Nieuw toetsenbord en muis

Pagina: 1
Acties:

• SnoopThaDoctor
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-11-2025
Wat ik zoek
Ik zoek een nieuw toetsenbord en een nieuwe muis omdat de oude versleten zijn. Tot nog toe had ik altijd een goedkoop toetsenbordje, plastic maar strak en plat. En een Razor Deathadder muis. Deze waren bedraad. Draadloze versies zijn welkom, al vraag ik me af of deze niet minder presteren qua reactietijd of andere problemen geven. Bovendien is het vervangen van de batterijen misschien onhandig.

Waar ik het voor ga gebruiken
Ik zit regelmatig achter de pc te typen en speel qua gaming Civilization (dus vooral de muis nodig) en games als Fallout of Skyrim. Qua type gaat mijn voorkeur na inlezen uit naar een mechanisch toetsenbord, aangezien dit bij veel typen en gamen prettiger en duurzamer zou zijn.

Uiterlijk
Ik mag van mijn naaste niet meer van die "kinderachtige" (Deathadder) componenten kopen. Just kidding, maar mijn voorkeur gaat uit naar fraaie nette hardware en niet naar allerlei pracht en praal of speciale game uiterlijkheden. Backlighting of oplichtende icoontjes heb ik nooit gebruikt voor genoemde games en ik zou niet weten waarom ik dat nu wel zou gaan doen.

Welk budget ik er voor over heb
Budget doet er niet zoveel toe. Het gaat me vooral om goede kwaliteit en een degelijke prijs. Het hoeft niet high end te zijn zeg maar.

Wat ik zelf al heb gevonden
Ik heb zelf al gezocht op Hardware.info en Tweakers. Ik zat qua reviews zelf te denken aan:

Toetsenbord:
- Corsair Strafe Cherry MX Red
- SteelSteries Apex M800

Muis:
- Logitech G502 Proteus Spectrum

Wel vraag ik me af of deze niet te veel features of gaming uiterlijk hebben voor wat ik zoek.

Samengevat zoek ik dus een mechanisch toetsenbord met fijne toetsaanslag en strak design zonder allerlei extra features als backlighting of gaming uiterlijk. Voor de muis geldt dat laatste ook.

Hebben jullie misschien betere alternatieven?