Kan je gewoon LineageOS 14.1 OTA updates binnenhalen/installeren en kan je daar oneindig mee doorgaan? Of is het beter om telkens alles te wipen en een nieuwe build.zip te flashen?
Vraag
Beste antwoord (via G3kk3Henkie op 16-02-2017 09:57)
Dit kan je inderdaad zolang blijven doen als je wilt. Als voorbeeld ik draai sinds november op CM14.1 en heb alle nightlies (elke dag dus) over elkaar heen geïnstalleerd. Nu (dirty) overgestapt op LineageOS en nu ook de afgelopen 4 nightlies over elkaar heen geïnstalleerd. Dit gaat dus gewoon goed.G3kk3Henkie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:56:
Kan je dat blijven doen zolang je wilt?
Wel is het zo dat het aan te raden is om na verloop van tijd een keer een factory reset te doen, maar dat geldt niet alleen voor LineageOS, maar voor elk OS (Windows, iOS, Android)
[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 15-02-2017 08:46 ]
Alle reacties
Binnen dezelfde versie kun je an sich zoveel updaten als je wilt. Maar de grotere updates zou ik clean install doen, ivm mogelijke wijzigingen aan partities e.d. Ter verduidelijking: is jouw toestel Android 6, maar de ROM die je wil installeren is Android 7, dan zou ik dus een clean install doen.
Is overigens niet per se LineageOS specifiek, maar voor alle ROMs eigenlijk. Beetje vreemd dus dat je dit niet kon vinden.
Is overigens niet per se LineageOS specifiek, maar voor alle ROMs eigenlijk. Beetje vreemd dus dat je dit niet kon vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 13-02-2017 12:06 ]
Ja, zolang je binnen dezelfde versie van LineageOS blijft, kun je gewoon OTA updates over de vorige installeren.G3kk3Henkie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:01:
Kan je gewoon LineageOS 14.1 OTA updates binnenhalen/installeren en kan je daar oneindig mee doorgaan?
Ja, het is beter om telkens een clean flash te doen.G3kk3Henkie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:01:
Kan je gewoon LineageOS 14.1 OTA updates binnenhalen/installeren en kan je daar oneindig mee doorgaan? Of is het beter om telkens alles te wipen en een nieuwe build.zip te flashen?
Je kan binnen LineageOS gewoon elke update over elkaar heen installeren. Als je een goede recovery hebt kan dit zelfs gewoon vanuit de Instellingen. Werkt dit niet dan moet het handmatig via de recovery.G3kk3Henkie schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:09:
Binnen dezelfde versie? Binnen Android 7 / LOS 14.1?
Zelf heb ik een OnePlus One en heb tot nu toe elke build over de oude heen geïnstalleerd en dat werkt perfect. Ik heb de laatste versie van TWRP en daarmee werkt het dus prima.
Maak je topic en vraag is wel erg karig. Geef eens wat meer informatie over wat je al geprobeerd hebt en welk toestel je hebt?
TWRP + CM13
Check for updates: Manual
Ik wacht steeds op een nieuw snapshot. Die flash ik dan. (Eerst alles wipen.) Maar geen updates naar nightlies. Gewoon om x weken/maanden een nieuw snapshot sideloaden.
Nu wil ik misschien over naar LOS 14.1 en vroeg me af of het kwaad kan om wel telkens te updaten vanuit Lineage OS. Blijkbaar kan het gewoon. Had ooit ergens gelezen dat updates problemen konden geven. Vandaar.
Check for updates: Manual
Ik wacht steeds op een nieuw snapshot. Die flash ik dan. (Eerst alles wipen.) Maar geen updates naar nightlies. Gewoon om x weken/maanden een nieuw snapshot sideloaden.
Nu wil ik misschien over naar LOS 14.1 en vroeg me af of het kwaad kan om wel telkens te updaten vanuit Lineage OS. Blijkbaar kan het gewoon. Had ooit ergens gelezen dat updates problemen konden geven. Vandaar.
Meestal gaat het updaten naar een nieuwere build van hetzelfde OS goed, maar er kunnen inderdaag wel complicaties optreden. Het is daarom altijd aan te raden om voor een grotere update op z'n minste een backup te maken van je data, maar als het even kan ook gewoon van je hele systeem met TWRP. Dan kun je in ieder geval nog terug naar de vorige versie, mocht het fout gaan.
In het geval van CM naar LOS: denk eraan dat je hiervoor eerst een transitie-image moet flashen (experimental) voordat je naar de nightlies zou gaan. Volgorde is dus CM -> LOS experimental -> LOS nightly.
In het geval van CM naar LOS: denk eraan dat je hiervoor eerst een transitie-image moet flashen (experimental) voordat je naar de nightlies zou gaan. Volgorde is dus CM -> LOS experimental -> LOS nightly.
@G3kk3Henkie, ik heb nu nog steeds geen idee welk toestel je hebt. Kun je dit even aangeven?
Snapshot van LineageOS 14.1 zal waarschijnlijk nog wel even op zich laten wachten. Bij CM13.0 heeft dit ook een hele lange tijd geduurd. Ze zijn nu ook nog bezig met bugs fixen en (CM) functionaliteit, zoals thema's, worden pas in een later stadium geimplementeerd.
@phpn3rd, dit klopt inderdaad. En hou er ook rekening mee dat deze Experimental Builds maar 2 maanden worden aangeboden. Daarna is het verplicht en nodig om een clean install uit te voeren, wanneer je van CM af komt.
Snapshot van LineageOS 14.1 zal waarschijnlijk nog wel even op zich laten wachten. Bij CM13.0 heeft dit ook een hele lange tijd geduurd. Ze zijn nu ook nog bezig met bugs fixen en (CM) functionaliteit, zoals thema's, worden pas in een later stadium geimplementeerd.
@phpn3rd, dit klopt inderdaad. En hou er ook rekening mee dat deze Experimental Builds maar 2 maanden worden aangeboden. Daarna is het verplicht en nodig om een clean install uit te voeren, wanneer je van CM af komt.
Grotere update = van CM12.1 naar CM13 of van CM13 naar LOS14.1?
Toevallig pas even LOS14.1 geprobeerd, zonder GApps. Gewoon alles wipen in TWRP en daarna een LOS nightly sideloaden. Leek prima te werken. Niet CM -> LOS experimental -> LOS nightly gedaan. Had ik dat wel moeten doen?
Toevallig pas even LOS14.1 geprobeerd, zonder GApps. Gewoon alles wipen in TWRP en daarna een LOS nightly sideloaden. Leek prima te werken. Niet CM -> LOS experimental -> LOS nightly gedaan. Had ik dat wel moeten doen?
[ Voor 53% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:10 ]
Als je eerst de boel hebt gewist is dat natuurlijk ook prima. De weg via de experimental is enkel nodig als je geen wipe uit wilt voeren.G3kk3Henkie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:36:
Dat kun je beide grote updates noemen.G3kk3Henkie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:36:
Grotere update = van CM12.1 naar CM13 of van CM13 naar LOS14.1?
Dat werkt inderdaad prima. Je moet de experimental build alleen flashen wanneer je een dirty install wilt doen.Toevallig pas even LOS14.1 geprobeerd, zonder GApps. Gewoon alles wipen in TWRP en daarna een LOS nightly sideloaden. Leek prima te werken. Niet CM -> LOS experimental -> LOS nightly gedaan. Had ik dat wel moeten doen?
@G3kk3Henkie, Geef nu eens aan welk toestel je hebt, dit is nu de derde keer dat ik dit aan je vraag!
[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 14-02-2017 14:39 ]
[ Voor 255% gewijzigd door G3kk3Henkie op 24-11-2020 15:11 ]
Als je niet op LineageOS 14.1 zit, gewoon een clean flash doen. Dan weet je zeker dat je goed zit.
Gebruik je al LOS14.1, dan kun je zonder problemen een dirty flash doen.
Added:
Added:
Eigenlijk is het niet eens van belang welk toestel hij heeft, de regel geldt toch voor alle toestellen.rens-br schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:38:
@G3kk3Henkie, [mbr]Geef nu eens aan welk toestel je hebt, dit is nu de derde keer dat ik dit aan je vraag![/]
[ Voor 49% gewijzigd door Audiowaste op 14-02-2017 14:47 ]
Kan je dat blijven doen zolang je wilt?Audiowaste schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:44:
[ Voor 68% gewijzigd door G3kk3Henkie op 14-02-2017 15:34 ]
Dit kan je inderdaad zolang blijven doen als je wilt. Als voorbeeld ik draai sinds november op CM14.1 en heb alle nightlies (elke dag dus) over elkaar heen geïnstalleerd. Nu (dirty) overgestapt op LineageOS en nu ook de afgelopen 4 nightlies over elkaar heen geïnstalleerd. Dit gaat dus gewoon goed.G3kk3Henkie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:56:
Kan je dat blijven doen zolang je wilt?
Wel is het zo dat het aan te raden is om na verloop van tijd een keer een factory reset te doen, maar dat geldt niet alleen voor LineageOS, maar voor elk OS (Windows, iOS, Android)
[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 15-02-2017 08:46 ]
Ik heb nu ook lineage os op mijn HTC m8 staan. Kan ik met het Android app lineage downloader de nieuwe versies erop zetten zonder mijn data te verliezen, of moet ik toch eerst andere stappen nemen. Ik vind lineage is super, maar ik voel er weinig voor om na elke update mijn telefoon opnieuw te moeten instellen per app.
Update: Niet goed gelezen, wist voor dit topic niet dat het al in lineage zelf ingebakken zit. Vraag me dan wel af wat z'n app nog toevoegt, maar daar ga ik me verder niet meer in verdiepen.
Update: Niet goed gelezen, wist voor dit topic niet dat het al in lineage zelf ingebakken zit. Vraag me dan wel af wat z'n app nog toevoegt, maar daar ga ik me verder niet meer in verdiepen.
[ Voor 27% gewijzigd door Snoes op 05-03-2017 10:14 ]
Ik heb mijn oude Samsung Galaxy Note 3 Neo (SM-N7505) voorzien van de nieuwste TWRP-3.0.2-0 hl3g en daarmee LOS14.1 geinstalleerd maar nu herkent het OS de simkaart (melding geen netwerk) niet meer. Flash ik Lollipop 5.1 van Aicp op de telefoon dan wordt de sim kaart wel gewoon herkend en kan ik bellen en gebeld worden.
Wat heb ik fout gedaan?
Wat heb ik fout gedaan?
@racinfo dit topic gaat over het installeren van updates van LineageOS en heeft dus weinig met jou probleem te maken. Het is dan ook niet toegestaan om topics te kicken en te kapen. Maak dus even een nieuw topic aan.
Het gaat wel degelijk over een Lineage OS Update, daarom begrijp ik je opmerking niet.rens-br schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 09:07:
[mbr]@racinfo dit topic gaat over het installeren van updates van LineageOS en heeft dus weinig met jou probleem te maken. Het is dan ook niet toegestaan om topics te kicken en te kapen. Maak dus even een nieuw topic aan.[/]
Klopt. Maar jou vraag gaat specifiek over het niet fatsoenlijk werken van LineageOS, daarnaast is het een oud topic en is kicken ook niet toegestaan. (omdat er over het algemeen toch niet op gereageerd wordt, zoals je merktracinfo schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 17:59:
[...]
Het gaat wel degelijk over een Lineage OS Update, daarom begrijp ik je opmerking niet.
Hi All,
Sinds kort kan ik mijn LineageOS niet meer update omdat hij zegt dat er geen internet verbinding is.
Dit is niet correct gezien ik gewoon kan internetten.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Gr Remco
Sinds kort kan ik mijn LineageOS niet meer update omdat hij zegt dat er geen internet verbinding is.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Gr Remco
[ Voor 11% gewijzigd door oxzhor op 31-10-2017 20:02 . Reden: Plaatje werkte niet. ]
Dat probleem heb ik ook gehad op de Wifi op het werk. Daarna thuis werkte het wel gewoon. Je kan het dus nog even proberen op een ander netwerk.oxzhor schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:01:
[afbeelding]
Mocht dat niet werken, kun je de update ook handmatig flashen via de recovery. Welke toestel en recovery heb je?
Hoi Rens,rens-br schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:31:
[...]
Dat probleem heb ik ook gehad op de Wifi op het werk. Daarna thuis werkte het wel gewoon. Je kan het dus nog even proberen op een ander netwerk.
Mocht dat niet werken, kun je de update ook handmatig flashen via de recovery. Welke toestel en recovery heb je?
Het is een Oneplus One. Dit probleem speelt in eens op op me thuis netwerk.
Via 3G update hij inderdaad wel

Als je in het OPO topic kijkt zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem.oxzhor schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:04:
Het is een Oneplus One. Dit probleem speelt in eens op op me thuis netwerk.
Via 3G update hij inderdaad wel
Ok zal wel nieuwigheid zijnrens-br schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:05:
[...]
Als je in het OPO topic kijkt zijn er meer mensen die last hebben van dit probleem.
Thx voor je feedback.
Pagina: 1