Upgrade SSD: welke licentie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-10 20:51
Beste Tweakers,

Ik wil de oude HDD in de PC van mijn pa vernieuwen met een SSD.
Hij draait momenteel Windows 7 Home.
Ik had graag een Windows 10 Home of Pro hierop geïnstalleerd.
De Windows 10 ISO heb ik gedownload via Heidoc ISO downloader.

Hoe licentiër ik dit OS het best?
Een standalone Windows 10 home key aankopen?
Via Tweakers pricewatch kan deze al voor 25€ aangekocht worden.
In diezelfde pricewatch zijn er ook keys van rond de 130€ beschikbaar voor hetzelfde product?

Wat is het verschil tussen deze keys? Ik had graag alles legaal gehouden voor zo weinig mogelijk geld.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 16:09
Volgens mij kun je via een omweg nog steeds legaal updaten van Windows 7 naar 10. Dat lijkt me de beste optie, het kost niks. Als de PC eenmaal is geactiveerd kun je daarna de SSD vervangen. Als het goed is activeert Windows 10 daarna gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smulderke
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11:18
Wat je ook kan doen is de HDD eruithalen en de SSD erin. Dan windows 10 Home installeren met de huidige win7 home key.

Dat heb ik een paar maanden geleden ook nog gedaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Smulderke op 13-02-2017 15:56 . Reden: rare hyperlink weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
Smulderke schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:02:
Wat je ook kan doen is de HDD eruithalen en de SSD erin. Dan windows 10 Home installeren met de huidige win7 home key.

Dat heb ik een paar maanden geleden ook nog gedaan.https://gathering.tweakers.net/forum/insert_message/1755319/0
Dat lukt zonder problemen? Ik dacht dat de free upgrade van Windows 7 --> 10 reeds verlopen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:30
dotacom schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:24:
[...]

Dat lukt zonder problemen? Ik dacht dat de free upgrade van Windows 7 --> 10 reeds verlopen was?
Officieel wel, in juli 2016. Toen is Microsoft opgehouden met de notificaties in Win7/8 voor de gratis upgrade naar Win10. Maar via de mediacreationtool kun je nog gewoon upgraden, althans ik heb het een week of 3 a 4 geleden nog gedaan op 2 pc's. Zal niet een foutje zijn gok ik, ze vinden het niet erg als mensen als nog upgraden naar 10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Gewoon SSD inbouwen. Windows 7 installeren. Daarna upgraden naar Windows 10 via:
https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smulderke
xabre16v schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:39:
Gewoon SSD inbouwen. Windows 7 installeren. Daarna upgraden naar Windows 10 via:
https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade
Eerst Windows 7 installeren hoeft dus niet. Gewoon direct Windows 10 installeren met de serial van Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Smulderke schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:57:
[...]

Eerst Windows 7 installeren hoeft dus niet. Gewoon direct Windows 10 installeren met de serial van Windows 7.
Lukt dat wel nu de gratis upgrade periode al verstreken is voor 'normale' eindgebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:44
xabre16v schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:07:
[...]

Lukt dat wel nu de gratis upgrade periode al verstreken is voor 'normale' eindgebruikers?
Win 7 update gaat nog steeds. Gisteren nog gedaan. Aangezien je met Windows 10 een nieuwe product key krijgt, heb ik toen Win 7 -> Win 10 gedaan, nieuwe product key wordt dan automatisch gekoppeld aan mobo, HDD eruit, SSD erin en weer w10 installeren, direct een clean install.

Of de shortcuts Win 7 hdd eruit, win 7 key invoeren op win 10 werkt durf ik niet te zeggen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
Lijkt mij sterk dat ik Win10 zou kunnen lictentiëren dmv de Win7 key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is volgens mij geen enkel probleem, toevallig 2 weken terug ook nog gedaan voor een kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-05-2024
Hier ook gisteren gedaan, de iso met de media creation tool gedownload en een niet geüpgrade Windows 7 pro licentie gebruikt. Werkt zonder problemen en wordt ook gewoon netjes geactiveerd. Hoe willen ze anders de mensen welke geüpgrade hebben en geen Windows 10 key hebben, een schone installatie laten installeren als dit nodig is (virus/defecte hdd)?

Met de Windows 7 home licentie krijg je netjes de Windows 10 home geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 19:01

DeTeraarist

#Boots2Asses

MdBruin schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:52:
Hoe willen ze anders de mensen welke geüpgrade hebben en geen Windows 10 key hebben, een schone installatie laten installeren als dit nodig is (virus/defecte hdd)?
De gratis updates zijn gekoppeld aan de hardware. Slechts een kwestie van dezelfde W10 versie weer installeren en klaar ben je.

Wat ik ook nog wilde zeggen. Kijk donders goed uit met die goedkope sleutels. De €25 keys werken vaak wel, maar licentie-technisch zijn ze niet allemaal even legaal. Probleem hierbij is, dat kun je niet zien, in ieder geval niet van te voren en ook vaak achteraf niet, omdat het wel gewoon geactiveerd is.

[ Voor 27% gewijzigd door DeTeraarist op 13-02-2017 18:00 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
Met welke key? Je krijgt namelijk geen Windows 10 key als je van de upgrade mogelijkheid gebruik hebt gemaakt....

[ Voor 33% gewijzigd door MdBruin op 13-02-2017 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 19:01

DeTeraarist

#Boots2Asses

Gewoon zonder key installeren. Dan activeert hij tijdens of na de introductie.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdBruin
DeTeraarist schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:01:
Gewoon zonder key installeren. Dan activeert hij tijdens of na de introductie.
Dat werkte binnen mij niet, er staat bij mij ook geen licentie in de bios.
Moest door een verkeerde afsluit actie opnieuw installeren (computer niet uitzetten bezig met voorbereiden updates en was het na 1 uur wel zat), moest toch echt de licentie invoeren toen ik handmatig wou activeren.

Met een licentie in de bios gebakken kan het inderdaad werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smulderke
Als je niet upgrade, maar een clean install doet en Windows 10 heeft nog niet op de PC gestaan, dan moet je tijdens de installatie je huidige Windows 7 key invoeren. Dan wordt de juiste Windows 10 versie (Home of Pro) geïnstalleerd en na de installatie automatisch geactiveerd.

Als Windows 10 er al ooit geactiveerd opgestaan heeft, moet je bij een clean install juist geen code invoeren, maar de juiste editie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
dotacom schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:39:
De Windows 10 ISO heb ik gedownload via Heidoc ISO downloader.
Waarom niet de Media Creation Tool van Microsoft gebruikt? Die download de ISO uit officiële bron. Ik ben zelf geen fan van al dit soort malle tools om aan ISO's te komen. Je weet nooit wie er een bonus toevoeging heeft gedaan.
Pagina: 1