Inboedel huis overnemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehexehex
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-06 16:12
Zit even met een vraag m.b.t. een overname van wat spullen voor een nieuw huis wat ik ga betreden, mogelijk kan iemand mij enigszins de juiste richting in schoppen? }:O

Ga een huis van 115 m2 betreden en er ligt nu op de benedenverdieping (+- 40m2) een vinyl in, zonder ondervloer, met een laminaatlook (donker zwart/grijs). Wel flink gebruikt.

Boven ligt een soortgelijke vloer (resterende 75 m2) en dat is een witte laminaatlook vinyl. Ook gebruikt. En beiden zijn +- 5/6 jaar oud.

Impressie zie hier:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rL4ZKNV.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Oqqp30S.png

Wat zou ik hiervoor moeten geven denken jullie? Gaat een beetje om de symboliek, hij hoeft ook geen hoofdprijs maar ik wil de huidige huurder ook geen tekort doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 21:04

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Is het een huurhuis? Dan zou ik zo laag mogelijk gaan zitten. Volgens mij moet hij/zij de vloer er zelfs uithalen als jij die niet wil overnemen. Aangezien de vloer al flink is gebruikt zou ik niet meer dan €100 voor de moeite betalen.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehexehex
Vrije sector huur woning. Hij moet inderdaad, als ik de vloer niet overneem, zelf alles eruit halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
In een huurhuis zou ik niet eens betalen voor een vloer. Vooral niet als deze flink gebruikt is.

De huidige huurder moet het er anders uithalen. Dus je matst hem alleen maar. Jij bent namelijk diegene die het eruit moet halen als de volgende huurder het niet wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:25
Dus dan wordt het criterium wat WIL je ervoor geven, rekening houdend dat hij er niks mee kan en als je het niet wil, hij er nog werk aan heeft ook.

Afhankelijk van of je de vloer mooi of lelijk vindt en er lang of kort blijft wonen, wat wil je dus zelf?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Vind je het mooi? Wil je het zelf überhaupt behouden? Heb je zelf genoeg geld/tijd om er wat anders in te leggen naar eigen smaak? Als het niet geheel naar jouw zin is en je eigenlijk wat anders wil dan is het een no-brainer; niet overnemen en laten verwijderen. Wanneer je het wel wilt overnemen, om welke reden dan ook, laag inschieten en kijken wat de reactie is. Weghalen kost de huidige bewoner ook tijd en geld, houd daar rekening mee. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:55
.Maarten schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:16:
In een huurhuis zou ik niet eens betalen voor een vloer. Vooral niet als deze flink gebruikt is.

De huidige huurder moet het er anders uithalen. Dus je matst hem alleen maar. Jij bent namelijk diegene die het eruit moet halen als de volgende huurder het niet wil hebben.
Aan de andere kant, je hoeft geen nieuwe vloer er in te zetten :) Dat is natuurlijk ook een forse kostenpost. Heeft de verkoper al aangegeven wat hij ervoor wil hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:54
Als je er geen andere vloer in wilt leggen dan zou ik aanbieden om het over te nemen voor €0

Je bespaart de vorige huurder een hoop werk. En zo'n op maat gesneden vloer van 6 jaar oud kan hij toch nergens meer verkopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timorad
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:55
RocketKoen schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:21:
Als je er geen andere vloer in wilt leggen dan zou ik aanbieden om het over te nemen voor €0

Je bespaart de vorige huurder een hoop werk. En zo'n op maat gesneden vloer van 6 jaar oud kan hij toch nergens meer verkopen.
Tsja.. als verkoper zijnde zou je bij mij je goodwill verspeeld hebben, en uit principe zou ik de vloer er dan ook uit gehaald hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:02

samo

yo/wassup

Als je kijkt naar de kostprijs, lijkt vinyl vanaf €10/m2 te gaan. De levensduur lijkt tot 20 jaar te zijn. Je zal zelf even naar de slijtage moeten kijken om te zien of het na 5 of 6 jaar een degelijke of goedkope vinyl blijkt te zijn.

Kijkende naar de prijs x oppervlakte heb je een redelijke inschatting van de kosten: 115 x €10 is vast voor "het vriendenprijsje" van € 1.000 geleverd. Als we lineaire afschrijving zouden aanhouden komt dat op € 50,- per jaar.

Daarna kan je kijken naar jouw verwachtte levensduur. Hoe lang denk jij hier mee door te willen? Dus dan komt smaak en toekomstplannen en persoonlijke voorkeur naar boven. Vind je het mooi en wil je er lang van genieten? Bied je 4 of 6 x de jaarafschrijving. Vind je het een prima tijdelijke oplossing totdat je wat mooiers plaatst? Dan bied je 1 of 2 x de jaarafschrijving.

Tenminste, zo zou ik er naar kijken.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehexehex
Hij kan het wel meenemen, althans de vloer op de benedenverdieping, aangezien hij een chalet heeft en daar ongeveer dezelfde oppervlakte moet leggen aan vinyl - maar als hij er iets voor krijgt dan gaat hij daar gewoon zelf een vloer voor kopen.

Vind het zelf mooi, voor boven sowieso een prima vloer (vlak/schoon/zonder beschadiging), maar zodra het wat beter weer is ga ik de vloer er beneden wel óf uithalen (het is enkel aan de zijkanten geplakt) en voorzien van laminaat of overheen leggen (indien dit kan).

Kostentechnisch is het het beste om het over te nemen, want ga van een 40m2 beginnershuis meteen naar een woning van 2x de ruimte (en heb veel nieuwe dingen nodig). Maar de vraag is dus hoeveel ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wil je er een nieuwe vloer inzetten of niet? En het 2e wat je in je achterhoofd moet houden is : Hoe netjes zal het erin zitten?

Ik heb ooit wel eens een kennis meegeholpen met het verwijderen van een laminaatvloer die hij ook had overgenomen, aan het einde van de huurperiode bleek dat ding dus echt met liters lijm aan de grond + balken gelijmd te zijn, dat was even een misrekening die van een klusje van een weekend een klus van een week maakte...

Andere afweging is nog van ga je de keuken erin laten zitten of gaat die er uit? Want dat valt niet echt meer aan te vullen op een nette manier als je er een andere keuken of andere grote verbouwingen gaat doen.

Qua prijs zou ik geen 0 euro geven, maar ik zou gewoon kijken wat je nog meer wilt en gewoon 1 totaalprijs bieden en niet per onderdeel. En dan is het gewoon afhankelijk wat de rest van de prijs wordt, maar waarschijnlijk zou ik niet hoger als 50 euro gaan hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:48
Ik heb laatst een huis gekocht, hierin zat ook een laminaat vloer... deze was net 2 jaar geleden erin gelegd.
Hiervoor heb ik ook niks gegeven.

Anders moeten hun alles er uithalen, en is ook veel werk.
Zelf had ik persoonlijk een lichtere kleur erin gedaan ..... maar dit kan altijd later nog.
Het ziet er op zich niet verkeerd uit. (oak grey)

Ook zat op de trap vloerbedekking ... (helemaal niet mijn smaak)
Mijn voorstel was ook om het te laten liggen, en dan haal ik het er wel zelf uit ;) (was wel veeel werk)

[ Voor 16% gewijzigd door Aggressor op 13-02-2017 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaskoF
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik zat aan de andere kant van het verhaal toen ik ging verhuizen. De nieuwe bewoner van het huurhuis wilde de laminaat niet overnemen. Ik heb het toen wel allemaal zelf eruit gehaald en weggegooid. Ik heb iets waar ik voor heb betaald niet gratis weggegeven aan een andere.

scenario1: je laat het liggen.
Als je het laat liggen bespaart dit jullie beide werk.

scenario 2: je neemt het niet over en laat alles weghalen
deze scenario heeft werk voor jou en de oude bewoner. De oude bewoner moet alles weghalen. Of hij het nou wel of niet gebruikt, ga er maar van uit dat hij het niet gebruikt. Het is extra werk voor hem, maar hij/zij hoeft het niet 'netjes' weg te halen. Met snijden en lostrekken kan het weggehaald worden quick and dirty. Jij hebt dan werk om een nieuwe vloer erin te zetten en of je het nou wil laten doen of zelf gaat doen heb je ook nog een prijskaart voor een nieuwe vloer die je moet aanschaffen en laten leggen.

advies van mij zou zijn. Wil je niet teveel moeite doen en vind je het naar je smaak dan laten liggen en 100-200 betalen.
anders weglaten halen, maar dan ben je wel meer dan die 200 kwijt + tijd en moeite die je erin moet steken om het goed te krijgen. Maar dan heb je wel een huis naar je eigen smaak. Bedenk wel hoe lang je in het huurhuis wil blijven wonen en of het de investering waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 08:52
Hou wel rekening met Vinyl dat er vaak afdrukken achterblijven als de huidige bewoner al zijn zware meubels verwijderd. Kasten,banken,tafels, etc. De vraag is dus ook hoe ziet het vinyl eruit uit onder de meubels. Het kan nog wel mooi zijn maar onder de zware meubels misschien wel heel slecht zijn vanwege de afdrukken die er in gestampt zijn. Die kunnen dan met jouw inrichting wel tevoorschijn komen.

Prijs technisch scheelt het wel als je nu geen nieuwe vloer hoeft te leggen. En hem ook om eruit te halen. Gewoon ook een vragen wat hij in gedachten had. Misschien komen jullie samen tot een leuk prijsje. Er zit natuurlijk ook veel verschil in kwaliteit vinyl. Dat speelt natuurlijk wel mee in de prijs en ook wel in de resterende levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
RocketKoen schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:21:

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want als het appartement leeg wordt opgeleverd, dan draagt de opvolgend huurder zowel de kosten van de nieuwe vloer als de kosten dan wel eigen tijd van het leggen.

[ Voor 54% gewijzigd door nare man op 13-02-2017 11:49 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Mijn ervaring, als de nieuwe huurder het wilt, geef het dan zo goedkoop mogelijk weg, het weegt niet op tegen het:
> Zelf weghalen
> Afvoeren
> Plus alle extra 'ellende' die naar boven komt als je het weg haalt.
> etc.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:46

krietjur

Where am I?

Zoals Xeodopel al aangaf: hou er rekening mee dat het onder de meubels wellicht in slechte staat is.

In mijn eerste huurwoning heb ik ook de bestaande vloerbedekking en vinyl in huis overgenomen. Geloof dat ik toen 200 gulden heb betaald. Zag er allemaal keurig uit.... maar ik had het uiteraard alleen gezien met meubels erin. Eenmaal leeg bleek het tapijt flink verkleurd en het vinyl beschadigd. Alsnog alles eruit getrokken. Geld weg en kosten+werk voor het afvoeren van de rotzooi. Ik begin daar nooit meer aan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:20

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

(edit, ^ dat dus)

Doe het gewoon helemaal eerlijk, vraag een onafhankelijke 3e partij (met kennis) wat het nog waard is.

Persoonlijk denk ik niet dat je vinyl opnieuw kan leggen en daardoor de restwaarde 0,0 is.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 13-02-2017 11:57 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DukeBox schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:56:
(edit, ^ dat dus)

Doe het gewoon helemaal eerlijk, vraag een onafhankelijke 3e partij (met kennis) wat het nog waard is.

Persoonlijk denk ik niet dat je vinyl opnieuw kan leggen en daardoor de restwaarde 0,0 is.
Een derde partij is niet relevant. De objectieve waarde is wel vast te stellen, de vraag is juist wat de waarde is voor de nieuwe huurder. Het is onzin de marktprijs te betalen als het niet je eigen smaak is en je het na een paar maanden toch gaat vervangen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 13:54
nare man schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:47:
[...]

Dat is natuurlijk niet helemaal waar, want als het appartement leeg wordt opgeleverd, dan draagt de opvolgend huurder zowel de kosten van de nieuwe vloer als de kosten dan wel eigen tijd van het leggen.
Ik zeg ook niet dat het geen waarde heeft. Ik zeg alleen dat ik er niet voor zou betalen.
Het kost de oude huurder een dag werk om het eruit te halen. En het is daarna waardeloos.
Dat is een dag werken voor niets. Als iemand je aanbiedt om je een dag werk te besparen, waarom zouden ze je daarvoor moeten betalen?

AL zijn er hier blijkbaar ook mensen die elkaar niets gunnen en die liever een dag zwoegen...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-06 15:58

Younes

Wie, Wat, Waar?

Gewoon accepteren dat hij 't laat liggen. Daarmee heb je hem al genoeg geholpen. Anders kost 't hem moeite om 't eruit te halen. Meestal wordt die troep toch meteen weggegooid als de vorige huurder 't eruit haalt

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:01
Tegen verkoper zeggen, dat hij het gratis mag laten liggen, (of symbolisch tegen een kratje pils ofzo).

Laminaat is evt. nog wel te hergebruiken, maar zoals je al zegt, hij kan de chalet met +/- dezelfde oppervlakte leggen.
Dan zullen ook de maten zo goed als hetzelfde moeten zijn, anders komt hij met zijn afval stukken nooit goed uit. Kans is klein.

Vinyl ligt meestal gelijmd, dus deze eruit halen en hergebruiken is ook geen optie voor hem.
hij mag dus mijn inziens al blij zijn als het er niet uit hoeft.
toen wij ons huis mochten wij het zwembad (houten opbouw+ pomp installatie) + de glasgordijnen houden, maar dan liet hij wel het parket in de woonkamer liggen ;)
Aangezien wij toch nog gingen slopen en afvoeren was de keuze best makkelijk ;)

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07-06 14:35
Als je het zelf mooi vind en het graag wil overnemen, bied de man 100 euro. Kijk eerst even grondig onder vloerkleden, banken en kasten of er niet ergens rare schade's zitten.

Tegen de tijd dat jij eruit gaat zal of jij het al vervangen hebben en dus moeite gedaan hebben om het eruit te halen en af te voeren, of je zal het van de nieuwe bewoner dan alsnog wellicht moeten verwijderen.

Gratis is beter, maar ach.. 100 euro hij blij, jij blij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-06 09:29
Als je het laat zitten, bedenk dan dat jij verantwoordelijk bent voor het weghalen als je het zelf tzt niet weer kan doorgeven aan een volgende bewoner. En dat is niet makkelijk (en waarschijnlijk duur) als het gelijmd blijkt te zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door euchromatic op 13-02-2017 16:09 . Reden: spelfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
euchromatic schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:09:
Als je het laat zitten, bedenk dan dat jij verantwoordelijk bent voor het weghalen als je het zelf tzt niet weer kan doorgeven aan een volgende bewonder. En dat is niet makkelijk (en waarschijnlijk duur) als het gelijmd blijkt te zijn.
Dit is wel een hele goede. Straks zit je met een volledig verlijmde vloer. Maar aangezien de vorige bewoner de vloer mee wil nemen, zal dat wel meevallen (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 21:27
Vinyl (PVC) heb je volgens mij in een verlijmde versie en een klikversie (laminaatachtig systeem).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik ken vinyl alleen in de vorm van marmoleum e..d. en dat is een rol van 4 meter breed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-06 21:04

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Vinyl kun je ook verlijmen op de ondervloer. Vinyl wordt vaak gebruikt om zeil mee aan te duiden. Klik-vinyl wordt vaak aangegeven als PVC click. Marmoleum is een flink stuk duurder en moet altijd verlijmd worden, maar dat mag vaak niet in huurhuizen.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 21:27
Oja "zeil" heb je inderdaad ook nog :) Dat verklaart de opmerking dat het aan de zijkanten gelijmd is (a la vloerbedekking).

Afijn, ik zou gewoon een redelijk laag bedrag bieden, maar niet zo laag dat je de oude bewoner voor de kop stoot. Denk dan aan 100-150 euro. Een nieuwe vloer leggen kost meer geld en de oude bewoner houdt er in ieder geval nog iets aan over. Vrienden van me hebben ook wel een aantal 100 euro betaald voor rolgordijnen, vloeren etc. en dit weer minus afschrijving doorgevraagd aan de volgende huurder.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:49
Als je bij mij met 0 euro komt aanzetten verlies je ook al mijn goodwill. Twee jaar geleden heb ik bij mijn zus een mooie laminaatvloer in haar huurappartement gelegd. Zij heeft inmiddels zelfs iets gekocht en deed het appartement dus weg. We hebben een gesprek gehad met de nieuwe huurder en zij wilde niks betalen voor de nieuwe vloer, maar liet wel indirect duidelijk merken de vloer te willen. We zeiden al dat we de vloer mee zouden nemen als ze het niet wilde en kregen toen direct te horen dat het mij alleen maar werk zou kosten en dat het moeilijk werk was. (ik heb zelf de vloer erin gelegd haha...)

Uiteindelijk is de helft van het laminaat de prullenbak ingegaan en de andere helft is gebruikt in het nieuwe huis van mijn zus op de zolderkamer en studeerkamer.

Het grappige was dat we een week voor de overname een telefoontje kregen dat ze de vloer toch wilden kopen, omdat ze erachter kwamen dat 90m2 laminaat leggen toch wel wat meer kost dan de 150 euro die wij vroegen als vriendenprijsje om de vloer te laten liggen.

Dus denk goed na voordat je met 0 euro begint te bieden. Wees gewoon eerlijk en geef 150 euro ofzo. Voor 100 euro leg jij zelf niks en je hebt waarschijnlijk al genoeg kosten. En de verkoper is dan waarschijnlijk ook tevreden. Het gaat vaak enkel om het gebaar.

(Je moet trouwens wel kijken of het vinyl of pvc is. Daar is duidelijk verschil in en wordt hier en daar in dit topic door elkaar gehaald. PVC heeft een harde slijtlaag en is een stuk duurder. Een vinyl vloer koop je op rollen en kun je gewoon indrukken met je nagel. Voor een goede PVC vloer zou ik dus wel meer willen betalen als het een beetje in de smaak valt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:20

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

zynex schreef op maandag 13 februari 2017 @ 17:41:
Voor een goede PVC vloer zou ik dus wel meer willen betalen als het een beetje in de smaak valt.)
PVC zou niet zo snel mogen slijten gezien de plekken op de afbeeldingen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:31
Ik gaf €50,- goodwill voor een gebruikte laminaat vloer die er overigens prima bijlag en €50,- voor de ondervloer, totaal zo'n ca. 35 m2~. Scheelde mij en de oud huurder beide veel werk en de oud huurder kon er toch niks meer mee gaf hij aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Ziet er inderdaad gebruikt uit.
Tja dit kun je doen
-Vind je het mooi. Laat het liggen en geef die gene 100 euro (zou niet meer doen )
-Vind je het niet mooi laat het hem opruimen
-vind je het niet mooi maar heb je niet zo veel geld voor een nieuwe vloer..
Raad ik je aan om hem te laten liggen en 100 euro te geven
Een nieuwe vloer van die oppervlakte zit je ook al makkelijk op 250 a 300 euro
Dus aan jou de keus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:06
Ik zou alles wat verlijmd is laten weghalen, dat is echt k*t-werk als je het een paar jaar later zelf moet doen. Heb ooit zelf laminaat overgenomen met daaronder vloerbedekking. Daar had ik erg spijt van toen ik twee jaar later een volle werkdag lijmresten aan het afbikken was omdat de woningbouw nog geen volgende bewoner had geselecteerd...

Verder gewoon symbolisch bedrag bieden voor alles wat je wel wilt. Niets bieden kan je proberen, als je graag 'het onderste uit de kan' wilt hebben, maar als ik huurder was en nette vloeren zou aanbieden aan de volgende persoon dan zou ik bij een '0 euro bod' uit principe alles weghalen en in de kliko gooien ;) (ik weet het, daar is geen enkel rationeel argument voor, want het kost je extra tijd en levert niemand iets op, maar toch...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:20
Timorad schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:24:
[...]

Tsja.. als verkoper zijnde zou je bij mij je goodwill verspeeld hebben, en uit principe zou ik de vloer er dan ook uit gehaald hebben.
Ik had je er een kratje pils voor gegeven. Mocht je dat afslaan dan ga ik op het kratje pils zitten en kijken hoe je de vloer eruit haalt ;) . Zonder gein, geheel afhankelijk van het soort, de staat en de montage zou ik kijken wat je er voor wilt geven. Als hij je wilt matsen kun je hem wellicht ergens anders mee matsen "laat dat douchegordijn maar hangen dan ruim ik hem op wanneer ik hem vervang" of help een ochtendje ruimen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehexehex
Señor Sjon schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:50:
Ik ken vinyl alleen in de vorm van marmoleum e..d. en dat is een rol van 4 meter breed.
Tegenwoordig heb je ook van die flexxfloors, soort vinyl in een laminaat vorm die je gewoon kunt klikken of plakken. Heb het weleens over een oude laminaat vloer gelegd die er niet uit mocht - dan maar zo :X ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Als die is verlijmd,

verwijderen.

Niet aan beginnen want het kost je echt gruwelijk veel werk om het te vervangen/verwijderen en je zit naderhand met de lasten.

Als het je uitkomt hooguit een symbolisch bedrag wetende dat het jouw last wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heeft de vorige bewoner niet nog meer over te nemen spullen? (witgoed, verlichting, gordijnen e.d.) Dan zou ik voor alles samen gewoon 1 bedrag noemen.

En als het alleen die vloer is zou 100 euro wel mijn max. zijn denk ik. Zo mooi vind ik het niet en als ie meer wil kun je dat geld beter besteden aan een nieuw vloertje. Heb zelf ook ooit in een vorig huis zo'n donkere vloer overgenomen. Vond het daardoor altijd heel donker in dat huis. Zelf had ik er liever iets lichters in gelegd (maar ja, huurhuis waarvan ik niet wist hoe lang ik er in ging wonen, dus niet gedaan).

[ Voor 27% gewijzigd door Palomar op 14-02-2017 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Je hebt ook verschillende diktes vinyl/PVC en dat weegt in de prijs mee. Ik las dat er geen ondervloer onder ligt en dat komt niet ten goede van het vinyl maar ook niet ten goede v.w.b. de isolatie van warmte en geluid.

Ik ben al een aantal keren verhuisd en ik heb er geen moeite mee te betalen voor bijvoorbeeld een vloer. Die moet dan wel in goede staat zijn. Dus geen opstaande naden of randen, en grove schades. De vloer moet ook passen bij mijn interieur.

Ik reken voor mijzelf altijd uit wat het mij zou kosten als ik het opnieuw leg. Laminaat bij de IKEA kost geen drol en het is ook nog eens goed laminaat wat erg makkelijk gelegd kan worden. Voor 350 euro leg je je benedenverdieping vol laminaat inclusief ondervloer en plinten als het rond de 40 vierkante meter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehexehex
Palomar schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:43:
Heeft de vorige bewoner niet nog meer over te nemen spullen? (witgoed, verlichting, gordijnen e.d.) Dan zou ik voor alles samen gewoon 1 bedrag noemen.
Vandaag dus een bod neergelegd, inclusief de spullen die ik nog meer wil(de) hebben (inbouwoven van de IKEA) en een mooie brede gasplaat (5-pits), in acht genomen wat hierboven +- stond qua goodwill/waarde.
Bod van 225 voor alles is vandaag geaccepteerd dus ik mag denk ik zeker niet ontevreden zijn :).
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:58:
Ik reken voor mijzelf altijd uit wat het mij zou kosten als ik het opnieuw leg. Laminaat bij de IKEA kost geen drol en het is ook nog eens goed laminaat wat erg makkelijk gelegd kan worden. Voor 350 euro leg je je benedenverdieping vol laminaat inclusief ondervloer en plinten als het rond de 40 vierkante meter is.
Klopt, huidige kleine benedenwoning voor 400 euro alles (+-50m2) weten te leggen met laminaat en ondervloer van de Hornach - en nog best degelijke kwaliteit van laminaat met leggen. Of het duurzaam is weet ik niet, verwacht het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:32

Fiber

Beaches are for storming.

nvm...

Iets met mosterd na de maaltijd... :)

[ Voor 88% gewijzigd door Fiber op 14-02-2017 21:10 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235591

Taine0 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:08:
[...]

Vandaag dus een bod neergelegd, inclusief de spullen die ik nog meer wil(de) hebben (inbouwoven van de IKEA) en een mooie brede gasplaat (5-pits), in acht genomen wat hierboven +- stond qua goodwill/waarde.
Bod van 225 voor alles is vandaag geaccepteerd dus ik mag denk ik zeker niet ontevreden zijn :).

[...]

Klopt, huidige kleine benedenwoning voor 400 euro alles (+-50m2) weten te leggen met laminaat en ondervloer van de Hornach - en nog best degelijke kwaliteit van laminaat met leggen. Of het duurzaam is weet ik niet, verwacht het niet.
Ik heb nu een aantal huizen (vrienden/familie) belegd met laminaat van de IKEA en dat is gewoon goed laminaat. Klikt ook heel mooi in elkaar en simpel. Op de meeste zit ook nog eens 10 jaar garantie uitlopend tot 25 jaar.

En voor 250 voor het hele zwikje is een mooie prijs hoor. Vloer, oven en gaspitjes :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehexehex
Fiber schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:09:
nvm...

Iets met mosterd na de maaltijd... :)
Alsnog bedankt voor je bericht ;)
Pagina: 1