Crasht / Restart automatische

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Hoi Hoi..

Ik heb een macbook pro 15 uit 2010, en sinds een jaar valt hij steeds uit zodra ik wil photoshop of foto's/albums wil bekijken, en dit gaat steeds in herhaling. Ik had hem helemaal opnieuw geformateerd, zowel clean geprobeerd als software die dit zouden veroorzaken. En is het mij niet gelukt om erachter te komen wat de boosdoener is!

Iemand tips?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Lees deze pagina eens door: https://support.apple.com/nl-nl/HT201257

Het geeft instructies hoe je een hardware test kunt starten op je apparaat. 9 van de 10 keer als ik dit soort rare problemen heb gehad waren het geheugen problemen, en die kun je er met zo'n test makkelijk uit halen.

Hoeft overigens niet te betekenen dat het geheugen kapot is, ik heb eens zelf geheugen vervangen en toen een geheugenreepje niet goed genoeg aangedrukt. Gaf ook rare crashes, daarna macbook open schroeven, aandrukken en de problemen waren weg.

Succes!

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
XyritZz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:03:
Lees deze pagina eens door: https://support.apple.com/nl-nl/HT201257

Het geeft instructies hoe je een hardware test kunt starten op je apparaat. 9 van de 10 keer als ik dit soort rare problemen heb gehad waren het geheugen problemen, en die kun je er met zo'n test makkelijk uit halen.

Hoeft overigens niet te betekenen dat het geheugen kapot is, ik heb eens zelf geheugen vervangen en toen een geheugenreepje niet goed genoeg aangedrukt. Gaf ook rare crashes, daarna macbook open schroeven, aandrukken en de problemen waren weg.

Succes!
Ik kan er niet eens in en krijg als melding "apple.com/support -3403D".
Ook heb ik geen DVD's omdat het tweedehands had gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Op die error code kun je wel googlen, en dan kom ik bij deze pagina uit: https://discussions.apple.../6852196?start=0&tstart=0

Goed mogelijk dat je een model hebt dat ooit is teruggeroepen vanwege problemen met de GPU, en dat de defecte GPU de problemen veroorzaakt. Terugroepactie is afgelopen, maar in het topic staat nog wel een mogelijkheid beschreven om de probleem veroorzakende GPU uit te schakelen waarna de laptop goed moet functioneren.

Mocht je er mee willen gamen; dat zal een klap minder gaan na het uitschakelen van de dedicated GPU maar foto's/albums bekijken en photoshop zal er denk ik prima op gaan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
XyritZz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:53:
Op die error code kun je wel googlen, en dan kom ik bij deze pagina uit: https://discussions.apple.../6852196?start=0&tstart=0

Goed mogelijk dat je een model hebt dat ooit is teruggeroepen vanwege problemen met de GPU, en dat de defecte GPU de problemen veroorzaakt. Terugroepactie is afgelopen, maar in het topic staat nog wel een mogelijkheid beschreven om de probleem veroorzakende GPU uit te schakelen waarna de laptop goed moet functioneren.

Mocht je er mee willen gamen; dat zal een klap minder gaan na het uitschakelen van de dedicated GPU maar foto's/albums bekijken en photoshop zal er denk ik prima op gaan.
Heb gelijk even die gfxCardStatus uitgeprobeerd en nog steeds valt het uit. Dit probleem heb ik sinds 1 jaar, en daarvoor heb ik hem 2 jaar gebruikt zonder problemen. Dus dat ie opeens zo uit elkaar is gevallen is.. raar.

Misschien moet ik hem naar een reparatie centrum langs brengen? Alleen ben ik bang dat het ook wat gaat kosten, ook omdat ik vrij weinig mee kan doen. Dus niet specs. om mee te gamen op "normal". Toch maar sparen voor een nieuwe dan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:01
XyritZz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:53:

HELD!

Laatste week al vage problemen met m'n 15" MacBook Pro. Zelfs een reinstall kwam het probleem steeds terug. Spontaan programma's die niet opstarten en blijven hangen. Net inderdaad de nVidia GPU gedeactiveerd en alles werkt zonder problemen. Nou kijken of ik vanuit Apple hier iets voor elkaar krijg.
Pagina: 1