Toon posts:

EQ instelbaar laten bij soundbar mbv service menu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
De gewone speakertjes in de tv zijn met de equalizer instelbaar maar zodra het geluid overgaat naar de soundbar dan is de equalizer niet meer instelbaar. Wordt dan lichtgrijs.

Ik wil graag ook de soundbar in kunnen stellen dmv het Samsung menu en dus dat de equalizer aan blijft.
Iemand enig idee waar ik deze functie in het servicemenu kan vinden en wat ik dan moet doen ?

Het gaat in dit geval om de Samsung UE48H5500.

Alle reacties

Verwijderd

Dat gaat niet vermoed ik zo.

Verwijderd

Topicstarter
Waar baseer je dit op?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik vermoed dat op het moment dat je overschakelt naar de soundbar de tv zoiets doet als: 'externe speaker, alsjeblieft hier heb je mijn brongeluid zoals ik het binnen krijg en veel succes ermee'. Aangezien je niet aangeeft hoe je de soundbar hebt aangesloten doe ik even de aanname dat je via HDMI of optische kabel de twee verbonden hebt.

Als er vervolgens iets met het geluid moet gebeuren dan zal dit door de sound bar moeten gebeuren. Die speelt het immers af en de tv geeft het enkel 1:1 door.

Misschien is het wel een idee om het geluid van de tv via de koptelefoonaansluiting aan aan de soundbar te koppelen, en dat de soundbar op die manier een andere klank krijgt middels de equalizer van de tv?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp ook wel dat ze het zo doen alleen is het leuk om dit te wijzigen zoals ik het wil. Er is zo weinig te regelen in de soundbar. Maar als het niet kan dan houd het op.
Bedankt voor de info in ieder geval...