Ik heb een Asus Maximus Gene VI moederbord, dit moederbord heeft de volgende fan headers:
CPU_FAN, CPU_OPT, CHA_FAN1, CHA_FAN2, CHA_FAN3.
Alleen de CPU_FAN is een true PWM fan, de CPU_OPT is een mirror daarvan. Dus wel PWM maar niet individueel bestuurbaar. De CHA_FAN zijn voltage gecontrolleerd.
Namelijk:
De pomp van de Corsair H75 moet op een 3 of 4 pin header worden aangesloten. Hetzelfde geld voor de Noctua F12 PWM en de fan van de Kraken G10.
Dan heb ik nog 1 Noctua F12 PWM fan die ik in de kast wel plaatsen.
Vraag
Hoe zou ik dit het beste kunnen aansluiten? Heeft het effect als ik een pomp aansluit op een CHA_FAN? Zou de pomp dan langzamer kunnen draaien (minder lawaai) of kan ik die het beste max laten draaien? De CPU_FAN en CPU_OPT zijn de enige echte PWM fans, hoe kan ik die het beste gebruiken?
Ik sta open voor suggesties.
CPU_FAN, CPU_OPT, CHA_FAN1, CHA_FAN2, CHA_FAN3.
Alleen de CPU_FAN is een true PWM fan, de CPU_OPT is een mirror daarvan. Dus wel PWM maar niet individueel bestuurbaar. De CHA_FAN zijn voltage gecontrolleerd.
Namelijk:
- Corsair H80i (pomp/radiator voor mijn CPUI) + Noctua F12 PWM
- Corsair H75 (pomp/radiator voor mijn GPU) + Noctua F12 PWM + Kraken G10
- 2 x Noctua F12 PWM
De pomp van de Corsair H75 moet op een 3 of 4 pin header worden aangesloten. Hetzelfde geld voor de Noctua F12 PWM en de fan van de Kraken G10.
Dan heb ik nog 1 Noctua F12 PWM fan die ik in de kast wel plaatsen.
Vraag
Hoe zou ik dit het beste kunnen aansluiten? Heeft het effect als ik een pomp aansluit op een CHA_FAN? Zou de pomp dan langzamer kunnen draaien (minder lawaai) of kan ik die het beste max laten draaien? De CPU_FAN en CPU_OPT zijn de enige echte PWM fans, hoe kan ik die het beste gebruiken?
Ik sta open voor suggesties.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps