Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor Wifi netwerk met toegang naar 1 webpagina

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Topicstarter
Hallo tweakers,
Ik wil een geocache maken en ik heb een leuk idee maar zit een beetje in de knoop bij de uitvoering. Geef je mening of als je denkt dat het anders beter/handiger is graag door!
Alvast bedankt voor het meedenken en advies!

Mijn vraag
Ik wil vanuit thuis een openbaar wifi netwerk opzetten vanaf een access point of computertje, waar de gebruiker toegang heeft tot 1 pagina. Dus met dns alle verwijzingen doorzetten naar een lokale website met informatie over de geocache.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nog niks concreet klaar gezet

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nou mijn huidig plan van aanpak;
Een access point/router waar ik alleen poort 80/53 open zet en alle traffic redirect naar het ip-adres van de lokale website. Die lokale website, ik weet nog niet of ik hier een klein webservertje voor neer zet in de vorm van een raspberry, of dat ik dit de landing page kan maken in de router. Hier heb ik het meeste advies in nodig.

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Alle reacties

Verwijderd

Simpel voor beveiliging: Geen internet aansluiten op die server. Op die server die pagina draaien, en klaar. Zelfs als er slimme scriptkiddies Google DNS invullen, als er geen internet is, valt er niets "naar buiten" te gaan.

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Topicstarter
Uiteraard,er wordt geen internet op aangesloten. In het hoekje van de woonkamer komt een router en indien nodig een computertje te staan, en die worden met elkaar verbonden en verder niks.
Is het ook mogelijk om dit alleen met een router/access point te doen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Met een mikrotikje kan je dat prima doen. Misbruik de hotspot functie, maak een eigen vangpaginatje en dan wordt die dus automatisch weergegeven als iemand connect en een willekeurige pagina opvraagd

Een HAP lite kost 28 euro en heeft 16Mb flash. Je hebt dan geen PHP enz, maar met 16Mb, html en eventueel javascript/css kom je er al makkelijk.

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Topicstarter
En dan bedoel je zoiets?

Toevallig ben ik wel bekend met het beheer van routerboardjes, goed spul.
Dan denk ik dat ik zoiets als dit ga doen. Even zien hoe ik die vang pagina ga fixen :)

Verwijderd

Voor Hotspot is er een file die je aan moet maken (HTML file). Zie de WiKi voor Hotspot:

http://wiki.mikrotik.com/wiki/Manual:IP/Hotspot

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
ThisGuy schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:38:
En dan bedoel je zoiets?

Toevallig ben ik wel bekend met het beheer van routerboardjes, goed spul.
Dan denk ik dat ik zoiets als dit ga doen. Even zien hoe ik die vang pagina ga fixen :)
Als je zelf al zo'n ding hebt draaien kun je het ook daarop doen. Dat scheelt je weer hardware en stroom. Extra SSID erop en gaan

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:58:
[...]

Als je zelf al zo'n ding hebt draaien kun je het ook daarop doen. Dat scheelt je weer hardware en stroom. Extra SSID erop en gaan
Nee, momenteel heb ik weer een Linksys staan.
Ik heb er een tijdje een gehad van een collega om thuis een keer te experimenteren met RouterOS en de bedrijfssituatie met VLAN's na te bootsen. Ik denk dat de mAP lite dan ook voldoet toch?

Verwijderd

Hangt er vanaf hoeveel mensen erop gaan hangen. Maar als het maar om één pagina gaat....

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Topicstarter
1 pagina, waar simpel een aantal coordinaten of ieder geval 1 line text heel simpel wordt weergegeven. ik denk in het uiterste geval 2 tot 3 personen.

Pagina: 1