Mijn huidige systeem is alweer 6,5 jaar oud en daarom toe aan vervanging!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal een aantal games gaan doen (Battlefield1, Witcher3 en Football Manager). Daarbij gebruik ik soms Photoshop (te weinig om bijv. een i7 aan te schaffen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1200 is mijn max. Het is mooi meegenomen mocht het iets minder zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande zal ik meenemen van mijn oude systeem. Gamen zal ik uiteraard doen op 1 monitor. Het beeldscherm is in 16:10 verhouding en heeft daarom 1900x1200 pixels.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Ik heb gekozen voor een Mini-ITX systeem. Momenteel heb ik een ATX, maar vind de kast daarbij erg groot. Indien jullie adviezen hebben voor een Micro-ATX omdat dit wellicht beter is over te klokken/warmte productie, zal ik dit zeker overwegen. Daarnaast is een redelijk stil systeem wel een wens.
- Een nvidia 1070 of 1080 vind ik persoonlijk te duur.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan om te gaan overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik maak deze post aan met name omdat ik over een aantal onderdelen niet helemaal zeker ben en ik jullie advies daarin goed kan gebruiken.. Alvast dank voor jullie hulp.
- Er is niet veel keuze in Mini-ITX moederbord met de Z270 chipset. Ik heb nu het gigabyte mobo toegevoegd, is dit volgens jullie een goede keuze?
- Is 450watt voldoende voor dit systeem?
- Heb ik de juiste processorkoeler?
Na veel reviews en topics te hebben gelezen ben ik op onderstaand systeem uitgekomen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal een aantal games gaan doen (Battlefield1, Witcher3 en Football Manager). Daarbij gebruik ik soms Photoshop (te weinig om bijv. een i7 aan te schaffen).
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1200 is mijn max. Het is mooi meegenomen mocht het iets minder zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Onderstaande zal ik meenemen van mijn oude systeem. Gamen zal ik uiteraard doen op 1 monitor. Het beeldscherm is in 16:10 verhouding en heeft daarom 1900x1200 pixels.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | WD My Passport Ultra 1TB Grijs | € 77,- | € 77,- |
| 2 | Dell Ultrasharp U2415 Zwart | € 306,51 | € 613,02 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 762,52 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke merkvoorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Ik heb gekozen voor een Mini-ITX systeem. Momenteel heb ik een ATX, maar vind de kast daarbij erg groot. Indien jullie adviezen hebben voor een Micro-ATX omdat dit wellicht beter is over te klokken/warmte productie, zal ik dit zeker overwegen. Daarnaast is een redelijk stil systeem wel een wens.
- Een nvidia 1070 of 1080 vind ik persoonlijk te duur.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan om te gaan overklokken
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik maak deze post aan met name omdat ik over een aantal onderdelen niet helemaal zeker ben en ik jullie advies daarin goed kan gebruiken.. Alvast dank voor jullie hulp.
- Er is niet veel keuze in Mini-ITX moederbord met de Z270 chipset. Ik heb nu het gigabyte mobo toegevoegd, is dit volgens jullie een goede keuze?
- Is 450watt voldoende voor dit systeem?
- Heb ik de juiste processorkoeler?
Na veel reviews en topics te hebben gelezen ben ik op onderstaand systeem uitgekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7600K Boxed | € 256,20 | € 256,20 |
| 1 | Gigabyte GA-Z270N-WIFI | € 148,90 | € 148,90 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 ARMOR 8G OC | € 243,- | € 243,- |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Cryorig H7 | € 35,99 | € 35,99 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 131,50 | € 131,50 |
| 1 | BitFenix Whisper BWG450M | € 77,- | € 77,- |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 134,90 | € 134,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.091,49 | |