Lastige Laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilnapster
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-05-2024
HeTweakers,

Ik heb hier een laptop staan waar ik niet uitkom. Als ik met het apparaat werk, is ie het ene moment lekker snel (althans zo snel.als je mag verwachten) en het andere moment niet vooruit te branden. Dit wisselt per vijf minuten (vijf minuten snel, vijf minuten langzaam ongeveer. Omschrijving van langzaam is meer als drie minuten om het start menu openen. En richting de vijf minuten om een webpagina te openen.

Wat ik al geprobeerd heb, ik had toevallog nog een ssd te veel. Ik vermoedde de harde schijf als oorzaak van de prpblemen. Data gecloned naar de ssd. Ssd in de laptop. Dezelfde problemen. Schone windows instalatie dan maar. Zelfde problemen. Nog maals een schone wondows instalatie. Nu gaat het wel goed. Alle drivers en updates geinstalleerd. Weer dezelfde problemen. Ik zie geen foutmeldingen in het logboek

Ik heb even geen idee meer wat ik hiermee kan, alle feedback is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:33
Heb je al in je taakbeheer en in je resource monitor gekeken? Hou die gewoon open en kijk waar je pc mee bezig is continu. Misschien wordt hij wel te warm en throttelt de cpu.

Met je huidige informatie kunnen we niks. Wat voor laptop? Wat voor programma's? Etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 12-02-2017 18:09 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 13:19
Dit klinkt inderdaad naar een oververhittingsprobleem. Of je laptop zit verstopt met stof of de koelpasta is verrot. Dit zou je makkelijk kunnen testen met bijvoorbeeld HWmonitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilnapster
Taakbeheer en resourcemonitor zijn leeg, de pc doet op dat moment niks. Geen cpu gebruik, ram is normaal. Geen bijzonder disk gebruik.

De laptop is een hp pavilion 15-n058ed

Een schone windows 10 pro nl x64

Daarnaast is er niets geinstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Taakbeheer en resourcemonitor zijn leeg
Lijkt me sterk, Windows heeft altijd wel een bak processen open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilnapster
HWmonitor ga ik gelijk even proberen

En uiteraard staan er processen in taakbeheer, maar niets wat meer als een of twee procent van iets gebruik maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Volgens mij zit je virusscanner of of het updateprogramma van Windows je te pesten. Uitermate berucht op oude laptops met Windows 7. (TS heeft Windows 10)

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilnapster
Dank voor de input, helaas niet verder gekomen

Virusscanner uitgeschakeld, ingeschakeld en verwijderd. In alle staten hetzelfde resultaat.

Windows update draaid niet, en de temperatuurmonitor laat niets afwijkends zien. 80-85 graden tijdens intel burn test.

Taakbeheer en resource monitor "bevriezen" tijdens een periode van traagheid.

Als iemand nog een idee heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
85 vind ik vrij hoog. Check de temps eens wanneer die wel snel is. Lijkt mij ook oververhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:25
Als het oververhitting is moet je het met een Linux live cd of usb stick ook krijgen. Maak er is 1 aan en kijk wat er dan gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Squ1zZy schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:08:
85 vind ik vrij hoog. Check de temps eens wanneer die wel snel is. Lijkt mij ook oververhitting.
85 in een laptop is vrij normaal in een stresstest. De chips voor laptops kunnen veel meer hitte hebben voordat ze terugklokken.

[ Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 13-02-2017 22:18 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgens mij is energiebeheer de boosdoener
Open energiebeheer en verander balanced naar hoge prestatie en opslaan
Restart de laptop en ga testen wat ie doet

talkin' is cheap, people follow like sheep

Pagina: 1