Mijn vraag
Ik ben op zoek naar 1 NAS oplossing voor 2 verschillende behoeften:
- 1 data opslag voor zakelijk.
- 2 data opslag voor surveillance beelden.
Kun je 1 NAS zo indelen dat het efficiënt 2 verschillende soort taken vervult?
De data opslag voor zakelijk zal niet veel ruimte nodig hebben 1 TB misschien 2TB.
- Wat belangrijk is veiligheid van de data, oftewel zoiets als raid 5 of z1.
- 2e voornaamste is snelheid. We lezen & schrijven met 8 collega's continu op/van de schijven.
- Energie zuinigheid is het 3e voornaamste, dus gewoon seagate green schijven 2x2 TB mirroring?
Voor de surveillance zijn er andere schijven nodig en andere hoeveelheid opslag.
- We willen 3 1080p kleur camera's en 1 maand opslag. (dat schijnt 1 TB per camera en maand te zijn, dus 3TB totaal)
- dus gewoon surveillance schijven 2x4 TB mirroring.
Dat zijn 4 schijven, en 1 NAS van 4 bays.
4 schijven opgedeeld in 2 partities van 1x2TB (2x2TB schijven raid 5) en 1x4TB (2x 4TB schijven raid 5)
in 1x4-bays NAS.
Het schijnt dat de Synology goede NAS'en heeft waarmee je makkelijk o.a. je surveillance in kan plannen.
- kan zo'n nas de werkstress aan zoals bovenstaand.
- kan zo'n nas beide taken apart "handelen"?
- lijdt het zakelijk data opslag niet te veel van de constante workload van de surveilllance?
Ik hoop dat mijn vraagstelling een beetje duidelijk is.
Ik blijf ondertussen onderzoek doen, maar ik ben benieuwd naar jullie mening!
Bedankt!
Pim
Ik ben op zoek naar 1 NAS oplossing voor 2 verschillende behoeften:
- 1 data opslag voor zakelijk.
- 2 data opslag voor surveillance beelden.
Kun je 1 NAS zo indelen dat het efficiënt 2 verschillende soort taken vervult?
De data opslag voor zakelijk zal niet veel ruimte nodig hebben 1 TB misschien 2TB.
- Wat belangrijk is veiligheid van de data, oftewel zoiets als raid 5 of z1.
- 2e voornaamste is snelheid. We lezen & schrijven met 8 collega's continu op/van de schijven.
- Energie zuinigheid is het 3e voornaamste, dus gewoon seagate green schijven 2x2 TB mirroring?
Voor de surveillance zijn er andere schijven nodig en andere hoeveelheid opslag.
- We willen 3 1080p kleur camera's en 1 maand opslag. (dat schijnt 1 TB per camera en maand te zijn, dus 3TB totaal)
- dus gewoon surveillance schijven 2x4 TB mirroring.
Dat zijn 4 schijven, en 1 NAS van 4 bays.
4 schijven opgedeeld in 2 partities van 1x2TB (2x2TB schijven raid 5) en 1x4TB (2x 4TB schijven raid 5)
in 1x4-bays NAS.
Het schijnt dat de Synology goede NAS'en heeft waarmee je makkelijk o.a. je surveillance in kan plannen.
- kan zo'n nas de werkstress aan zoals bovenstaand.
- kan zo'n nas beide taken apart "handelen"?
- lijdt het zakelijk data opslag niet te veel van de constante workload van de surveilllance?
Ik hoop dat mijn vraagstelling een beetje duidelijk is.
Ik blijf ondertussen onderzoek doen, maar ik ben benieuwd naar jullie mening!
Bedankt!
Pim