Beste mede-tweakers.
Hier binnen het bedrijf hebben wij een SBS2008 R2 server draaien welke vervangen gaat worden door S2016 Standard. (AD-DC).
De hardware waarop de SBS2008R2 draait is prima, dus die willen we gaan gebruiken voor de s2016
Een migratie gaat dus niet gebeuren.
Het huidige domein is bedrijfbv.local en dit moet worden bedrijf.com.
De SBS heeft ook een aantal shares die toegankelijk moeten blijven.
Er draaien ook een paar NAS systemen met shares, ook deze moeten toegankelijk blijven.
Het idee is al volgt:
#1 Clone SBS
#2 de Clone laten draaien, schijven van SBS veilig stellen (altijd een way-back hebben)
#3 S2016 installeren op Server
#4 S2016 testen
#5 iedereen over naar de S2016 (ong 25 man)
Nu loop ik hier vast qua ideeën... en heb ik een paar vragen.
A#
Zolang de clone draait en men dus op de clone inlogt blijft men in het oude domein, dus zou alles moeten blijven werken.
Maarnu, een pc gaat over naar het nieuwe domein, wat doe ik dan met de shares?
Hoe zorg ik dat de shares blijven werken (het liefste kopieer ik de shares pas naar de nieuwe server als iedereen over is naar het nieuwe domein).
Kan ik, als ik in het bedrijf.com domein zit, nog steeds inloggen op een share die van bedrijfbv.local is?
B# Het ip-adres van de S2016 moet het ip-adres zijn die de SBS nu heeft.
Ik denk dat het daarom het makkelijkste is om de S2016 in een ander vlan te zetten zodat dit geen conflict geeft.
En dan kunnen gebruikers overgezet worden naar de S2016 door ze in het andere vlan op te nemen.
Klopt dit, of is dit onnozel?
Alle adviezen zijn welkom.
Hier binnen het bedrijf hebben wij een SBS2008 R2 server draaien welke vervangen gaat worden door S2016 Standard. (AD-DC).
De hardware waarop de SBS2008R2 draait is prima, dus die willen we gaan gebruiken voor de s2016
We hebben nog een PC vrij die tijdelijk als SBS2008R2 kan gaan draaien, heb getest, kan een clone maken van de huidige SBS2008R2 en deze draaien op de PC die vrij is.2x xeon E5620
12GB RAM (triple channel), gaat waarschijnlijk nog 6x 2GB/4GB bij.
Graag willen we met een schone lei beginnen, dus alle users worden opnieuw aangemaakt.1x xeon E5420
11GB RAM
Een migratie gaat dus niet gebeuren.
Het huidige domein is bedrijfbv.local en dit moet worden bedrijf.com.
De SBS heeft ook een aantal shares die toegankelijk moeten blijven.
Er draaien ook een paar NAS systemen met shares, ook deze moeten toegankelijk blijven.
Het idee is al volgt:
#1 Clone SBS
#2 de Clone laten draaien, schijven van SBS veilig stellen (altijd een way-back hebben)
#3 S2016 installeren op Server
#4 S2016 testen
#5 iedereen over naar de S2016 (ong 25 man)
Nu loop ik hier vast qua ideeën... en heb ik een paar vragen.
A#
Zolang de clone draait en men dus op de clone inlogt blijft men in het oude domein, dus zou alles moeten blijven werken.
Maarnu, een pc gaat over naar het nieuwe domein, wat doe ik dan met de shares?
Hoe zorg ik dat de shares blijven werken (het liefste kopieer ik de shares pas naar de nieuwe server als iedereen over is naar het nieuwe domein).
Kan ik, als ik in het bedrijf.com domein zit, nog steeds inloggen op een share die van bedrijfbv.local is?
B# Het ip-adres van de S2016 moet het ip-adres zijn die de SBS nu heeft.
Ik denk dat het daarom het makkelijkste is om de S2016 in een ander vlan te zetten zodat dit geen conflict geeft.
En dan kunnen gebruikers overgezet worden naar de S2016 door ze in het andere vlan op te nemen.
Klopt dit, of is dit onnozel?
Alle adviezen zijn welkom.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1