Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Extend publieke wifi naar eigen netwerl

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vincentjanv
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 21:50
Hallo hallo,

binnenkort sta ik mee op Batibouw (grote bouw/verbouw expo in Brussel), en daar wordt er gratis publieke wifi voorzien. We zouden deze wifi willen gebruiken om aan ons online systeem te geraken. Hierin kunnen we ook ter plaatse bestellingen plaatsen. Een bestelbon zouden we dan via onze wifi-printer meteen afdrukken.
Hierover had ik een vraag: als we gewoon alle apparaten zouden verbinden met de publieke wifi, dan zou ook onze printer daarop zitten en kan in principe iedereen (ook gasten) voor de lol printen.
Ik vroeg me af of het technisch mogelijk is om een netwerk te extenden, waarbij deze dan zoals vaak een andere naam krijgt, maar ook een eigen intern netwerk. Zodoende kunnen wij enkel verbinden met dat extended wifi netwerk (alsook de printer) op ons eigen subnet. Is dit mogelijk, om dus een eigen subnet aan te maken bij een repeater? Hardware kunnen we nog kopen, dus als dat iets specifieks moet zijn, geen probleem.

Bedankt alvast voor elke aanzet!

Alle reacties

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-11 14:49
Als je het alleen voor een paar dagen gaat gebruiken en eigenlijk alleen voor printen / bestellingen, wat houd je dan tegen om gewoon via je mobiele telefoon tethering te gebruiken? Scheelt apparatuur aanschaf en het enige waar je doorheen gaat is MB's die je gewoon kunt bijkopen. Het wifi signaal repeaten kan maar aangezien veel hotspots een loginscherm hebben lijkt het me niet waarschijnlijk..

• Hugo!
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20:25
In eerste instantie zou ik zeggen gebruik een router.
Ik denk dat het makkelijkste is wanneer je de printer met een computer verbind.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan, maar ik raad dat af. Die publieke wifi gaat zichzelf gegarandeerd onderschijten en dan zit jij met de gebakken peren.

Beter zet je een eigen netwerk op (wat je overlegt met de beurs qua kanalengebruik) en vraag je een bedrade internetverbinding aan als je die nodig hebt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35

lier

MikroTik nerd

Hotspot met LTE failover :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Mijn ervaring met beurzen:

- Wifi: plat als er bezoekers zijn
- 4G: werkt prima, tot de beurs opengaat. Elke standhouder pakt 4G want een bekabelde verbinding is duur. Heb wel eens prijzen gezien van de Jaarbeurs en dat is echt een melkkoe. En uiteindelijk is de performance nog brak omdat de capaciteit niet voldoende is ineens zoveel 4G mifi dingen te voeden...
- Bekabeld.. duur.. maar netto vaak toch het enige haalbare :(

uiteraard is het niet altijd zo zwartwit, maar zorg dat je kan draaien/demo-en zonder externe infra nodig te hebben.Wil je de printer perse doen via wifi? Maak je eigen AP. Dan kan je uplink wegvallen zonder dat je helemaal vastloopt.

Een wifi ding in client mode naar je eigen router, met 4G als fallback geeft denk ik de meeste kans op verbinding als je geen geld over hebt voor een vaste kabelverbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 13-02-2017 12:21 ]

• vincentjanv
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-11 21:50
Ok bedankt allemaal.We zullen waarschijnlijk opteren voor de 4G-optie, maar hou de wifi-client oplossing achter de hand (met bestaande apparatuur).
Pagina: 1