Wat kopen om goed geluid te krijgen in een kleine woonkamer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-05 11:13
Ik zoek een?
Ik twijfel.. daarom dit topic
Gaat waarschijnlijk tussen een goede 2.1 set (soundbar + sub) of een surroundset.

Wat is je budget?
300-400 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het betreft de situatie voor mijn vader.
(Ik heb zelf Sonos in mijn huis en dat voldoet prima, gezien het budget voor mijn vader is dit geen optie)

Hij luistert graag muziek via zijn laptop (youtube / spotify),
en wilt graag deze muziek afspelen via zijn laptop op het nieuwe systeem.
Het systeem moet dus te koppelen zijn aan de laptop (bluetooth)
De woonkamer is 6 meter breed en 4 meter lang.
Ook kijkt hij vaak films, waardoor een surroundset ook leuk zal zijn!

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik ben al vrij lang bezig, en we hebben zelfs al een product gekocht.
Deze hebben we uiteindelijk toch teruggestuurd omdat het geluid echt dramatisch was.
De sub overheerste, en met muziek afspelen (waar hij primair voor bedoeld is) klonk het ook niet echt.

Het product betrof een soundbar + draadloze subwoofer.
Namelijk de PHILIPS HTL5140B

https://www.homecinemacen...662/philips-htl5140b.html

Deze voldeed dus NIET.
Ook de draadloze woofer viel continu weg.
Ik ben dus ook GEEN fan van draadloze meuk in deze prijs categorie.

Welke vragen heb je hier nog over?

Ik loop vast in mijn zoektocht.
Ik weet dat het budget te laag is voor ECHT goed geluid,
maar dit is het budget en hier moet ik het mee doen.

Een losse receiver kopen zou kunnen.. alleen mijn verstand is niet erg hoog op dat gebied.
Geen idee welke vermogen, waar ik op moet letten, welke speakers erop kunnen etc..
En ik gok dat dit niet lukt INCL speakers binnen mijn budget.

Eisen:

- Moet met de laptop kunnen "praten"
- Budget 400 euro

Vragen:
- Is een surroundset een must voor bovenstaand verhaal ?
- Welk product adviseren jullie ?

Thanks voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om lullig te doen maar met dat budget kom je alleen maar uit op meuk.

Surround moet je sowieso vergeten.

Wat je kan doen is een Sonos play1 starterpack kopen. Werkt altijd en kan prima naast de tv of iets dergelijks.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:42
Zoiets? pricewatch: Onkyo HT-S3800
Heb dit zelf in de slaapkamer staan, voor het geld prima en in ieder geval een flink stuk beter dan het geluid dat uit je TV of laptop komt ;)

[ Voor 40% gewijzigd door GermanPivo op 13-02-2017 14:08 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:05:
Niet om lullig te doen maar met dat budget kom je alleen maar uit op meuk.

Surround moet je sowieso vergeten.

Wat je kan doen is een Sonos play1 starterpack kopen. Werkt altijd en kan prima naast de tv of iets dergelijks.
Nou er zijn er genoeg..
Maar de kwaliteit heb ik geen idee van
Bv deze: https://www.homecinemacen...1641/sony-bdv-n5200w.html

hun "beste keus"

En play1 starter pack?
Die kun je niet op je tv aansluiten meen ik

[ Voor 6% gewijzigd door C6DL op 13-02-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 20:21
Kijk voor een receiver met bluetooth/spotify connect.

categorie: Versterkers en receivers

2de hands speakers kun je nog prima kopen tegenwoordig. En het mooie, je kunt steeds blijven uitbreiden.
Eerst bijvoorbeeld 2x stereo, daarna center, sub o.i.d.

categorie: Speakers

Mocht je dit niet willen kun je kijken naar een set inclusief speakers.

[ Voor 7% gewijzigd door Clavis op 13-02-2017 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C6DL schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:09:
[...]

En play1 starter pack?
Die kun je niet op je tv aansluiten meen ik
Ik haal nergens uit je startpost dat de boel direct op een tv aangesloten zou moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Dat is waar.. mijn fout.
Als het kan zou het mooi zijn. Inderdaad niet vereist!

Alleen ook sonos play 1 kun je niet aan je laptop koppelen middels bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Met een beperkt budget moet je geduld hebben en later uitbreiden, of de tweedehands markt opgaan en ook dan geduld hebben om iets moois te vinden. Als ik naar de eisen kijk, dan is er vooral de wens om fijn muziek te kunnen luisteren, films komt op de tweede plaats. Dan lijkt me een leuke mini set een goede optie, bijvoorbeeld de Denon Ceol N9: pricewatch: Denon CEOL N9 (incl speakers) Zwart

Heeft bluetooth, 2x optisch in en analoog in (dus 2 opties voor de TV), tevens ethernet en wifi. Daarnaast is er een subwoofer pre-out, mocht je punch missen voor de films dan kun je dus later een subwoofer toevoegen.

Oh ja, en zoek een winkel om iets dergelijks te beluisteren. Anders blijf je bestellen en retourneren ;)

[ Voor 7% gewijzigd door lexi op 13-02-2017 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C6DL schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:23:
Dat is waar.. mijn fout.
Als het kan zou het mooi zijn. Inderdaad niet vereist!

Alleen ook sonos play 1 kun je niet aan je laptop koppelen middels bluetooth.
Sonos gaat toch ook gewoon via het netwerk? Wifi dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:22
Nou vind ik een woonkamer van 6x4 niet echt klein, toch?
Wat is het primaire doel, want muziek en film hebben beide hun kenmerken qua speakers.

Bij film wil je surround en die leunt erg op de subwoofer en de center speakers. Het kan prima zonder, maar dan mis je wel wat van de beleving. Gezien het budget en de tegenvallende Philips, denk ik dat je je hier niet op moet focussen.

Bij muziek is de subwoofer veel minder belangrijk. Het hangt een beetje van het genre en de manier van luisteren af. Als je vaak lichte muziek op de achtergrond speelt, dan heb je zeker geen subwoofer nodig. Wordt er veel jazz, klassiek of eventueel elektronische muziek gespeeld, dan heb je wel eerder een subwoofer nodig, maar kan het ook nog prima zonder.

Als ik het goed begrijp wil je de speakers kunnen koppelen aan zowel de tv als de laptop. Waarbij de laptop via bluetooth verbinding maakt.

Weet dat er verschillende versies en compressiemethoden van bluetooth bestaan. Als de laptop al een wat ouder model is en destijds ook geen topmodel was, heb je best kans dat de bluetooth versie niet je van het is. Ik heb zelf een duidelijk verschil tussen Bluetooth versie 2.1 en versie 4.0 met AptX ervaren. Die laatste doet niet onder aan een bekabelde verbinding, de eerste klinkt niet slecht, maar is duidelijk minder in kwaliteit. Ik ervoer de muziek bij versie 2.1 veelal als schel.

Ik denk zelf dat je vader best voor een actief speakersetje kan gaan.

Ik ben zelf groot fan van de Ruark Audio MR1. Helaas zijn ze een tijd terug in prijs gestegen en zitten ze met €499,- boven budget, maar mocht er wat speling in zitten, is het zeker de moeite waard deze eens te gaan beluisteren indien mogelijk.

Andere speakers dit binnen budget vallen zijn de Kef EGG en de Edifier S1000DB. Die eerste werd veelal vergeleken met de Ruark Audio (waarbij de Ruark het won) en de Edifier wordt goed gereviewed door Foritain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:33
Als het primair gaat om muziek luisteren en secundair om films waarbij een 5.1 opstelling niet een must is. Zou je ook voor minder geld een leuke luisterplek kunnen creeren met een:

pricewatch: Edifier R1700BT

en daar een chromecast audio op aansluiten pricewatch: Google Chromecast Audio Zwart

Dan kan hij via zijn laptop/telefoon heel eenvoudig muziek luisteren met meer dan prima luidsprekers. Indien gewenst kan er ook gebruik gemaakt worden van bluetooth. In dit geval ben je nog geen €200 kwijt.

Wil je vader toch echt een 5.1 ervaring binnen het budget, dan zou ik inderdaad ook voor de onkyo set gaan: pricewatch: Onkyo HT-S3800

Daar kan je dan ook eventueel een chromecast audio in prikken en daarnaast heeft ie standaard bluetooth aan boord. Je blijft dan binnen het budget.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

renzo4000 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:45:
Als het primair gaat om muziek luisteren en secundair om films waarbij een 5.1 opstelling niet een must is. Zou je ook voor minder geld een leuke luisterplek kunnen creeren met een:

pricewatch: Edifier R1700BT

en daar een chromecast audio op aansluiten pricewatch: Google Chromecast Audio Zwart

Dan kan hij via zijn laptop/telefoon heel eenvoudig muziek luisteren met meer dan prima luidsprekers. Indien gewenst kan er ook gebruik gemaakt worden van bluetooth. In dit geval ben je nog geen €200 kwijt.

Wil je vader toch echt een 5.1 ervaring binnen het budget, dan zou ik inderdaad ook voor de onkyo set gaan: pricewatch: Onkyo HT-S3800

Daar kan je dan ook eventueel een chromecast audio in prikken en daarnaast heeft ie standaard bluetooth aan boord. Je blijft dan binnen het budget.
Prima tip. Zoals hierboven ook de S1000DB genoemd wordt. Ik overweeg zelf nu ook om die S1000's in de woonkamer te zetten gezien ze voor muziek top zijn en ze meer dan zat power hebben om ook films en series lekker te blazen. 5.1 ga je dan wel missen, maar een 5.1 set voor dat budget gaat wat muziek betreft niet in de buurt komen van een dikke 2.0 set, die je voor dat bedrag zeker hebt.

Soundbar is een visueel aantrekkelijk alternatief, maar zal (ook met sub) niet de audio kwaliteit bieden die een dergelijk setje boekenplank speakers biedt.
Pagina: 1