Windows 10 stopt plots met het accepteren van DNS requests. Alles werkt na een reboot opnieuw voor enige tijd. Dus bv. een browser opstarten (Chrome) die een pagina wil ophalen loopt meteen vast bij de status Resolving Host (in Chrome), de applicatie op zich freezed. Zelfde met games zoals Guild Wars 2 (launcher), loopt gewoon vast tijdens het opstarten. Ik kan gewoon wel nog IP-adressen pingen zonder enig probleem en de DNS-server is nog steeds bereikbaar (192.168.1.1, die dan weer doorverwijst naar Google DNS servers).
Ik heb al een ipconfig /release en ipconfig /renew geprobeerd, maar dit duurt zeer lang en helpt niet. Ook de netwerk interface uit en aanzetten helpt niet. Ik ben ten einde raad en kan niets vinden op internet die ook maar iets gelijkaardigs lijkt te zijn.
Alvast dank!
Ik heb al een ipconfig /release en ipconfig /renew geprobeerd, maar dit duurt zeer lang en helpt niet. Ook de netwerk interface uit en aanzetten helpt niet. Ik ben ten einde raad en kan niets vinden op internet die ook maar iets gelijkaardigs lijkt te zijn.
Alvast dank!