Mijn vraag
Mijn ouders gebruiken een samengestelde (oude) computer van onderdelen die ik nog had liggen. Dit ging jaren goed maar nu valt de computer soms uit (geen beeld, de fans draaien ook niet meer). Om de computer weer aan te zetten moet eerst de stroom eraf worden gehaald (d.m.v. de knop op de stekkerdoos uit en aan te doen). Waar kan dit aan liggen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware:
Moederbord: asus, welk type weet ik niet
Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz
2,00 GB RAM
ATI Radeon HD 4800 Series
een merkloze psu (max 400w gok ik)
en een nieuwe Kingston ssd voor de snelheid (zit er een jaartje in)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik probeer eerst op afstand het probleem te achterhalen (ouders wonen niet om de hoek) dus met team viewer allereerst de temperaturen gecheckt met HWmonitor. Temperaturen waren normaal, echter schoot Temperature 2 van de -6 naar de +36 ofzo. Kapotte sensor?
Temperature 0 51 degC
Temperature 1 34 degC
Temperature 2 24 degC
Ook heb ik in het logboek gekeken wat er aan de hand is, maar kon alleen maar deze kritieke melding vinden na het opnieuw opstarten:
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Beschrijving: Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Mijn eerste instinct gaat uit naar een kapotte psu, maar wat denken jullie?
Mijn ouders gebruiken een samengestelde (oude) computer van onderdelen die ik nog had liggen. Dit ging jaren goed maar nu valt de computer soms uit (geen beeld, de fans draaien ook niet meer). Om de computer weer aan te zetten moet eerst de stroom eraf worden gehaald (d.m.v. de knop op de stekkerdoos uit en aan te doen). Waar kan dit aan liggen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware:
Moederbord: asus, welk type weet ik niet
Intel(R) Pentium(R) D CPU 2.80GHz
2,00 GB RAM
ATI Radeon HD 4800 Series
een merkloze psu (max 400w gok ik)
en een nieuwe Kingston ssd voor de snelheid (zit er een jaartje in)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik probeer eerst op afstand het probleem te achterhalen (ouders wonen niet om de hoek) dus met team viewer allereerst de temperaturen gecheckt met HWmonitor. Temperaturen waren normaal, echter schoot Temperature 2 van de -6 naar de +36 ofzo. Kapotte sensor?
Temperature 0 51 degC
Temperature 1 34 degC
Temperature 2 24 degC
Ook heb ik in het logboek gekeken wat er aan de hand is, maar kon alleen maar deze kritieke melding vinden na het opnieuw opstarten:
Bron: Microsoft-Windows-Kernel-Power
Beschrijving: Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.
Mijn eerste instinct gaat uit naar een kapotte psu, maar wat denken jullie?