Toon posts:

Zeer lage fps, iemand tips?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb problemen met mijn fps. Van alles al geprobeerd, maar nog steeds geen verandering.
Ik vroeg mijzelf ook af of dit in logische pc setup is.

Mijn hardware:
- cpu: AMD A10-7860k Radeon R7, 12core 4C+8G
- moederbord: ASRock: FM2A88M extreme 4+ AMD A88x
- videokaart: NVIDIA GeForce GTX 950 (90w)
- netwerkkaart: Qualcomm Atheros AR8171-8175 PCI- E gigabite

Mijn drivers zijn allemaal up-to-date, en m'n systeem instellingen zijn allemaal ingesteld voor de beste prestaties.

Hopelijk heeft iemand een antwoord voor me. Ik heb deze pc speciaal gekocht om spellen zoals CS:GO en H1Z1 soepeltjes te kunnen spelen. Wat tot op heden nog steeds niet het geval is.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Verkeerde video uitgang in gebruik?

Verwijderd

Topicstarter
Hij zit in de HDMI van m'n videokaart, dus dat lijkt me goed.

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 02:52
Download MSI afterburner eens (en start het spel, speel een potje oid), dan kan je alles in de gaten houden. Van temperatuur op je CPU tot GPU verbruik etc.
Alleen niet aan de schuifjes zitten :P

[ Voor 11% gewijzigd door thomas1907 op 12-02-2017 19:47 ]

Verwijderd

De games die je noemt zijn vooral afhankelijk van de singlethread prestaties van de cpu. Helaas is die bij AMD cpu's niet bijster hoog. CPU temperatuur zou ook een rol kunnen spelen. Wat is de temperatuur van de cpu als je aan het gamen bent?
Chack de load van de verschillende componenten tijdens een game en welk proces die load veroorzaakt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:10 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:47:
De games die je noemt zijn vooral afhankelijk van de singlethread prestaties van de cpu. Helaas is die bij AMD cpu's niet bijster hoog. CPU temperatuur zou ook een rol kunnen spelen. Wat is de temperatuur van de cpu als je aan het gamen bent?
Gezien het een APU betreft, is de kans zeer groot dat veel software de temperatuur toch verkeerd uitleest. Dikke kans dat die een veel te hoge, of veel te lage temperatuur aangeeft terwijl er mogelijk nog niks aan de hand is (maar veel reacties meteen van de standaard paniek reacties worden :P ).

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-01 20:32
Kijk voor de gein is in je apparaatbeheer.

Ik heb zelf ook een moederbord gehad waar een onboard/videokaart op het moederbord was geïnstalleerd.
En ondanks dat ik er een losse videokaart in had gestopt bleef deze van de onboard videokaart grafische rekentaken doen.
De oplossing voor mij was;
Ze allebij installeren. En dan 1 uitschakelen .
Dat gebeurde niet automatisch , en kon ook niet in de bios.

Misschien dat dit ook wel jou probleem is.

Verwijderd

frankym schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:48:
Kijk voor de gein is in je apparaatbeheer.

Ik heb zelf ook een moederbord gehad waar een onboard/videokaart op het moederbord was geïnstalleerd.
En ondanks dat ik er een losse videokaart in had gestopt bleef deze van de onboard videokaart grafische rekentaken doen.
De oplossing voor mij was;
Ze allebij installeren. En dan 1 uitschakelen .
Dat gebeurde niet automatisch , en kon ook niet in de bios.

Misschien dat dit ook wel jou probleem is.
Precies wat ik destijds had bij mijn laptop, zeer storend is dat! Begrijp tevens ook niet waarom je moederbord de onboard videokaart prefereert t.o.v. je 'standalone' videokaart.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Ik kan het mis hebben maar euhhh.. als je computer de onboard gebruikt dan krijg je niet eens beeld als je je monitor op de videokaart hebt aangesloten..

laptop is geen pc.

• frankym
legendareN schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:37:
Ik kan het mis hebben maar euhhh.. als je computer de onboard gebruikt dan krijg je niet eens beeld als je je monitor op de videokaart hebt aangesloten..

laptop is geen pc.
O jawel, ik had gewoon een desktop, en het beeld werd via de losse videokaart (hdmi) naar het beeldscherm gestuurd van de onboard .

Verwijderd

Topicstarter
Top zal vanavond is even kijken of dat mssn het probleem is. Super bedankt alvast en ik houd jullie op de hoogte

Verwijderd

Topicstarter
Oké, zojuist gecheckt in apparaatbeheer en onder het kopje beeldschermadapters staat alleen m'n nvidea kaart. Zijn er evt nog andere dingen die ik hier moet uitschakelen?

Het enige van AMD wat ik vind zijn m'n processoren enonder systeemapparaten AMD SMBus.
Ook bij m'n IDE ATA/ATAPI controllers staan AMD PCI IDE CONTROLLER en AMD SATA controller

• frankym
Ik denk dat het dan een andere oorzaak is dan waar ik mee te maken heb gehad.

Wat voor Windows gebruik je ?

Toevallig weet ik wel dat er bij CS-GO wordt aangegeven dat de DVR functie de prestaties flink kan beïnvloeden.

In Windows 10 moet je in de instellingen van x-box de DVR functie uitzetten .

Heb je dat al gedaan?

Wat nog meer prestatie problemen kan geven , in de instellingen V-sync en fps (limiet)caps allebij tegelijk aan.

Ik had dit probleem met "the division" max 30fps

Wat zijn jou FPS in deze spellen ?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Windows is Windows 10
En mijn fps met CS:go is max 35 en ik draai alle instellingen op het laagst en een resolutie kleiner dan mijn eigen scherm 1920 x 1080
De DVR instelling had ik al uitgeschakeld

Verwijderd

Heb je de temperaturen en de load van de onderdelen gecheckt?

• frankym
Wat is de geschiedenis van je computer?

Heb je hiervoor een andere videokaart in je pc gehad? Of heb op de igpu van de amd processor gespeeld ?

Opzich vind ik het wel frappant dat je maar 35fps draait op cs-go, ik zie op YouTube mensen met fps >100 .

Ookal is de gtx 950 de fiat-panda onder de 9XX serie . Ik had wel iets meer verwacht .

PSR90 ? Waar kom je vandaag?
Als je in de buurt van Rozenburg (Onder Rotterdam) woont.
Dan nodig ik je uit om samen met mij (kosteloos) naar je pc te kijken, onder het genot van een bak koffie/thee/fris . Dan kunnen we er samen een alziende blik op werpen .

al dat forumgelul(van ons allemaal)daar worden we ook niet wijzer van 😬.

Ik vermoed als we er even naar kijken we er best wel eens uit zouden kunnen komen wat het probleem is.

op afstand blijft het z'n giswerk en abracadabra.

Ik kan je niet 100% garantie geven op succes, maar ik heb een hoop verstand van hardware& software.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-01 15:39

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Geen woorden maar daden, goed bezig frankym ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• volkano
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-12-2025
Wellicht kijk ik er te simpel naar, maar heb je toevallig een max FPS ingesteld in CS:GO? Dat kun je namelijk forceren d.m.v. [fps_max X] in je console in te voeren, waarbij de X het aantal fps is...probeer hem eens op 60 of hoger te zetten en kijken wat er dan gebeurd :)

[ Voor 25% gewijzigd door volkano op 14-02-2017 09:08 ]

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ook hier een Roosendaal ben je welkom om even naar je PC te kijken, mocht dat dichterbij zijn.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:00
legendareN schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:37:

laptop is geen pc.
/edit verkeerd begrepen.....

Ik mis alleen nog een msi afterburner log. Grote kans dat we daar iets op vinden.

/edit Almere en omstreken ben je ook welkom.

[ Voor 28% gewijzigd door loki504 op 14-02-2017 12:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt allemaal! Zelf kom ik uit Amstelveen, dus wellicht dat ik zo eerst even de MSI AFTERBURNER eroverheen gooi.
Ik heb namelijk het idee dat er mssn iets is met m'n koelpasta.

De laatste dagen valt ook geregeld m'n pc uit tijdens het "spelen" van een spel

Ik zal zodra ik thuis ben meteen aan de slag gaan, en anders ga ik zeker in op een van de voorstellen die jullie mij geven! Super bedankt allemaal voor alle tijd en moeite alvast

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is nog geen jaar oud, en alle onderdelen zitten er vanaf het begin af aan in.

Zou het kunnen zijn als de computer langere tijd achter elkaar aan heb gestaan(dag of 4), dat ik het dan bij de koeling moet zoeken?

• frankym
Dan zou ik idd even je temperaturen uitlezen. In de bios (makkelijkste )
Ben wel beniewd wat je idle temperaturen zijn .

Wat voor koeler heb je op je processor?

Verwijderd

Topicstarter
In bios zegt hij dat de cpu temperatuur 34 'C is en M/B 30'C.

Zal nu even de MSI AFTERBURNER eroverheen gooien

• frankym
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:30:
In bios zegt hij dat de cpu temperatuur 34 'C is en M/B 30'C.

Zal nu even de MSI AFTERBURNER eroverheen gooien
Is dat met een koude start ? Of is dat als de pc al een uurtje heeft aangestaan?

Je zou eigenlijk na 20 minuten ofz moeten kijken wat de waardes zijn .( vergat ik er bij te zeggen)

35 graden is wel een normale temperatuur onder idle . Maar met een koude start zou dit best wel hoog zijn .

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 13:45
Dat is nonsens, de temperatuur van een actief gekoelde CPU verschilt met de seconde. In de BIOS kijken heeft dus sowieso geen zin, je wilt de temperatuur loggen en kijken wat deze onder load doet, als je er wat zinnigs over wilt zeggen.
En eigenlijk zou de daarbij ook de klokfrequentie of power states bij willen houden, om te zien of er gethrottled wordt.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Heb je je instellingen niet te hoog staan? Aan de grafische kaart kan het haast niet liggen. Met een onboard kaart haal je nog voldoende FPS met CS GO.. met alles op laag maar met prima resolutie... maar dan speelt de processor meer een rol.

...

Verwijderd

Topicstarter
Dit was een koude meting dan

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i1146.photobucket.com/albums/o537/sauerpimPSR90/log_zpsfnhthpzd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i1146.photobucket.com/albums/o537/sauerpimPSR90/log_zpsfnhthpzd.jpg

Dit komt er uit mijn log van afterburner.
Het is maar een tijd van 5 minuten ofzo.

• frankym
mcDavid schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:42:
Dat is nonsens, de temperatuur van een actief gekoelde CPU verschilt met de seconde. In de BIOS kijken heeft dus sowieso geen zin, je wilt de temperatuur loggen en kijken wat deze onder load doet, als je er wat zinnigs over wilt zeggen.
En eigenlijk zou de daarbij ook de klokfrequentie of power states bij willen houden, om te zien of er gethrottled wordt.
Als je er wat over te zeggen hebt, kom dan met een oplossing gericht antwoord .

Ik zal wel even een site neerzetten.

https://www.google.nl/amp...n%3Famp%3D1?client=safari

meestal is de thirth-part software niet volledig betrouwbaar. Vandaar dat ik je verwijs naar de bios .
En wat is de temp na 20 minuten ?

Ik kan eigenlijk niet duidelijk zien wat het allemaal betekend op je plaatjes.

[ Voor 3% gewijzigd door frankym op 14-02-2017 20:34 ]

• Luxicon
Dit gaat toch nergens over of mis ik iets? Nergens staat hoeveel fps er precies gehaald wordt, en met welke instellingen. Het lijkt me handiger om eerst te weten of er wel een lagere fps is, dan hij eigenlijk zou moeten hebben met deze hardware.

...

• frankym
Luxicon schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:35:
Dit gaat toch nergens over of mis ik iets? Nergens staat hoeveel fps er precies gehaald wordt, en met welke instellingen. Het lijkt me handiger om eerst te weten of er wel een lagere fps is, dan hij eigenlijk zou moeten hebben met deze hardware.
35 fps in cs-go.

• Luxicon
Oke top, en wat is je resolutie en staan je instellingen op low / medium / high?

Edit: je geeft aan dat alles ingesteld staat voor de beste prestaties? Komt erop neer dat alles op low staat?

[ Voor 20% gewijzigd door Luxicon op 14-02-2017 22:21 ]

...

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles staat op low en op het laagst

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-01 09:48
Je hebt je monitor aangesloten op de HDMI poort, van het moederbord of van de GPU? :P

Het lijkt er zo sterk op, dat je via je APU aan het gamen bent en niet via je GPU.

Dan de screenshots, voor mij amper leesbaar ik weet niet wat daar mee aan de hand is. Maar klopt het dat je GPU max 31 graden geworden is? Want dat lijkt erop dat deze dus niet bepaald gebruikt wordt.

@frankym ik denk niet dat je in de bios iets kan vinden over juiste temps. Voordat je de bios in bent is normaliter alles alweer gekoeld :P Alleen al windows (zonder games en dergelijke) laat je hardware al warmer worden dan je bios.. Al laat je je pc 24 uur aan, en je gaat direct naar je bios, dan is het normaal gesproken allang gekoeld tot lage temps. Of er moet natuurlijk geen koeler aanwezig zijn op de gpu en cpu :P

Ps @Luxicon je praat volgens mij tegen de verkeerde, fankym herhaalde alleen wat de topicstarter zei omdat jij dat kennelijk niet gelezen hebt. Nu stel je vervolgens vragen aan de verkeerde?:P

• Luxicon
Ja, ik dacht al, er is iets vreemd hier.. hij antwoorde het alsof hij de topic starter is haha.
Maar goed, ik denk ook dat hij de onboard R7 videokaart gebruikt. Dat lijkt mij het meest voor de hand liggend.
Hoe presteert die processor eigenlijk? Misschien dat je bij dergelijke instellingen amper nog wat hebt aan een videokaart of valt dat mee?

...

Verwijderd

Topicstarter
Nee m'n onboard videokaart heb ik verwijderd van m'n pc, heb alleen nog m'n nvidia kaart, waar trouwens ook gewoon m'n HDMI op aangesloten zit.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-01 09:48
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:32:
Nee m'n onboard videokaart heb ik verwijderd van m'n pc, heb alleen nog m'n nvidia kaart, waar trouwens ook gewoon m'n HDMI op aangesloten zit.
Even de tool: DDU (Display Driver Uninstaller) installeren en gebruiken, vervolgens opnieuw de NVIDIA drivers downloaden en installeren?

Hoe heb je eigenlijk je onboard videokaart verwijdert? Die kan je naar mijn weten niet verwijderen, wel kan je die uitschakelen in je BIOS?

• Luxicon
In deze video gaat alles wel snel dus, 1080p hoogste instellingen onboard videokaart:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lFdQXAZcY_U]

...

Verwijderd

Topicstarter
Oké nu met DDU, zowel m'n nvidia als AMD erafgeknalt. Een kijken wat hij doet als ik zo nvidia weer jnstalleer

Verwijderd

Topicstarter
Nog steeds geen succes..

• Luxicon
Misschien kun je met GPU-Z kijken of je videokaart snelheden kloppen. Daarnaast kun je met bijvoorbeeld CPU-Z kijken of je processor op de goede snelheid functioneert.

Afbeeldingslocatie: https://www.hardwareheaven.com/wp-content/uploads/2015/08/p-gpuz.png

[ Voor 21% gewijzigd door Luxicon op 14-02-2017 23:37 ]

...

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt. Net gekeken in m'n bios en sommige instellingen uitgezet. Nu draai ik op 135 fps gemiddeld!

Ik wil iedereen bedanken voor alle tijd in moeite!

Toppers!

• frankym
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:40:
Het is me gelukt. Net gekeken in m'n bios en sommige instellingen uitgezet. Nu draai ik op 135 fps gemiddeld!

Toppers!
Fijn om te horen dat het allemaal gelukt is!
Welke instellingen heb je aangepast ?
Ben uiteraard wel benieuwd 😁
LopendeVogel schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:27:
Je hebt je monitor aangesloten op de HDMI poort, van het moederbord of van de GPU? :P

Het lijkt er zo sterk op, dat je via je APU aan het gamen bent en niet via je GPU.

Dan de screenshots, voor mij amper leesbaar ik weet niet wat daar mee aan de hand is. Maar klopt het dat je GPU max 31 graden geworden is? Want dat lijkt erop dat deze dus niet bepaald gebruikt wordt.

@frankym ik denk niet dat je in de bios iets kan vinden over juiste temps. Voordat je de bios in bent is normaliter alles alweer gekoeld :P Alleen al windows (zonder games en dergelijke) laat je hardware al warmer worden dan je bios.. Al laat je je pc 24 uur aan, en je gaat direct naar je bios, dan is het normaal gesproken allang gekoeld tot lage temps. Of er moet natuurlijk geen koeler aanwezig zijn op de gpu en cpu :P

Ps @Luxicon je praat volgens mij tegen de verkeerde, fankym herhaalde alleen wat de topicstarter zei omdat jij dat kennelijk niet gelezen hebt. Nu stel je vervolgens vragen aan de verkeerde?:P
Misschien klinkt het gek, het ging mij er om wat de idle temperatuur was, als je de pc opnieuw opstart ( afsluiten-opnieuw opstarten ) en dan naar je bios gaat, dan is de temperatuur altijd warmer dan tijdens een koude start.
😁

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03:46
Beetje laat maar ik ben nog steeds benieuwd wat je in de bios veranderd hebt..? Is wel handig voor de mensen die hetzelfde probleem hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Voyarch op 11-03-2017 22:47 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

frankym schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:31:
[...]

Als je er wat over te zeggen hebt, kom dan met een oplossing gericht antwoord .

Ik zal wel even een site neerzetten.

https://www.google.nl/amp...n%3Famp%3D1?client=safari

meestal is de thirth-part software niet volledig betrouwbaar. Vandaar dat ik je verwijs naar de bios .
Je hoeft niet zo aanvallend te reageren als iemand je verbetert; @mcDavid heeft wel gewoon gelijk. Third-party software leest gewoon dezelfde sensor uit als de BIOS, dus er is niet echt een reden om aan te nemen dat dit minder betrouwbaar zou zijn. Het is heel gebruikelijk om (bv. bij overclocken) op dit soort software te vertrouwen.

De BIOS kan per definitie alleen de temperatuur in idle meten. Dat is leuk, maar de temperatuur onder load is veel interessanter in dit soort gevallen.
[...]
En wat is de temp na 20 minuten ?
Zoals @mcDavid al opmerkte: het warmtetransport is zo groot vergeleken met de warmtecapaciteit van een CPU dat je geen 20 minuten hoeft te wachten. Zo'n evenwicht stelt zich binnen luttele seconden in (oké, als je direct naar de BIOS boot misschien wat langzamer aangezien je dan verwaarloosbare load hebt).

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 23:40:

Toppers!
Dat is interessant. Welke instellingen heb je uitgezet?

[ Voor 18% gewijzigd door Compizfox op 11-03-2017 23:01 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-01 10:16
Let er wel op dat CS:GO ook een multicore rendering optie heeft in de video instellingen. Misschien dat je te enthousiast alles op low en disabled hebt gezet dat je deze ook per ongeluk uit hebt gezet. Kan best iets schelen qua performance.
Pagina: 1