Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385130

Topicstarter
Ik heb vandaag een trial van office 365 home geinstalleerd. Hiermee is het mogelijk om tot 5 verschillende gebruikers toegang te krijgen tot office.

Mijn doel is om 1 gemeenschappelijke agenda in te richten voor meerdere gezinsleden die hun eigen windows account hebben en vervolgens deze agenda ook kunnen beheren (dus ook elkaars afspraken kunnen aanpassen). .

De installatie heeft mijn huidige office 2013 installatie ge-upgrade naar 2016. Als ik oulook (lokaal) open, zie ik netjes nog mijn email account staan. Ik heb diverse mail accounts, alle IMAP.
In outlook zie ik vervolgens ook mijn agenda met daarbij tussen haakjes: alleen deze computer

Ik had verwacht dat ik deze agenda zou kunnen delen, maar dat is helaas niet zo (de optie is niet te selecteren)..

Is het uberhaupt mogelijk om mijn gewenste situatie goed in te richten (en indien ja, hoe dan).
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 365 Home
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-06 23:51
Inloggen met je 365 account op portal.office.com. Daar kan je je agenda delen en permissies instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik kom dan op https://login.microsoftonline.com/login.srf terecht (neem aan dat dit een redirect is). Echter als ik hier mijn microsoft account gebruik, krijg ik de melding dat het niet in het systeem staat. Ik kan hier dus niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Office365 Home heeft voor zover ik weet nog steeds geen Exchange Online, dus zal je daar een andere oplossing voor moeten vinden...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Volgens mij idd ook niet.

Windows Clients gaat over het besturingssysteem zelf, wat niet geldt voor jouw vraag. Ik verplaats het topic naar CSA.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
sanfranjake gaf het al aan. Home heeft geen Exchange oplossing. Agenda's delen zou dus op een andere manier moeten :)

https://products.office.com/nl-nl/office-365-home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb zelf ook nog wat verder zitten zoeken en zoals hier ook aangegeven, zie ik dat exchange geen onderdeel is van office 365 Home. Als ik het goed zie zal ik dan naar office 365 business premium moeten. Kost wel een stuk meer (10,5 per gebruiker per maand).

Wat zijn goede alternatieven voor het delen van een agenda. Google calendar is voor mij geen optie (persoonlijke voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Zelf een servertje opzetten (en beveiligen en beheren).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou kunnen, maar zit daar wel met een kennis issue. Dacht zelf aan bv toch via 2way synchronisatie, maar ook (nog) niet echt een idee over hoe en met wat voor tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Met z'n allen bijv 1 iCloud-agenda delen gaat vast een keer goed fout. Maar je kunt verschillende van dergelijke diensten gebruiken. OTOH, misschien beter om 1 web-agenda te delen.

Pagina: 1