E-ticket verkocht, koper zegt dat ie al gebruikt was

Pagina: 1
Acties:
  • 19.694 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:51
Beste Tweakers,

Afgelopen week heb ik een aantal e-tickets verkocht via marktplaats. Nu kreeg ik vandaag van één van de kopers een mailtje dat ze er niet in zou zijn gekomen omdat het ticket al gescand was. Ik heb m'n 'administratie' doorgaans goed op orde, maargoed, ook ik kan een foutje hebben gemaakt; had een tiental e-tickets voor dit feest verkocht (voor de geïnteresseerde/afvragende: dit omdat ik er 15 gewonnen had bij een actie). Dus gezegd dat ik het even na zou kijken.

Nu heb van elke koop de doorgestuurde tickets op een rijtje gezet, en dit klopt met m'n 'administratie' hiervan (had elk ticket na verkoop hernoemd naar de koper); daar zat geen per ongeluk dubbel doorgestuurd ticket tussen. Ook is het uitgesloten dat deze zelf gebruikt is.

Hoe hier nu verder mee om te gaan?
- wat betreft aantonen dat ik het niet (per ongeluk) dubbel verkocht heb, heb ik in principe weinig bewijs. Maar ik weet, na controle, 100% zeker dat dat niet gebeurd is.
- eveneens kan zij niet aantonen dat ze echt niet binnen is gekomen met het ticket.

Het is dus in principe haar woord tegen het mijne.

Om een valse aanklacht te voorkomen m'n verlies nemen en het geld terugboeken, of m'n rechtmatige voet bij stuk houden?

Interessant detail: op een zondag had ze het geld overgemaakt. Maandagochtend (nog geen dag later dus) had ik het ticket toen nog niet doorgestuurd omdat ik er de tijd nog niet voor gehad had en kreeg ik al een berichtje "Helaas heb ik geen reactie meer ontvangen.Graag ontvang ik alsnog het kaartje of mijn geld terug, anders ga ik verdere stappen ondernemen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 22:25
Kan het zijn dat degene waar je zelf de tickets van gekregen hebt, een ticket twee keer heeft verstuurd?

Als je ze toch had gewonnen, dan is je "verlies" toch nul euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Tja, blijft toch een risico voor de koper in dit geval. Je kan een screenshot ofzo sturen, waarin je enkele andere tickets toont, en dat die geen probleem hadden. Voor wat extra overtuiging.
Heeft de koper een bewijs dat het ticket niet meer werkt?

Aanklacht kan de koper doen, maar daar gaat echt niets mee gebeuren. Want hoe wil de koper bewijzen dat jij en niet de koper het ticket aan andere mensen heeft doorverkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als je twijfelt over de geldigheid, vraag degene waar je het ticket van hebt of zij iets fout gedaan kunnen hebben. Als dat gewoon de organisatoren zijn van het feest zelf, en die geven aan dat het ticket toch echt goed moet zijn, dan valt jou weinig te verwijten.

Kun je de organisatoren van het feest vragen om het kaartje ongeldig te verklaren? Zo ja, dan is een eventuele oplossing om dat te doen en het geld inderdaad terug te geven. Dan heb jij nog steeds verlies (van een geldig ticket), zij sowieso geen winst, als ze je al opgelicht heeft. Beetje verlies, maar ook geen gezeur meer. oeps, niet goed gelezen.

[ Voor 3% gewijzigd door bwerg op 12-02-2017 16:24 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 21:48

DarkSide

theres no place like ::1

Lastig. Er zijn helaas genoeg rotte appels op marktplaats.
Persoonlijk zou ik als ik het ticket op MP gekocht had en ik kwam er niet in. Daarvan foto;s maken.
Om aan te tonen dat de scanner aangeeft dat het een ongeldig ticket is.
Als ze die kan overhandigen dan gewoon geld terug geven.
Als ze dat niet kan. Kan je aangeven dat jij geen controle kan uitvoeren dat ze niet naar binnen is geweest.
En dat je uit coulance misschien 15% wilt vergoeden of zo. (Al heb ik meestal een garantie tot de deur beleid. Tenzij de koper echt iets kan aantonen). En zou ik gewoon melden dat ze het onwaarschijnlijk is dat hij al gescanned is. En als dat al gebeurt is dat dat buiten jou schuld om is.

Het detail over de betaling geeft misschien aan wat voor type je mee te maken heeft.
Overschrijven gaat snel tegenwoordig maar ik wacht zelf altijd totdat het geld er is. Waardoor meteen de volgende dag gaan dreigen onnodig is.
En vindt persoonlijk dit soort zaken behoorlijk irritant als men zo al gaat dreigen.

Laatst verkocht ik ook iets. Alles was zo goed als rond. Toen mevrouw aangaf pas over 3 dagen geld over te kunnen maken. Waarop ik zei prima. Ik kan het pas over 4 dagen versturen dus komt goed uit.
Daarna was er een "probleem" er ging wat mis. En het geld zou over 2 dagen komen.
Maar omdat ik pas iets verstuur nadat ik het geld heb had ik mijn artikel nog. En gewoon verkocht aan een ander. Die wel meteen betaalde.

Er zijn dus altijd mensen die iets proberen. En mijn gevoel zegt dat er zoiets ook hier aan de hand is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

afhankelijk hoe ver je wilt gaan zou je de partij waar jij de tickets vandaan hebt aan kunnen schrijven en aangeven dat ticket nr# geweigerd is. Wellicht dat hun A direct kunnen zien dat deze wel degelijk akkoord gescanned is en iemand toegang heeft gehad of B inderdaad niet geldig was om welke reden dan ook.

maw benader het alsof je zelf degene was 'die er niet in kwam' en graag uitleg wilt. of indien je tijd je meer waard is dan de ticket prijs...laat maar gaan dan....

[ Voor 21% gewijzigd door Ray op 12-02-2017 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:04
Heeft ze er ook bewijs van dat ze niet naar binnen kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
The_Vice schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:14:
Kan het zijn dat degene waar je zelf de tickets van gekregen hebt, een ticket twee keer heeft verstuurd?

Als je ze toch had gewonnen, dan is je "verlies" toch nul euro?
Vraag 1: die kans acht ik extreem klein (pr bureau van het event), zeker gezien de overige 14 tickets geen problemen opgeleverd hebben.

Vraag 2: Als jij de staatsloterij wint en zij willen om wat voor reden dan ook het geld terug, zeg jij ook "ach, geen probleem, het was toch gewonnen"?

Ik zal eens navraag doen bij het event, kijken of zij iets kunnen betekenen hierin qua verduidelijking. Ze zullen wel geen logboek van geweigerde tickets bijhouden?

[ Voor 12% gewijzigd door henri86 op 12-02-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-06 15:44
Misha schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:27:
Doorgaans willen portiers geen bewijs geven van weigering, je kunt waarschijnlijk hoogstens een foto maken van de terminal die je weigert. Moet je echter maar net aan denken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
Jordymt schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:31:
[...]

Doorgaans willen portiers geen bewijs geven van weigering, je kunt waarschijnlijk hoogstens een foto maken van de terminal die je weigert. Moet je echter maar net aan denken dan.
Ik heb verder nog niet gereageerd/naar bewijs gevraagd. Wilde eerst even hier wat reacties zien, misschien iemand die hetzelfde een keer heeft meegemaakt :)

Persoonlijk zou ik wel op dat moment contact met de verkoper opgenomen hebben van 'hé, het gaat niet goed met dat ticket hier' ipv de volgende dag

Edit: een slecht uitgeprinte kopie lijkt mij ook een mogelijke verklaring bedenk ik me nu?

[ Voor 7% gewijzigd door henri86 op 12-02-2017 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Had ze maar 1 ticket gekocht ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordymt
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-06 15:44
henri86 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:35:
[...]

Ik heb verder nog niet gereageerd/naar bewijs gevraagd. Wilde eerst even hier wat reacties zien, misschien iemand die hetzelfde een keer heeft meegemaakt :)

Persoonlijk zou ik wel op dat moment contact met de verkoper opgenomen hebben van 'hé, het gaat niet goed met dat ticket hier' ipv de volgende dag

Edit: een slecht uitgeprinte kopie lijkt mij ook een mogelijke verklaring bedenk ik me nu?
Een slecht uitgeprinte kopie zal enkel als uitkomst hebben dat het ticket niet herkent wordt. Het lijkt me niet realistisch dat hij een uniek ander ticket 'per ongeluk' scant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 22:25
henri86 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:29:
[...]
Vraag 2: Als jij de staatsloterij wint en zij willen om wat voor reden dan ook het geld terug, zeg jij ook "ach, geen probleem, het was toch gewonnen"?

Ik zal eens navraag doen bij het event, kijken of zij iets kunnen betekenen hierin qua verduidelijking. Ze zullen wel geen logboek van geweigerde tickets bijhouden?
Vraag 2, met verschil dat de houdbaarheid van tickets eindig is, en je in je ééntje niet veel hebt aan 14 tickets.
Was meer omtrent, hoever wil je gaan voor 1/15e "schade"?

Maar inderdaad, probeer eens bij de organisatie te achterhalen of het ticket inderdaad meerdere keren is aangeboden.
Dan sta je een stuk sterker, als blijkt dat het maar één keer is aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-06 17:26
Voortaan verkopen via: https://www.ticketswap.nl
Ik zou het geld niet terug geven, als ik het zeker wist en alle andere mensen hebben niet geklaagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

BSOD baby schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:47:
Voortaan verkopen via: https://www.ticketswap.nl
Ik zou het geld niet terug geven, als ik het zeker wist en alle andere mensen hebben niet geklaagd.
Dat werkt dus niet want via ticketswap mag je geen tickets aanbieden die weggegeven zijn.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-06 17:26
True schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:49:
[...]

Dat werkt dus niet want via ticketswap mag je geen tickets aanbieden die weggegeven zijn.
Ook niet via een prive advertentie? Waar staat dat dan precies? Weet ik dat ook weer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 00:10
Ray schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:26:
afhankelijk hoe ver je wilt gaan zou je de partij waar jij de tickets vandaan hebt aan kunnen schrijven en aangeven dat ticket nr# geweigerd is. Wellicht dat hun A direct kunnen zien dat deze wel degelijk akkoord gescanned is en iemand toegang heeft gehad of B inderdaad niet geldig was om welke reden dan ook.

maw benader het alsof je zelf degene was 'die er niet in kwam' en graag uitleg wilt. of indien je tijd je meer waard is dan de ticket prijs...laat maar gaan dan....
Dit zou ik doen. Organisatie aangeven dat ticket niet werkte en vragen of ze willen checken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Je bent er zelf van overtuigd dat je geen fout hebt gemaakt en na controle van je administratie kom je geen fouten tegen. Daarnaast levert de koper geen bewijs dat het ticket is geweigerd. Het kan een fout van het ticketsysteem zijn maar het kan net zo goed een koper zijn die probeert te frauderen. Hoe dan ook, de koper claimt iets en dient dat dan maar te bewijzen.

En laat die aanklacht anders maar komen. Je hebt van jouw kant in ieder geval een waterdicht verhaal dus ik zou me er zeker niet druk over maken. De kans op een aanklacht is overigens wel heel klein. Een civiele zaak start je niet zomaar en kan ook nog eens bijzonder lang duren. Voor een concertkaartje is dat overdreven veel tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
BSOD baby schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:55:
[...]

Ook niet via een prive advertentie? Waar staat dat dan precies? Weet ik dat ook weer _/-\o_
Nee. Op die tickets staat altijd iets van "guest" of "genodigd" vermeld, en die worden er door ticketswap tegenwoordig direct uitgefilterd.
Overigens geeft ticketswap als reden daarvoor dat deze op naam zouden staan en de koper dan - mogelijk - geen toegang verleend wordt, terwijl dit helemaal niet het geval is. De mijne stond bijvoorbeeld gewoon de naam van pr bedrijf op.
Anoniem: 55563 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:06:
Je bent er zelf van overtuigd dat je geen fout hebt gemaakt en na controle van je administratie kom je geen fouten tegen. Daarnaast levert de koper geen bewijs dat het ticket is geweigerd. Het kan een fout van het ticketsysteem zijn maar het kan net zo goed een koper zijn die probeert te frauderen. Hoe dan ook, de koper claimt iets en dient dat dan maar te bewijzen.

En laat die aanklacht anders maar komen. Je hebt van jouw kant in ieder geval een waterdicht verhaal dus ik zou me er zeker niet druk over maken. De kans op een aanklacht is overigens wel heel klein. Een civiele zaak start je niet zomaar en kan ook nog eens bijzonder lang duren. Voor een concertkaartje is dat overdreven veel tijd en moeite.
Ik doel met (aan)klacht eigenlijk meer op dat ze op internet m'n naam oid zwart gaat maken. Een andere koper had me gegoogeld nadat hij een setje tickets overgenomen had en stuurde me een link door naar een post over een Belg met dezelfde naam die als fraudeur te boek staat. Dat was ook een mindere verrassing. Gelukkig heb ik m'n Tweakers feedback :D

[ Voor 7% gewijzigd door henri86 op 12-02-2017 16:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-06 21:30
1: als je haar naam hebt, ff facebook checken of ze daar niet wat post dat ze een fantastische avond heeft gehad :X

2: Ik heb het zelf ook een keer gehad. Via MP 2 kaarten voor Armin only gekocht. Stond voor de deur met mn zusje, mijn kaart werkte niet, die van mijn zusje wel. Gelukkig mocht ik daarom ook door. Het is natuurlijk administratief een grote operatie, en daar kan weleens wat fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:59

P_Tingen

omdat het KAN

De reactie van mevrouw in kwestie is inderdaad wat dubieus. Als je heel erg zeker van je zaak bent (en ik moet je ook maar op je blauwe ogen en tweakersprofiel geloven) dan kun je natuurlijk een beetje bluffen door te zeggen dat je navraag hebt gedaan en dat haar ticket maar 1x is aangeboden ter scan en niet een tweede keer is gescand en toen geweigerd. Vervolgens haar uitnodigen om een tegenbewijs te sturen.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
P_Tingen schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:51:
dan kun je natuurlijk een beetje bluffen door te zeggen dat je navraag hebt gedaan en dat haar ticket maar 1x is aangeboden ter scan en niet een tweede keer is gescand en toen geweigerd. Vervolgens haar uitnodigen om een tegenbewijs te sturen.
En dan blijkt ze te kunnen bewijzen op de betreffende avond bij een verjaardag te zijn 8)7 Laat haar maar met bewijs komen; dat moet ze toch als ze stappen gaat ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:59

P_Tingen

omdat het KAN

GlowMouse schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:46:
[...]
En dan blijkt ze te kunnen bewijzen op de betreffende avond bij een verjaardag te zijn
Ik snap je niet helemaal; waarom zou zij bewijzen op betreffende avond ergens te zijn? En wat dan nog?

[ Voor 11% gewijzigd door P_Tingen op 12-02-2017 19:12 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

henri86 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:37:
[...]

Ik doel met (aan)klacht eigenlijk meer op dat ze op internet m'n naam oid zwart gaat maken. Een andere koper had me gegoogeld nadat hij een setje tickets overgenomen had en stuurde me een link door naar een post over een Belg met dezelfde naam die als fraudeur te boek staat. Dat was ook een mindere verrassing. Gelukkig heb ik m'n Tweakers feedback :D
Als je daar bang voor bent dan maak je jezelf een makkelijk doelwit om belazerd te worden. :) Laat het gewoon gaan. Als je te goeder trouw hebt gehandeld dan hoef je in ieder geval niet aan jezelf te twijfelen. Dan kun je hooguit nog aan het ticketsysteem twijfelen en daar is misschien nog wat aan te doen door het simpelweg na te vragen. Geven ze die informatie niet dan heeft de koper gewoon pech gehad. Dan had ze op de avond zelf maar wat meer haar best moeten doen om haar recht te halen bij de mensen die er daadwerkelijk wat aan hadden kunnen doen. Jou een dag later ermee opzadelen als jij er ook niks meer aan kunt veranderen is de koper aan te rekenen en niet jou.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 12-02-2017 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:13

Blokker_1999

Full steam ahead

Je zou eventueel al eens bij marktplaats kunnen polsen hoe zij gaan reageren en hoe je hiermee moet omgaan. Omdat je 14 tickets zonder klacht verkocht hebt en 1 met en je daarnaast kunt aantonen dat je geen duplicaten hebt verstuurd lijkt het mij dat je sowieso al een vrij stevige zaak hebt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Je zou natuurlijk ook de persoon via verschillende social media kunnen opzoeken middels voor- en achternaam, e-mail of telefoonnummer. Mocht de persoon berichten of foto's en video's van of over het evenement hebben geplaatst of door anderen bijvoorbeeld getagd, kun je de persoon er natuurlijk direct mee confronteren dat ze wel degelijk aanwezig was. En hoe anders dan gebruik te hebben gemaakt van jouw ticket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 23:58

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ze er toch was gaat dat natuurlijk niets bewijzen. Als ik zo'n akkefietje zou hebben zou ik ter plekke een ander kaartje kopen, bij de kassa of bij een toevallige aanbieder voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:40
W1LL3M schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:17:
Als ze er toch was gaat dat natuurlijk niets bewijzen. Als ik zo'n akkefietje zou hebben zou ik ter plekke een ander kaartje kopen, bij de kassa of bij een toevallige aanbieder voor de deur.
Tenzij uitverkocht en een man in lange regenjas op de parkeerplaats die kaarten voor het 25 voudige aanbiedt :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:12
Vraag even op de minuut nauwkeurig aan te geven hoe laat haar kaartje gescand is.

Als ze te kwader trouw is zal ze merken dat het verhaal nu van feiten voorzien gaat worden waarmee je bij een echte aangifte op onderzoek kunt gaan. Ik denk dat het dan plots stil blijft...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 23:58

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Erwin schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:55:
[...]
Tenzij uitverkocht en een man in lange regenjas op de parkeerplaats die kaarten voor het 25 voudige aanbiedt :P .
Nee, van een groep voor de deur die een kaartje overhadden, omdat iemand ziek was. Netjes tegen kostprijs, want dat kaartje was 2 uur later toch niets meer waard, en ze wilden zelf ook naar binnen. En zo heb ik zelf ook al wel eens een kaartje last minute verkocht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 27535

henri86 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:35:
[...]

Vraagje; had je op Marktplaats bij het aanbod ook een foto met een ticket erop? Wellicht voorzien van wat dingen waarvan je dacht dat die gevoelig waren, maar mogelijk ook met de vitale code erop waarmee het ticket door een ander namaakbaar is geweest?

Sommige barcodes zien er niet direct voor iedereen als barcode uit - maar bevatten dan wel de toegangsgegevens. Zeker bij poortjes met scanner is dan een slechte namaak ook prima, want code...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Men moet inderdaad heel voorzichtig zijn met foto's van tickets op internet, maar niet alleen op Marktplaats, ook een foto, die de eigenaar uit voorpret op het naderende mooie concert oid plaatst op Twitter, Facebook, enz. kan al voldoende zijn, om een werkende kopie te maken.
Dit zou dus ook nog bij de koper gebeurd kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:40
Als je haar naam op Facebook opzoekt, kun je misschien zien of ze echt niet binnen is gekomen, of juist enorm aan het feesten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-06 11:05
Misha schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:27:
Dit dus. Ik zou een bewijs van afgekeurde ticket aanvragen. Anders heeft de koper pech.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
weertenaar schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:45:
Als je haar naam op Facebook opzoekt, kun je misschien zien of ze echt niet binnen is gekomen, of juist enorm aan het feesten is?
Maar kan natuurlijk ook zijn dat ze al een ander kaartje had (en daarmee naar binnen is gegaan) en het kaartje van de TS niet meer nodig had en op een slinkse manier probeert het geld terug te krijgen.

Als ze een foto stuurt met daarop het door jou geleverde ticket en het controlepoortje dat een 'geweigerd'-melding geeft dan zou ik misschien nog overwegen om het geld terug te geven. Maar ook dat kan natuurlijk gefraudeerd zijn als ze eerst zelf naar binnen gaat en dan iemand anders met dat ticket opnieuw probeert te laten doorlopen.

Je zou nog bij de concert-organisatie kunnen navragen of het ticket gebruikt is of geblokkeerd oid. Maar als deze gewoon gebruikt is dan zou ik verder ook geen manier weten om met zekerheid te controleren of ze daadwerkelijk niet erin kon met jouw ticket.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:07
Ik zou persoonlijk de volgende acties ondernemen.

1: Onderzoek middels social media of ze inderdaad aanwezig is geweest. Hou deze informatie echter voor jezelf.
2: Stuur een vriendelijk bericht terug, heel vervelend, maar eigen administratie toont geen fouten evenals tickets die zijn gekocht door anderen. Verzoek tot meer informatie voor verdere analyse, zoals tijdspanne waarin ticket is gescand (10 minuten window, dus rond 20:30/40), foto's van afkeuring door apparaat, foto van ticket zelf. Eindig met iets van "heel vervelend dat u de show/het feest niet heeft kunnen meemaken.".
3: Op basis van reactie:
- Summier non-antwoord dat ze gewoon haar geld terug wilt -> reactie 'Geprobeerd te helpen, u werkt niet mee, risico koper, tot ziens'
- Foutieve data -> Zie hierboven
- Constructieve reactie -> daadwerkelijk verder zoeken, of de moeite besparen en bedrag terug storen.
- Bonus -> zielig verhaal dat ze niet naar binnen kon en avond zelf moest vullen, en dan de foto's van haar social media terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Of ze aanwezig is geweest op het feest zegt natuurlijk niets. Ze kan nadat ze niet werd binnengelaten van een ander een kaartje hebben overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:17
Wie stelt, bewijst. Laat haar met de bewijsmiddelen komen waaruit bewijs geleverd wordt dat dat kaartje geweigerd werd. Alle gegevens erbij, dus tijdstip, nummer kaartje, reden weigering etc. Simpel, dat kan ze vermoedelijk niet, dan houdt daar het verhaal op.

Vervolgens wijs je de vordering af met de conclusie dat wederpartij niet gegrond bewijs heeft kunnen leveren dat het product niet-conform was.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:05
Ik vind dat bijna alle reacties hier er wel heel makkelijk vanuit gaan dat de koper niet te goeder trouw is. Leef je even in in deze koper als ze wel de waarheid spreekt. Ze koopt een ticket, wordt voor de deur afgewezen (heel irritant!), moet ter plekke iets anders regelen of onverrichter zake naar huis en wordt vervolgens door de verkoper van het foute ticket genegeerd of niet geloofd.

Ik geloof zeker dat jij als verkoper te goeder trouw bent, maar er is een redelijke kans dat er ergens anders in de keten iets fout is gegaan, waardoor deze koper inderdaad geweigerd is. Ik zou dus nog wat meer details vragen over de weigering, en op basis van het antwoord een beslissing op 'gut feeling' maken:

Is het echt een geloofwaardig verhaal: betaal gewoon terug. Jij hebt als verkoper de plicht om iets deugdelijks te verkopen. En de schade voor haar is relatief groter dan voor jou.

Twijfel je, en dat lijkt me de meest waarschijnlijke uitkomst, vertel dat dan eerlijk en split the difference: betaal 50% terug.

Is het echt bullshit: betaal niks terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
henri86 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:07:
Interessant detail: op een zondag had ze het geld overgemaakt. Maandagochtend (nog geen dag later dus) had ik het ticket toen nog niet doorgestuurd omdat ik er de tijd nog niet voor gehad had en kreeg ik al een berichtje "Helaas heb ik geen reactie meer ontvangen.Graag ontvang ik alsnog het kaartje of mijn geld terug, anders ga ik verdere stappen ondernemen"
Als mensen zo reageren ben ik er altijd heel snel klaar mee. En dit soort reacties worden inderdaad vaak later gevolgd door een poging om alsnog geld terug te krijgen door te klagen.

"Een aanklacht" gaat nergens over: wie eist, bewijst!

[ Voor 9% gewijzigd door RemcoDelft op 15-02-2017 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:46

Zeror

Ik Henk 'm!

Misschien kun je 50/50 gaan en helft van het geld terugstorten. Als het ticket voor haar niet werkte (als dat idd de waarheid is), zou het voor jou ook niet gewerkt hebben.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 10:26
Om wat voor bedrag gaat het hier over? Als het over een klein bedrag gaat zou ik niet de moeite doen en je verlies nemen (het heeft je immers ook niks gekost).

Het blijft wel een beetje en apart verhaal van haar zijde, en afhankelijk van wat variabele kun je wel of niet aan haar verhaal twijfelen.
Als ik in een dergelijke situatie zou belanden zou ik meteen contact opnemen en zeggen dat ik er niet in kan, maar wellicht is het een onzeker meisje dat niet veel ervaring heeft met internet aankopen en nadat ze was geweigerd teleurgesteld naar huis is gegaan en de volgende dag heeft besloten actie te ondernemen. Dat soort mensen heb je ook.
Wat je kunt doen is haar bellen en uitleg vragen over de situatie en op basis daarvan inschatten hoe betrouwbaar haar verhaal is (en terloops laten vallen dat je gaat navragen of de code is gebruikt bij de organisatie). Als de toon niet bevalt kun je altijd nog weigeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
henri86 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:07:
Hoe hier nu verder mee om te gaan?
- wat betreft aantonen dat ik het niet (per ongeluk) dubbel verkocht heb, heb ik in principe weinig bewijs. Maar ik weet, na controle, 100% zeker dat dat niet gebeurd is.
- eveneens kan zij niet aantonen dat ze echt niet binnen is gekomen met het ticket.

Het is dus in principe haar woord tegen het mijne.
Waarom presenteer je het zo zwart-wit?

Je hebt ook nog gewoon een optie 3 : Jouw kaartje is gekopieerd voordat het bij jou aankwam...
henri86 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:29:
[...]
Vraag 1: die kans acht ik extreem klein (pr bureau van het event), zeker gezien de overige 14 tickets geen problemen opgeleverd hebben.
Je bedoelt zo'n pr bureau wat even tig uitzendkrachten inhuurt voor evenement x/y/z om ze daarna weer naar huis te sturen.
Of bedoel je zo'n pr bureau wat overgebleven kaarten weggeeft aan personeel en zich wel eens mistelt waardoor en een personeelslid/relatie het gekregen heeft en het toch nog naar een klant moest...
Wat is de organisator? Mojo oid? Want ik weet van hun dat ze en de toegelaten en de geweigerde tickets bijhouden want het is gewoon waardevolle data die veel over een klant zegt.
Een pr-buro heeft niet de big-data om hier iets mee te kunnen doen, maar organiseer genoeg en het wordt vanzelf waardevol en dus bijgehouden.
Alleen verwacht ik niet dat ze die data gaan openbaren aan een consument.

Maar voor mij zou het vrij simpel zijn : Om het in jouw woorden te zeggen is het 2/3 kans dat het probleem niet bij haar ligt (en dus bij jou of voor jouw) en slechts 1/3 dat het wel bij haar ligt.

Dan is het maar 14x mazzel ipv 15x mazzel, je hebt dan enkel minder winst gemaakt, maar je hebt niets verloren of zelfs niet quitte gespeeld, enkel minder gewonnen.
Terwijl het alternatief is dat je iemand opgelicht hebt en er beter van geworden bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Laatst online: 15-06 01:02
Vragen hoe laat ze het kaartje heeft laten scannen, zodat je na gaat vragen of deze inderdaad aangeboden is rond dat tijdstip. Als ze dat doorgeeft, probeer je het na te gaan. Als ze afhaakt, weet je waarschijnlijk genoeg.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Gomez12 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 20:49:
Terwijl het alternatief is dat je iemand opgelicht hebt en er beter van geworden bent...
Onbewuste oplichting, ja? Je maakt het wel wat bonter dan het is.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 571635

Per toeval kwam ik deze post tegen.
Hoewel ik weet dat deze 2 jaar geleden geplaatst is zou ik als entree coördinator van Ticketscript (inmiddels Eventbrite) toch mijn visie geven op het verhaal. Tijdens een evenement is er ongeacht de ticketprovider altijd ondersteuning aanwezig vanuit de ticketaanbieder zelf (m.u.v. Events onder de 1000 bezoekers). Zo heb ik regelmatig mensen bij de entree die binnen proberen te komen met een kaartje dat al gescand is... En ja voornamelijk ticketswap tickets. De bezoeker krijgt dan inderdaad de mogelijkheid om een foto te maken van de foutmelding op de scanterminal met daarbij het gegeven tijdstip van weigering. Als meneer zeker weet zijn administratie op orde te hebben en de tegenpartij geen bewijs heeft gekregen omtrent de weigering bij de entree weet ik dat de verkoper ik zijn recht staat. Echter moet de verkoper zeker weten dat de juiste tickets zijn verkocht.. Tijdens mijn coördinatie op evenementen kom ik regelmatig tweedehands tickets tegen die niet geldig zijn via
ticketswap, echter is 20% van dit probleem te wijten aan verkopers die een verkeerde ticket te koop hebben gezet. Dus bijvoorbeeld iemand koopt twee tickets en wil van een ticket af omdat een vriend/vriendin niet meer kan. De koper zet vervolgens een van de twee tickets te kopen zonder specifiek te controleren welke. Vervolgens gaan de verkoper naar binnen met de ticket die te koop staat en wordt de persoon die de tickets koopt geweigerd. Als Eventbrite coördinator zie ik dit vaak terug als ik meerdere tickets opzoek van de verkoper en zie dat een ticket nog niet gescand is. Een menselijke fout die vaak voor problemen kan zorgen. Mijn tip is omdat in eerste instantie een ticket te kopen op de officiële website. Mocht het uitverkocht zijn heb je uiteraard de mogelijk om op derde patrijen zoals Ticketswap te kopen. Echter houdt je altijd het risico geweigerd te worden (m.u.v evenementen die samenwerken met Ticketswap en je secureswap aanbieden) bij de entree. Persoonlijk geef ik mensen die geweigerd worden altijd de mogelijk een foto te maken van de foutmelding om volledig in hun recht te staan, maar de vraag is of dit gebeurd bij alle ticketproviders op een evenement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-04 19:23
Nu ben ik toch behoorlijk benieuwd waarom je hier nu ineens op reageert dan, zijn er vandaag meerdere tickets ongeldig/dubbel gescand geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upschur
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:22
YouTube: Truc met gratis kaartjes: ‘Festivals niet blij!’

Buiten dit, je heb geen enkele controle dus lekker laten gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online