Windows 10 applicaties freezen bij DNS requests

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 14:17
Windows 10 stopt plots met het accepteren van DNS requests. Alles werkt na een reboot opnieuw voor enige tijd. Dus bv. een browser opstarten (Chrome) die een pagina wil ophalen loopt meteen vast bij de status Resolving Host (in Chrome), de applicatie op zich freezed. Zelfde met games zoals Guild Wars 2 (launcher), loopt gewoon vast tijdens het opstarten. Ik kan gewoon wel nog IP-adressen pingen zonder enig probleem en de DNS-server is nog steeds bereikbaar (192.168.1.1, die dan weer doorverwijst naar Google DNS servers).

Ik heb al een ipconfig /release en ipconfig /renew geprobeerd, maar dit duurt zeer lang en helpt niet. Ook de netwerk interface uit en aanzetten helpt niet. Ik ben ten einde raad en kan niets vinden op internet die ook maar iets gelijkaardigs lijkt te zijn.

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat zegt je Windows Event logboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
In de Administrative Events logboek merk ik wel veel errors op i.v.m Cortana lijkt het wel.

The machine-default permission settings do not grant Local Activation Permission for the COM Server application with CLSID {C2F03A33-21F5-47FA-B4BB-156362A2F239} and APPID {316CDED5-E4AE-4B15-9113-7055D84DCC97} to the user myusername SID ..... veel nummers ...... from address LocalHost (Using LRPC) running in the application container Microsoft.Windows.Cortana_1.7.0.14393_neutral_nuetral_cw5n1h2txyewy.

Voor welke errors zou ik verder moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Ik heb de ethernet driver/device verwijderd via Device Manager en zelf een driver gedownload die nieuwer leek te zijn. Ik ga even kijken of dit helpt. Voorlopig heb ik terug internet. Het ethernet device hete in de Device Manager "This qualcomm atheros network controller connects you to the network", wat toch een vreemde naam is lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Dit probleem is er nog steeds en ik geraak er maar niet aan uit. Ik heb nu wel opgemerkt dat er een Warning komt in de event manager op het moment dat het internet plots niet meer werkt.

The network interface "Qualcomm Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30)" has begun resetting. There will be a momentary disruption in network connectivity while the hardware resets.
Reason: The network driver detected that its hardware has stopped responding to commands. This network interface has reset 1 time(s) since it was last initialized.

Ik heb al wat lopen opzoeken maar kan niet meteen een oplossing vinden. Iemand een idee of er misschien betere drivers zijn (een oudere versie misschien) die ik kan proberen? Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je http://www.atheros.com/ bezoekt, zie je waarom atheros er niet in slaagt een werkende driver te produceren. Mijn advies: investeer in een èchte netwerk kaart

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ja, maar goed dat ze overgenomen zijn door Qualcomm. Helaas worden de stuurprogramma's voor oude producten amper bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Maar het heeft altijd gewerkt, nog maar een aantal maanden met Windows 10 Dit probleem.

...en ze zeggen zelf "It works!" :)

[ Voor 18% gewijzigd door Qlii256 op 08-03-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 22:18
1. Haal je Chrome eens eraf, en alle instellingen die hij laat staan ook?
2. Of gebruik eens een andere browser, wat gebeurd er dan?
3. Als het met andere apparaten wel goed werkt, heb je de driver bij je moederbord fabrikant weg? (welk OS, x64?)
4. Firewall uitgezet voor de test? (of ge de-installeerd)
5. Windows ge de-installeerd?
6. Kabel nagekeken?
7. Als het dan nog niet werkt, kaartje kopen.. ;)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qlii256
Andere browser helpt niet, het is ook met andere programma's die internet (dns) gebruiken. Zo start ik bv. Guild Wars 2 launcher, en die loopt meteen vast (omdat 'ie wil kijken of er updates voor de game zijn).

Er is dus echt wat goed mis....

Windows opnieuw installeren heb ik nu niet meteen zin in maar zou misschien wel een oplossing kunnen zijn. Alhoewel ik dit vreemd vind, ik gebruik de pc enkel voor gamen en installeer er verder weinig tot niets op. Zou mijn moederbord stuk zijn?
Pagina: 1