Toon posts:

Mappen tijdelijk gelocked in file explorer W7

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een collega met een tijdelijk file lock probleem.
Ze gebruikt Windows 7 X64 met netwerk shares naar een Windows 2012R2 server.

Als ze meerdere mappen wil verplaatsen op de share, dan krijgt ze om de haverklap een melding dat de folder of files in gebruik is. Op dat moment heeft ze geen programma's open staan.
Van b.v. een serie van 5 bestanden komt de melding tussen de 3e t/m de 5e file.

Als ze echter een korte tijd wacht (10 a 20 seconden) en dan een retry doet via de button opnieuw proberen lukt het ineens wel.
Het vervelende is dat ze met grote regelmaat veel mappen en files moet verplaatsten wat uiteindelijk erg veel tijd kost.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Via programma "unlocker" gechecked of een programma de mappen gijzeld. Heeft niets gevonden.
- Via taakbeheer gekeken of er processen lopen die de mappen vast kunnen houden. Niets vreemds kunnen vinden.
- Free explorer XE geprobeerd (andere file explorer). Lukt ook niet.
- Reg edit toegepast voor thumbs.db om deze uit te zetten. Geen resultaat.
- Gegoogled op dit probleem. Geen verlossende post kunnen vinden.

Wat mij bevreemd is dat na een korte periode de mappen wel ineens vrij worden gegeven.
Mijn 1e verdenking gaat uit naar de explorer zelf. Het lijkt erop dat tijdens het verplaatsen de explorer zelf de bestanden vast houdt en even later weer vrij geeft.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lastig probleem. Maar waar ik me het meest over verbaas is toch wel
...
Het vervelende is dat ze met grote regelmaat veel mappen en files moet verplaatsten...
Zo hielden we in 1987 mensen bezig, maar anno 2017 zijn daar zoveel alternatieve oplossingen voor

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Dit is vaak de virusscanner die dan het bestand scant.

PSN: plexforce (ps4)