Geen 5.1 DVD-geluid met SB 5.1 Live en DTT 2200

Pagina: 1
Acties:

• RiBeye
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-07-2020
Ik heb een SB Live 5.1 geluidskaart en een DTT 2200 5.1 speakerset.
De afzonderlijke luidsprekers doen het wel in het testprogramma van Creative maar ik krijg geen 5.1 geluid bij het afspelen van een DVD. Hierbij komt het dialooggeluid namelijk tegelijkertijd uit de drie voorste speakers (= center + linkerfront + rechterfront) en niet ALLEEN uit de center speaker zoals het hoort.
Voor het afspelen van DVD's maak ik gebruik van het programma ASUSDVD 2000. Verder is de operating system Windows 2000 Professional.

Kan iemand mij hiermee verder helpen?

;(

Verwijderd

dan moet je bovenin bij die balk kiezen dat je wilt watch movie dan gaat die middelste ook aan. Dit probleempje heb ik ook gehad en heb toen creative gebeld.

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Werkt bij mij ook niet onder Windows 2000, windows98se werkt het wel. Zou hiervoor ook wel een oplossing willen weten.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

bij mij werkt het wel onder win2k dus moet het bij jullie ook moeten lukken

• RiBeye
Op dinsdag 03 juli 2001 12:15 schreef Ponus het volgende:
dan moet je bovenin bij die balk kiezen dat je wilt watch movie dan gaat die middelste ook aan. Dit probleempje heb ik ook gehad en heb toen creative gebeld.
De balk waarvan bedoel je? Uit mijn middelste speaker komt trouwens al geluid alleen wil ik niet dat het dialooggeluid ook uit de front left and right speakers komen.

Verwijderd

Ja dat snap ik maar er blijft altijd dialoog geluid uit de front speakers komen.En zonder die watch movie heb je ook het 5.1 surround geluid niet.

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

de balk van de surroundmixer

selecteer je eerst 5.1 speakers
dan task "watch movie"
preset "movie mode on"

• RiBeye
Ok, bedankt allemaal voor de adviezen. Vanavond zal ik het eens uitproberen en hopelijk werkt alles!

;)

Verwijderd

no Thanks ;)

• RiBeye
Op dinsdag 03 juli 2001 12:16 schreef BeyondHorizon het volgende:
Werkt bij mij ook niet onder Windows 2000, windows98se werkt het wel. Zou hiervoor ook wel een oplossing willen weten.
Het lag niet aan de instellingen van Surround Mixer e.d.
Nadat ik de PowerDVD 3.0 Trial Version had geinstalleerd kon ik bij Audio Output "SPDIF" selecteren. Dit zorgde voor het 5.1 geluid die uit mijn speakers kwamen!
Dus AsusDVD 2000 wegflikkeren als je die hebt en dan PowerDVD installeren. Uiteraard de Full Version. *D

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
ik heb de DTT2500 enne ASUS dvd player , ff net power DVD geinstalleerd, en de dolby digital led ging branden bedankt voor de tips !

...

• RiBeye
Graag gedaan!

;)

Verwijderd

ook bedank goed dat ik het weet

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Een DTT2200 heeft nog steeds geen ingebouwde DD decoder en ondersteund enkel een analoog surround kannaal.

Ik vind dat Creative erg met termen digital dit dat gooit.

• RiBeye
Bij de AsusDVD2000 software DVD player had ik twee mogelijkheden voor audio output. Als ik het me goed kan herinneren waren dat "Wave Output" en "3d Output" of iets dergelijks. Bij PowerDVD had ik echter ook nog de opties "SPDIF" en "4 speakers"!

Als ik SPDIF selecteer heb ik dus het 5.1 geluid. Wat was het damn heerlijk om het geluid te horen bij het introfilmpje van Dolby Digital. De regendruppels hoor je om je heendruppelen in een grote cirkel! :9

DTS-geluid werkt helaas niet als ik de DTS-mode via het menu kies in de film "Gladiator".
Pagina: 1