Ik ben bezig met het kopen van een nieuwe auto. Daarbij kun je een 5e wiel bestellen, maar een volledig wiel kan afhankelijk van het merk behoorlijk aan de prijs zijn. In mijn huidige auto heb ik ook een 5e wiel, maar nooit in de rotatie meegenomen. Daardoor is de 2e set niet meer hetzelfde als het (full) reserve wiel.
Is het handig om een full sized 5e wiel te nemen (met verlies van bagageruimte in sommige gevallen) en die in de rotatie mee te nemen of kun je vanwege de kosten beter een thuiskomer nemen of van die spuit pakketjes?
Zo'n 5e wiel spaart 20% slijtage uit? Als banden 40k meegaan, dan kun je dus 8k meer rijden in een rotatie systeem. Voor velen net niet genoeg voor een jaar autorijden. Maar als je 10k per jaar rijdt, kom je al gauw tegen de 5 jaar rijden aan. Net een beetje de tijd dat je de auto weer verkoopt.
Is het handig om een full sized 5e wiel te nemen (met verlies van bagageruimte in sommige gevallen) en die in de rotatie mee te nemen of kun je vanwege de kosten beter een thuiskomer nemen of van die spuit pakketjes?
Zo'n 5e wiel spaart 20% slijtage uit? Als banden 40k meegaan, dan kun je dus 8k meer rijden in een rotatie systeem. Voor velen net niet genoeg voor een jaar autorijden. Maar als je 10k per jaar rijdt, kom je al gauw tegen de 5 jaar rijden aan. Net een beetje de tijd dat je de auto weer verkoopt.

[ Voor 19% gewijzigd door EektheMan op 13-02-2017 14:25 ]
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher