukt op start loopt ie vast! Dit heeft ie dus nog nooit eerder gedaan en doet dit nu sinds 2 dagen. Ik heb de laser kope schoon gemaakt maar daar kon het ook niet aan liggen leek me.

Weet iemand hier iets aan te doen?

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik heb dit soort problemen vaker gehoord ik ken ook iemand die zijn PSX schuin moet zetten omdat die anders z'n cd niet wil lezen misschien dat je dat kan proberen anders zou ik het ook niet weten.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 12:32 schreef cool0 het volgende:
Ik heb dit soort problemen vaker gehoord ik ken ook iemand die zijn PSX schuin moet zetten omdat die anders z'n cd niet wil lezen misschien dat je dat kan proberen anders zou ik het ook niet weten.
Hier had mijn broertje het ook al over (op de kop leggen) want iemand die hij kende moest dat soms doen maar dit hebben we zelf ook geprobeert maar het werkt ook niet. Hij blijft gewoon steken.

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt nu dat de psx wel (een van de weinige) originele spellen pakt!!!

Zu het dan kunnen dat de MOD chip kaput is???

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 12:30
Op dinsdag 03 juli 2001 12:41 schreef Shibby het volgende:
Het blijkt nu dat de psx wel (een van de weinige) originele spellen pakt!!!

Zu het dan kunnen dat de MOD chip kaput is???
Ik hoop het voor je... al die illegale shit altijd. Slotje!

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

eeuh is een mod chip illegaal dan?
volgens mij niet hoor
de cd's oke maar de rest is puur techniek

• lockheart
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

lockheart

Dutch Open LaserQuest champion

Op dinsdag 03 juli 2001 12:43 schreef VlasBaard het volgende:

[..]

Ik hoop het voor je... al die illegale shit altijd. Slotje!
illegaal?,niks illegaal aan een mod chip hoor? |:(

zijn die gebrande cds mischien al oud of beschadigt kan ook namelijk aan de cd leggen?

• VlasBaard
  • Laatst online: 09-02 12:30
Nee de mod chip zelf is niet illegaal maar het gebruiken van copy's wel.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Uhmmie
  • Laatst online: 21-01 08:59
Ik heb al heellang geen psx meer.. Maar 1 ding weet ik nog wel :) Je lens is gewoon niet goed gecalibreerd"?" meer...
Als je de bovenkap van je psx afschroeft zie je drie van die draai knoppies zitten (weet ff niet meer hoe die heten) maar daar moet zo'n speciaale "schroevendraaier" in.. Daarmee kan je je hele lens weer goed afstellen.. maar dat ding is zeer gevoelig (een tikje kan het al helemaal anders maken) verder als je te ver draait dan doet ie niks meer (en dan moet je weer gaan zoeken naar de goede stand).. En geloof me je bent er wel een dagje al dan niet langer mee bezig..
Verder weet ik ook niet of je er iets mee kapot kan maken :? dus het is geheel op eigen risico en tenslotte heb ik gehoord dat bij de nieuwste serie psx'en die knopjes er niet meer zitten zodat je hem terug moet sturen naar sony... (en dat ken niet met een mod chip der in)... Verder waren die drie knopjes voor de afstand tussen de cd en dat ding en de sterkte van de laser en de breedje van de laser (geloof ik) maar zoals ik in het begin al zei heb ik al heeeeeeeeeeel lang geen psx meer.. En ik herinder me nog dat het soms dagen duurt om het weer goed te krijgen.. (Verder viel het me wel op dat het steeds vaker gebeurd (hoe langer je er mee zit te klooien).. Mjah bij mijn 2e psx heb ik het nooit hoeven doen :) dan ding werkte altijd goed.. maar ook die heb ik niet meer :))

Maarja veel succes der mee (en ik hoop voor je dat je er niks mee sloopt) :) En anders zou ik er gewoon even mee langs gaan waar je die chip in hebt laten bouwen die weet vast wel hoe dat zit op het moment..

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Topicstarter
De cd's zijn wel goed, zitten geen krassen op en zijn ook niet oud. Maar als je op de Start knop drukt en dus in het pauze menu kom slaat ie vast. En bij orginele cd's heeft ie er geen last van dus.

• Uhmmie
  • Laatst online: 21-01 08:59
Mjah dat is dan gewoon je lens.. Maarja wel opletten wat je aan het doen bent :) Want als je eenmaal te veel aan het draaien bent geweest word het bijna onmogelijk om de goeie stand weer te vinden...

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Vervang het wieltje dat de CDs vasthoudt. Het is een zwart schijfje met 3 kogellagers in. Er zitten ook 3 tandjes op dat schijfje. Als 1 of meerdere van die tandjes missen, gaat de CD trillenHeb er al genoeg van die in mijn handen gehad hoor. Zo'n wieltje is niet duur, alleen moeilijk te vinden. Je kan ook het volledig lensgedeelte vervangen, maar dat gaat al wat kosten.

Verwijderd

ik heb er ook een modchip in, niet om copy's te spelen, maar om import spellen te draaien. altijd die mensen afkraken terwijl jezelf mischien weetikniet hoeveel iso's en warez zit te downen van8er je pc. bah.

Verwijderd

Topicstarter
Aha mwah we moeten maar eens kijken wat we met dat ding doen. Misschien een nieuwe of doorsparen voor een Ps2. We zien wel. Maar in iedergeval bedankt!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-02 16:17

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Hou het ontopic svp, nog 1 flame en hij mag dicht.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Misschien is er een contactje wat los. Dus de verbinding is niet goed tussen je printplaat en je chip. FF openmaken en kijken of alles nog goed vast zit zou ik doen.

Verwijderd

Topicstarter
Kej thnx ik zal eens gaan kijken.

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ja meestal zit er dan gewoon een draadje niet helemaal goed vast. Kwestie van een fijne soldeerbout en een vaste hand :7

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik a nodig toen een van de Dual Shock motorretjes was uitgevallen, een van de draadjes had losgelaten namelijk.

Maar ik kan em wel eens losdraaien.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Gekopieerde CD's weerkaatsen minder licht als geperste CD's. Als een CD-speler verouderd kan het voorkomen dat het niet meer mogelijk is om gekopieerde CD's te gebruiken. Dit probleem zal echter geleidelijk ontstaan.

Aangezien het spel bovendien vast loopt als je het pauze-menu binnen komt lijkt het me sterk dat het probleem met de lens te maken heeft.

Heeft de start-knop een speciale betekenis bij het gebruik van jouw versie van de mod-chip? Als dat zo is lijkt het me verstandig om de chip even opnieuw te (laten) programmeren. De meeste electro-hobbyisten kunnen je hier mee helpen.

PS. Ik heb evt de schema's van de playstation als je ze nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Tot zo verre ik weet doet de startknop nix bijzonders met de mod chip. Wel kan ik ook ntsc spellen spelen in kleur zonder rbg kabel.

Nieuw gebrande spellen doen trouwens wel allemaal goed. Maar dat een cd veroudert lijkt me stug.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
move.to/OM

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kijk is naar de serie van de PlayStation. Ikzelf heb een 1002 serie playstation (lees; de oudste serie) die heeft ook een mindere lens en pakt minder goed copy's (ik heb er weinig last van, daar ik Philips CDR gebruikte vroeger) :)

Suc6

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst naar [forum=12] >:) :).

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 21:18 schreef fredkroket het volgende:
Kijk is naar de serie van de PlayStation. Ikzelf heb een 1002 serie playstation (lees; de oudste serie) die heeft ook een mindere lens en pakt minder goed copy's (ik heb er weinig last van, daar ik Philips CDR gebruikte vroeger) :)

Suc6
Ik heb precies diezelfde serie.
Ik heb ook een keer gehad dat mijn PSX gewoon bleef hangen bij het witte scherm enzow.
Dan moest ik steeds blijven resetten totdat ie het opeens wel weer deed.
Toen heb ik er gewoon een nieuwe Lens in laten zetten in sindsdien werkt alles perfect *D
Misschien is dat wel de enige oplossing, kostte mij toendertijd wel een kleine ƒ150,-.
maar goed je moet toch wat voor je PSX over hebben >:)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb sinds de 2e dag dat ie in NL uit was een PSX. Het eerste model dus ook.

Ik heb al een keer de laser moeten vervangen omdat ie totaal versleten was.

En nu begint ie het wéér slecht te doen.

Die 1002 modellen gaan niet echt lang mee.

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-01 00:46
Heb hele slechte ervaringen met mod-chips; vaak is het een kwestie van tijd voordat je hele psx naar de kl*te is daardoor... En dan kun je hem idd alleen maar gebruiken door hem bv op de kop te zetten.
Als je import spellen (of backups) wilt draaien heb je daar ook gewoon boot-cd's voor; heel stuk veiliger :)

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 30 juli 2001 23:08 schreef Ecco het volgende:
Heb hele slechte ervaringen met mod-chips; vaak is het een kwestie van tijd voordat je hele psx naar de kl*te is daardoor... En dan kun je hem idd alleen maar gebruiken door hem bv op de kop te zetten.
Als je import spellen (of backups) wilt draaien heb je daar ook gewoon boot-cd's voor; heel stuk veiliger :)
:?

Verwijderd

Op maandag 30 juli 2001 23:08 schreef Ecco het volgende:
IMHO is dit best wel onzin. dat kan misschien bij jouw gebeurd zijn maar na 4 jaar en 1 lens vervanging doet mijn modchip het nog perfecto.
Ik heb bijna alleen maar NTSC/UC games en zo hier en daar een paar backupjes
(alhoewel ik liever originelen heb). :)
Ik speel er ongeveer elke dag nog wel een paar uur op. De lens maakt misschien een paar rare geluidjes maar verder loopt alles toppie hier :9
Pagina: 1