Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twee netwerken "combineren" met een VPN

Pagina: 1
Acties:

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Tweakers,

Ik heb een server in Amsterdam waar verschillende services op draaien. Nu benader ik deze altijd met een SSH tunnel en dat is best onhandig. Firewall openzetten is geen optie, applicatie heeft geen authenticatie, enkel ip toestaan in de firewall is eveneens niet handig omdat ik dan alsnog op andere plekken met een SSH tunnel moet verbinden.

Ook zou ik graag een VPN op willen zetten om op onveilige plekken te internetten en als het even kan mijn lokale thuis netwerk benaderen. Mijn 15 Mbit Ziggo verbinding is hier niet toereikend voor dus had ik het volgende idee;

Ik wil graag een VPN opzetten tussen mijn thuisnetwerk en Amsterdam. Kan ik dan in het subnet van thuis mijn server in Amsterdam bereiken met bijv 192.168.1.100?

Daarnaast wil ik een VPN opzetten in Amsterdam zodat ik vanaf mijn telefoon kan verbinden en veilig kan internetten maar ook de services op de server makkelijk kan benaderen en via de VPN die dan weer tussen Amsterdam en thuis zit mijn lokale netwerk benaderen.

Wat details;
De server in Amsterdam draait op Ubuntu 16.04
Thuis heb ik eveneens een Ubuntu 16.04 server maar ook een OpenWRT router waarop de VPN kan. Mijn thuisnetwerk gebruikt het 192.168.1.0/24 subnet.

Ik heb al wat af gezocht op Google en kom relatief veel tegen maar niets waar ik echt mee vooruit kan.

Wie kan mij vertellen of dit mogelijk is en mij een duwtje in de juiste richting geven zodat ik dit kan realiseren.

[ Voor 7% gewijzigd door Tim.k op 12-02-2017 19:31 ]

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:36
Je hebt al aardig een idee gegeven wat je wilt bereiken. Wat ik nog mis in je post om je te kunnen helpen:
- Welk OS draait er op je server in Amsterdam?
- Wat voor router heb je thuis en ondersteund deze VPN verbindingen of ga je iets anders inzitten om een VPN naar toe op te zetten?
- Geef ook meer info over de gebruikte prive subnetten. Je hebt het namelijk over het adres 192.168.1.100, maar wij kunnen daar niks zinnigs over zeggen als je geen tekening of informatie over je netwerk(en) geeft.

• Tim.k
  • Niet online
BluRay schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:58:
Je hebt al aardig een idee gegeven wat je wilt bereiken. Wat ik nog mis in je post om je te kunnen helpen:
- Welk OS draait er op je server in Amsterdam?
- Wat voor router heb je thuis en ondersteund deze VPN verbindingen of ga je iets anders inzitten om een VPN naar toe op te zetten?
- Geef ook meer info over de gebruikte prive subnetten. Je hebt het namelijk over het adres 192.168.1.100, maar wij kunnen daar niks zinnigs over zeggen als je geen tekening of informatie over je netwerk(en) geeft.
Ik heb wat meer informatie in de startpost gezet.

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:36
Tim.k schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:36:
[...]

Ik heb wat meer informatie in de startpost gezet.
Je kan gebruik maken van OpenVPN of een IPSec tunnel tussen je twee Ubuntu servers. Over beide is voldoende te vinden op het internet. zie bijv: http://blog.boyeau.com/ch...-between-2-linux-servers/
Als je de VPN werkend hebt moet je nog routering doen op zowel je Linux server in Amsterdam als je router bij jou thuis.

• Tim.k
  • Niet online
BluRay schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:49:
[...]

Je kan gebruik maken van OpenVPN of een IPSec tunnel tussen je twee Ubuntu servers. Over beide is voldoende te vinden op het internet. zie bijv: http://blog.boyeau.com/ch...-between-2-linux-servers/
Als je de VPN werkend hebt moet je nog routering doen op zowel je Linux server in Amsterdam als je router bij jou thuis.
Laat nou net in dat laatste de uitdaging zitten. Er zijn voldoende artikelen te vinden over het opzetten van OpenVPN en dat is zo gedaan, het routeren daarentegen...

Ik kom alleen artikelen tegen die dusdanig ver afwijken dat ik het niet goed kan toepassen op mijn situatie. Ik ben helaas geen netwerk guru dus in de documentatie duiken gaat hem niet worden. Ik ben dan ook naar artikelen / vragen die enigszins met mijn situatie overeen komen zodat ik met de opgedane informatie kan realiseren wat ik wil.