Lenovo scherm met gele tinten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:02
Hallo mede Tweakers,

De laptop van een vriend heeft sinds enkele weken spontaan gele tinten op het scherm. Dit zie je op iedere kleur kwa achtergrond, maar op witte achtergronden zie je het het best.
Het gaat over de Lenovo 510 15isk.

https://imgur.com/a/c3FVE
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DMoeX8T.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j6NKz0H.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/90xy4OL.jpg

Volgens campusshop waar de laptop gekocht is, geld dit niet in de garantie omdat het door een drukpunt komt en het daardoor niet in de garantie valt.
Dit is raar, want soms verdwijnt de vlek en komt het weer terug.

Hebben jullie enig idee hoe dit alsnog binnen de garantie gerepareerd kan worden? De laptop is nog geen half jaar oud.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Is het niet een beginnende stervende videokaart ?
Het is z'n verdachte lijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
frankym schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:37:
Is het niet een beginnende stervende videokaart ?
Het is z'n verdachte lijn namelijk.
Hoe kan ik dit controleren of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:37
Mijn Lenovo heeft een papier modus... dan wordt het scherm ook geler, staat die niet toevallig gewoon aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:49

Sebazzz

3dp

Het lijkt erop dat het scherm daar teveel druk heeft gehad. Wellicht is de laptop gevallen of heeft er iets zwaars op gelegen?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
Pinooo schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:42:
Mijn Lenovo heeft een papier modus... dan wordt het scherm ook geler, staat die niet toevallig gewoon aan?
Nee, zelfs in veiligemodus en de bios is dit.
Daarnaast zijn is het echt vlek/streek achtig.

Dernet is het eronder ook bijgekomen/erger geworden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MZ2b1Ay.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
Sebazzz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:45:
Het lijkt erop dat het scherm daar teveel druk heeft gehad. Wellicht is de laptop gevallen of heeft er iets zwaars op gelegen?
Het is echt random op het scherm, nu de linkerrand en onderin. Als dat zo is, dan hoort het toch juist witter te zijn en niet geel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
markimarc schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:40:
[...]

Hoe kan ik dit controleren of is dat niet mogelijk?
Kan je er een extern scherm op aansluiten?
Via hdmi of DP?
Dan kunnen we kijken of het wel daarwerkelijk in het scherm zit of dat het niet door de videokaart de geel tint word uitgestuurd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 30-06 22:02
Ik heb vaker Lenovo laptops gezien met die klacht. 9 van de 10x was het de LCD-panel. Zit er nog garantie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
McFastFood schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:20:
Ik heb vaker Lenovo laptops gezien met die klacht. 9 van de 10x was het de LCD-panel. Zit er nog garantie op?
Ja, hij is nog geen halfjaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
markimarc schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:13:
[...]

Ja, hij is nog geen halfjaar oud.
Dan zou ik hem gewoon aanmelden voor garantie en naar Lenovo opsturen of dat er een monteur langs komt. De vlek is zeker niet aanwezig als je de notebook op een ander scherm aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
McFastFood schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:15:
[...]

Dan zou ik hem gewoon aanmelden voor garantie en naar Lenovo opsturen of dat er een monteur langs komt. De vlek is zeker niet aanwezig als je de notebook op een ander scherm aansluit?
Moeten we straks dus even uitproberen, geen monitoren op school die we kunnen aansluiten en geen adapters mee :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/twSXdUR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
markimarc schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:42:
[...]

Moeten we straks dus even uitproberen, geen monitoren op school die we kunnen aansluiten en geen adapters mee :P

[afbeelding]
We kunnen helaas niet aangeven of het binnen de garantie valt :
Sorry dat ik het zeg,maar het ziet er niet bepaald uit of het met-voorbedachte-raden is gedaan .

Mocht je er niet uitkomen , je kunt altijd nog naar de geschillencommissie van paradigit (waar hun aangesloten zijn)mocht je er niet uitkomen .
Je hebt namelijk ook je consumenten-rechten.

Ik ben benieuwd als je het op een extern scherm hebt geprobeerd .
Als het de videokaart is sta je zoizo iets sterker. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
Ik zou het eerlijk gezegd gewoon direct met Lenovo proberen te regelen. Dat moet ook lukken als consument zijnde dat is waarschijnlijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Voor videokaarten & beeldschermen hebben we een apart subforum, gek genoeg "Videokaarten & Beeldschermen" genoemd. Ik verplaats even :)

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:20

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

markimarc schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:42:
[...]

[afbeelding]
Als je nog binnen de 6 maanden zit, moet de verkoper bewijzen dat er inderdáád sprake is van beschadiging door schuld van de gebruiker (en dat gaat best ver: ze moeten niet alleen aantonen dat dít defect daadwerkelijk is veroorzaakt door drukschade, én dat jíj dit hebt veroorzaakt zonder dat je daarbij op een niet-normale manier met je laptop bent omgegaan).

Kunnen ze dit niet, moeten ze gewoon kostenloos repareren. Zit je net buiten die 6 maanden, zul je dit zelf moeten aantonen (cq de bewering van de verkoper moeten ontkrachten) en dat wordt een juridisch getouwtrek. Want hoe 'bewijs' je dat je iets niet hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 922899

Beetje laat maar toch... Ik heb sinds enkele dagen net hetzelfde voor met net dezelfde laptop. Meestal is de vlek zichtbaar op de linker onderkant en deze wordt erger naarmate de laptop warmer wordt. Ligt dit dan niet aan het ontwerp van de laptop zelf, aangezien het bij iemand anders hetzelfde is gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

454232

Het ligt aan de beroerde bouwkwaliteit van Lenovo, door de combinatie van gammele behuizing en een kwetsbaar paneel krijg je dit. De mijne kreeg daarentegen witte vlekjes, schijnt ook drukschade te zijn. :(

Nee, voor mij geen Lenovo meer (of het moet een oude Thinkpad zijn).

Soortgelijke gele tinten heb ik ook al een keer gezien, maar dat was een 10 jaar oude Thinkpad...

[ Voor 38% gewijzigd door 454232 op 16-05-2017 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
Ligt aan het type lcd-panel wat Lenovo gebruikt heeft. Bij Thinkpads heb ik het de laatste tijd op stage ook gezien. Kwestie van foto's maken en garantie claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markimarc
Het viel in ieder geval in de garantie.
Netjes gerepareerd terwijl eerst de verkoper zei dat 't buiten de garantie viel.

Ben benieuwd of het nog eens komt. Bijna de helft uit mijn klas heeft zo'n Lenovo laptop ;p.
Pagina: 1