Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advertorials op de FP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jig
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-09 08:06
Waarom zie ik advertorials op de FP, terwijl ik een betalend lid ben?

Beste antwoord (via Jig op 13-02-2017 18:26)

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:07

WoutF

Hoofdredacteur
MuddyMagical schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:09:
[...]

Dat stond er niet toen het artikel werd geplaatst, maar pas iets later. Zie ook de opmerkingen in de reacties onder het artikel zelf.
Het woord 'Advertorial' stond er vanaf het begin, en kort na online zetten hebben we het extra verduidelijkt. Wat betreft de vraag van de TS: .Actie's zijn altijd al deels commercieel van aard geweest, maar bieden ook voordeel aan de lezer. Vandaar dat we ze ook aan abonnees tonen. We zijn n.a.v dit artikel aan het kijken hoe we het beste om kunnen gaan met acties waar dat win-element niet in zit.

Alle reacties

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 20:36

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Omdat .Actie's niet vallen onder het abbonement?
https://tweakers.net/info/faq/abonnementen/
De volgende zaken vallen niet onder het Tweakers-abonnement:
  • Redactionele aankondiging, .plan, redactionele acties en events zoals de Testpanels
  • Proactieve en deels gesponsorde acties zoals de Tweakers Express, meet-ups etc.
  • Redactionele aankondiging, .actie, aankondigingen van prijsvragen
  • Pricewatch prijsvermeldingen
  • Uitgelichte posities in de Pricewatch
  • Topics op het forum
  • Advertenties in de rss-feeds
  • Vacatures, IT banen (blokje)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-11 14:53
Mooie manier wel. Aanbieden als .Actie en dan vervolgens klein in het artikel zetten dat het eigenlijk een advertorial is.

Correct me if I'm wrong, maar is dat niet een beetje sneaky?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Tomazzo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-10 19:45
Als je uBlock gebruikt, kun je de volgende regel toevoegen aan je "My Filters", dat lost het op.

tweakers.net##:xpath(//tbody//a[contains(text(), '.Actie')]/ancestor::tr)

edit:
Verbeterde versie

[ Voor 13% gewijzigd door Tomazzo op 14-02-2017 05:51 ]

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-11 20:36

_David_

FP ProMod

llama llama duck

batumulia schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:13:
Mooie manier wel. Aanbieden als .Actie en dan vervolgens klein in het artikel zetten dat het eigenlijk een advertorial is.

Correct me if I'm wrong, maar is dat niet een beetje sneaky?
.Actie is gesponsorde content, dus zo sneaky is het helemaal niet.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

batumulia schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:13:
Klein in het artikel? Nota bene het eerste na de titel, in Bold, en centraal gespaced, staat knalduidelijk dat het een advertorial betreft.

Het is nog net geen knipperende marquee, maar "onopvallend" of "klein" kan je het niet bepaald noemen.

Virussen? Scan ze hier!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35
wildhagen schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:54:
[...]

Klein in het artikel? Nota bene het eerste na de titel, in Bold, en centraal gespaced, staat knalduidelijk dat het een advertorial betreft.

Het is nog net geen knipperende marquee, maar "onopvallend" of "klein" kan je het niet bepaald noemen.
Dat stond er niet toen het artikel werd geplaatst, maar pas iets later. Zie ook de opmerkingen in de reacties onder het artikel zelf.

Acties:
  • Beste antwoord

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:07

WoutF

Hoofdredacteur
[...]

Het woord 'Advertorial' stond er vanaf het begin, en kort na online zetten hebben we het extra verduidelijkt. Wat betreft de vraag van de TS: .Actie's zijn altijd al deels commercieel van aard geweest, maar bieden ook voordeel aan de lezer. Vandaar dat we ze ook aan abonnees tonen. We zijn n.a.v dit artikel aan het kijken hoe we het beste om kunnen gaan met acties waar dat win-element niet in zit.

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
de combinatie van .actie (zonder iets te kunnen winnen) en de clickbait "community members" titel is onhandig.
hetgene wat op 't scherm komt te staan mismatcht met elke verwachting (of je nu interesse hebt in je peergroup members die iets gezien hebben, of alleen komt voor de quick free loot).
en ook al staat er 'advertorial' boven, de pagina is al open en +1 view voor deze reclamepagina...
niet de huisstijl van zorgvuldigheid en terughoudendheid die we gewend zijn.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Op deze manier kan je ook reclame banners wel een actie noemen. Als dit voor de actie was, en je de mogelijkheid kreeg om mee te loten om daarheen te mogen, dan was het een actie. Ook als er nog een alinea was om de TV op te hemelen. Maar op deze manier is het gewoon puur reclame verstopt als artikel.

Overigens hoewel advertorial nu er duidelijker staat, vind ik zelf als niet abonnee dat het ook op de FP duidelijk als advertorial in de titel had moeten staan. Ik heb gewoon alle reclames op Tweakers actief, dus ik heb echt geen principiële problemen met reclame. Maar wel met reclame die als echte content wordt verborgen. Nu was het goede nieuws dat het zo over the top was dat het direct duidelijk was dat het reclame was, maar ik ben iig geen fan van reclame in de newsfeed, en als het dan toch moet, maak het duidelijk wat het is.

[ Voor 47% gewijzigd door Sissors op 13-02-2017 18:31 ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 14:10
dyrc schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:08:
de combinatie van .actie (zonder iets te kunnen winnen) en de clickbait "community members" titel is onhandig.
hetgene wat op 't scherm komt te staan mismatcht met elke verwachting (of je nu interesse hebt in je peergroup members die iets gezien hebben, of alleen komt voor de quick free loot).
en ook al staat er 'advertorial' boven, de pagina is al open en +1 view voor deze reclamepagina...
niet de huisstijl van zorgvuldigheid en terughoudendheid die we gewend zijn.
Met alle respect, dit heeft niets met clickbait te maken. De leden van de community zijn er geweest en er is alle ruimte geboden/geweest voor kritische vragen. Aanpassingen mochten worden gemaakt bij de instellingen van vergelijkende TV's etc. etc. Dus gaat nu wel heel ver met je beschuldigingen. Misschien moet je eerst even navraag doen voor de harde taal. Kijk hier en verder.
Sissors schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:28:
Op deze manier kan je ook reclame banners wel een actie noemen. Als dit voor de actie was, en je de mogelijkheid kreeg om mee te loten om daarheen te mogen, dan was het een actie. Ook als er nog een alinea was om de TV op te hemelen. Maar op deze manier is het gewoon puur reclame verstopt als artikel.
Nope, het is precies zo gegaan als je zegt. We hebben een paar honderd uitnodigingen verstuurd, daar hebben mensen op gereageerd en daar is een groep testers uit voortgekomen. Precies zoals het inderdaad hoort te gaan. Dit is een verslag van één van de groepen.
Overigens hoewel advertorial nu er duidelijker staat, vind ik zelf als niet abonnee dat het ook op de FP duidelijk als advertorial in de titel had moeten staan. Ik heb gewoon alle reclames op Tweakers actief, dus ik heb echt geen principiële problemen met reclame. Maar wel met reclame die als echte content wordt verborgen. Nu was het goede nieuws dat het zo over the top was dat het direct duidelijk was dat het reclame was, maar ik ben iig geen fan van reclame in de newsfeed, en als het dan toch moet, maak het duidelijk wat het is.
Er staat midden boven de tekst in bold en italic Advertorial. Het enige verwijt dat je ons zou kunnen maken is dat de fontsize de eerste minuten kleiner was en het woordje naar rechts uitgelijnd stond. Maar ook in die opzet voldeed de melding volledig aan de wet- en regelgeving rondom advertorials.
[...]

Jazeker stond er wel 'Advertorial'. Weliswaar naar rechts uitgelijnd en een kleinere fontsize. Zoals gezegd hebben we dat na enkele minuten aangepast. En ik kan het weten want ik plaatste dat artikel. ;)
_David_ schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:34:
[...]

.Actie is gesponsorde content, dus zo sneaky is het helemaal niet.
Precies dat. Onze eigen dingen zijn een .plan maar een .actie is een vorm van reclame. Dit doen we juist omdat jullie al vaker hebben aangegeven minder banners te willen. Over de verlotingen in .acties krijgen we een stuk minder klachten trouwens. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door zeef op 13-02-2017 19:45 ]

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Met alle respect, dit heeft niets met clickbait te maken. De leden van de community zijn er geweest en er is alle ruimte geboden/geweest voor kritische vragen. Aanpassingen mochten worden gemaakt bij de instellingen van vergelijkende TV's etc. etc. Dus gaat nu wel heel ver met je beschuldigingen. Misschien moet je eerst even navraag doen voor de harde taal. Kijk hier en verder.
Ik begrijp dat er ruimte geweest is voor kritische vragen, en ik heb mijn mede-tweakers (inclusief mods, developers en de hele tweakers crew) hoog genoeg zitten om daar niet aan te twijfelen.
Echter komt er geen enkele kritische vraag terug in dit stuk; sterker, er komt helemaal niets inhoudelijks terug. Als de actie op 't forum zit, dan hoeft het niet op de FP? edit: dit is niet netjes van mij.

Deze constatering mismatcht met m'n verwachting (die weer gebaseerd is op 100 pageviews per dag of iets in die trend). Hiermee krijgt het toch een nare smaak, waarmee "clickbait" dan toch bij me op komt.

Beschouw dit ook niet als een "zure mannetjes" comment. Wout gaf aan op zoek te zijn naar de juiste richting voor de acties/advertorials, hopelijk draagt mijn tekst toch ergens aan bij (don't mess with expectations).

• zeef
dyrc schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:06:
[...]

Ik begrijp dat er ruimte geweest is voor kritische vragen, en ik heb mijn mede-tweakers (inclusief mods, developers en de hele tweakers crew) hoog genoeg zitten om daar niet aan te twijfelen.
Echter komt er geen enkele kritische vraag terug in dit stuk; sterker, er komt helemaal niets inhoudelijks terug. Als de actie op 't forum zit, dan hoeft het niet op de FP? edit: dit is niet netjes van mij.

Deze constatering mismatcht met m'n verwachting (die weer gebaseerd is op 100 pageviews per dag of iets in die trend). Hiermee krijgt het toch een nare smaak, waarmee "clickbait" dan toch bij me op komt.

Beschouw dit ook niet als een "zure mannetjes" comment. Wout gaf aan op zoek te zijn naar de juiste richting voor de acties/advertorials, hopelijk draagt mijn tekst toch ergens aan bij (don't mess with expectations).
Ik beschouw het zeker niet als zure mannetjes comment, en inderdaad gaan we het er intern zeker nog eens over hebben. Maar laat ik de vraag terugleggen: hoe dan wel? Banners willen we niet, advertorials dus ook niet. Evenwel kan er zonder reclame (of zonder 90% met abo) geen Tweakers bestaan. Hoe kunnen we wel reclame tonen (en dus bestaan) zonder dat die reclame jullie stoort?

[ Voor 58% gewijzigd door zeef op 13-02-2017 20:16 ]

Verwijderd

zeef schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:14:
[...]

Ik beschouw het zeker niet als zure mannetjes comment, en inderdaad gaan we het er intern zeker nog eens over hebben. Maar laat ik de vraag terugleggen: hoe dan wel? Banners willen we niet, advertorials dus ook niet. Evenwel kan er zonder reclame (of zonder 90% met abo) geen Tweakers bestaan.
Vast niet leuk om te horen dit, maar 98.5% van de waarde van tweakers.net zit in de community. De oplossing zit dus in alle betaalde vaste medewerkers er uit knikkeren. Wat geld voor bandbreedte en hosting kan ook wel op een andere manier opgebracht worden. Het -hoeft- niet commercieel en alleen maar groter en meer en meer bezoekers en algemeen publiec en advertorials en reisjes naar Samsung en blablabla he? Als tweakers.net morgen falliet zou gaan dan geloof ik dat de community zich gewoon ergens anders heen verplaatst, en dat er dus helemaal niets aan de hand zou zijn.
Hoe kunnen we wel reclame tonen (en dus bestaan) zonder dat die reclame jullie stoort?
Minder kosten = minder reclame hoeven tonen. De oplossing is dus gewoon de kosten absoluut minimalizeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 20:47 ]

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:44:
[...]

Vast niet leuk om te horen dit, maar 98.5% van de waarde van tweakers.net zit in de community. De oplossing zit dus in alle betaalde vaste medewerkers er uit knikkeren. Wat geld voor bandbreedte en hosting kan ook wel op een andere manier opgebracht worden. Het -hoeft- niet commercieel en alleen maar groter en meer en meer bezoekers en algemeen publiec en advertorials en reisjes naar Samsung en blablabla he? Als tweakers.net morgen falliet zou gaan dan geloof ik dat de community zich gewoon ergens anders heen verplaatst, en dat er dus helemaal niets aan de hand zou zijn.

Minder kosten = minder reclame hoeven tonen. De oplossing is dus gewoon de kosten absoluut minimalizeren.
Dat gaat 'm gewoonweg niet worden. Ik denk dat de site na een maand op z'n gat ligt. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Er is voldoende actuele concurrentie die graag in het gat springt dat we achterlaten. Kijk maar naar de gratis kranten, daar bleef er ook maar een van over. Vol met reclame. ;)

Vanwaar die argwanendheid naar commercie eigenlijk?

Verwijderd

zeef schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:03:
[...]

Tsja, dat gaat 'm gewoonweg niet worden. Ik denk dat de site na een maand op z'n gat ligt. Dat weet ik eigenlijk wel zeker. Er is voldoende actuele concurrentie die graag in het gat springt dat we achterlaten. Kijk maar naar de gratis kranten, daar bleef er ook maar een van over. Vol met reclame. ;)

Vanwaar die argwanendheid naar commercie eigenlijk?
Oh ik wil best graag betalen voor iets wat meerwaarde biedt hoor. Maar advertenties zijn de kanker van de moderne samenleven, en dienen alleen maar om mensen dingen te laten kopen die ze eigenlijk niet nodig hebben en/of die van inferieure kwaliteit zijn. En om advertenties als een actie voor de community te verpakken geschreven door communityleden is natuurlijk helemaal walgelijk.

Kopen er weer een paar mensen een bepaalde TV, terwijl ze net zo goed de (echte) reviews hadden kunnen lezen en dan misschien een ander/beter type/merk hadden gekocht (of eigenlijk helemaal geen TV nodig hadden, maar 'lekker' gemaakt worden door advertenties). Goed gedaan! Echt weer iets bijgedragen aan de wereld met zo'n 'actie'. d:)b Of het ethisch is mag je dus voor jezelf bepalen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 21:21 ]

• zeef
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:14:
[...]

. Maar advertenties zijn de kanker van de moderne samenleven, en dienen alleen maar om mensen dingen te laten kopen die ze eigenlijk niet nodig hebben en/of die van inferieure kwaliteit zijn.
Tsja, dan zijn we -denk ik- wel uitgepraat.
Pagina: 1