Toon posts:

486 freesco server terugklokken, Performance?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ,

ik heb een freesco servergebouwd met een
ASUS 486 moederbord en een AMD DX4 (P75)133mhz
Ik heb de processor nu teruggeklokt naar 100 om een passieve koeling mogelijk te maken. De koeler wordt echter nog vrij warm. Verder terugklokken via multiplier lukt niet. Als ik de FSB nu terugklok naar 25 ipv 33mhz,

kost dit mij netwerk performance?

• joostje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 15:00
dat lijkt me niet, neem aan dat het geen file server ofzow is, alleen om internet te delen...

Verwijderd

Topicstarter
ja de freesco server fungeert als router en firewall.
ik heb een ISA (3com) en een PCI (realteck netwerk kaartje erin.
Met het verlagen van de bussnelheid zou de performance van de netwerkkaart naar beneden kunnen gaan. ik begrijp dus dat de bussnelheid niet de bottleneck vormt bij dit systeem?

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Mijn ouwe 486 SX25 werkte zelfs zonder koeling (zat nix op de chip), dat is nu wel wat anders...

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:39

aKra

Intentionally left blank.

Nee, het maakt geen zak uit als performance, althans, hier niet.

Intentionally left blank.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
trouwens mijn Pentium 100 router werkt ook standaard passief (best groot koelblok trouwens), enige fan zit in de voeding

Verwijderd

Topicstarter
jongens let op!
het gaat niet om de koeling maar om de invloed van de bussnelheid (25 versus 33mhz) op de performance van mijn twee netwerk kaarten (isa en PCI)
De vraag is dus: Remt een lagere bussnelheid de netwerkperformance van mijn systeem af?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

De PCI draait langzamer, dat zou iets kunnen schelen. Maakt denk ik niet uit, want 25MHz betekent nog steeds 100MB/sec bandbreedte. Je netwerkkaart haalt z'n 10/100mbit dus vast nog steeds wel.

Mijn Freesco server is ook teruggeklokt: van 100MHz (486DX4) naar 33MHz. Niks van te merken.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt varienaja.
Pagina: 1