Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraden PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• divoji
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-04 11:05
Ik zou graag mijn PC willen upgraden.
Heb zelf geen ervaring met het upgraden van een PC en hoop dat jullie mij hierbij kunnen ondersteunen.. PC is nu ongeveer 5 jaar oud en wel toe aan een upgrade.

Ik gebruik de PC vooral voor gaming en merk dat bij de nieuwste spellen, de PC toch wel wat problemen begint te geven. Graag zou ik bijvoorbeeld BF1 zonder problemen kunnen spelen.

Richtprijs is ongeveer 5-600 euro.

Verder ben ik niet merk gebonden.

Hieronder de huidige setup

Corsair 2x4GB, DDR3, 1600MHz, CL9, Vengeance, LP
Corsair Midi Tower Carbide 500R ATX
Corsair Voeding Enthusiast TX650M 650W, Modulair
Gigabyte GA-Z77X-D3H iZ77, SATA600 RAID, USB3.0
Intel Core i7 3770K 3.50GHz 8MB Box
LG DVD Brander GH24NS90.AUAA50B 24x, SATA Bulk (zwart)
Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD7850 2GB DVI/HDMI/DP
Seagate Harddisk 3.5" Desktop HDD ST1000DM003 1TB
Samsung SSD 128GB

Mochten er nog onduidelijkheden zijn hoor ik het graag.

Alvast bedankt! d:)b
...

Beste antwoord (via divoji op 13-02-2017 00:11)

• Squats
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:23

Squats

Wereldreizende tweaker

I second that, of third of fourth... :p

Anyway! Ik zou inderdaad voor een gpu upgrade als de RX480 gaan, persoonlijk ben ik meer voor de 4gb versie sinds je op 1080p speelt en voor het gros van de spellen heb je naar mijn idee meer aan een zwaardere kaart dan het 8gb model (of je moet graag de 8gb vram hebben en het eraan willen besteden), zelfs twee monitoren zou geen probleem moeten zijn.

Bij de rx480 zou ik persoonlijk gaan voor de sapphire: pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G

Ram upgraden naar 16GB sinds dat wel redelijk kan helpen, ddr3 is redelijk goedkoop te krijgen.

Dan ben je totaal minder dan 300 kwijt, die zou je opzij kunnen zetten voor volgend jaar of over 2 jaar mocht je dan je cpu/gpu willen upgraden, ookal is dat naar mijn idee op dit moment nog niet nodig. Je kan ook even in de V&A kijken, zijn er genoeg die rx480's en ddr3 reepjes aanbieden, misschien kan je nog wat meer besparen en een groter budget over hebben voor de toekomst.

Bericht ontvangen uit China

Alle reacties

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-11 18:27
Met dit budget zou ik een goede koeler voor de processor halen voor een eventuele overclock als je dat nog niet hebt gedaan. Geheugen uitbreiden naar 16GB en een ATI 480 videokaart erin.

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ik zou de videokaart upgraden. Met het genoemde budget moet een GTX 1070 zeker te doen zijn en het zal een aardig verschil maken om de nieuwste games te spelen.

pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming

Ik zou ook nog wat geld besteden om van 8GB naar 16GB geheugen te gaan.

Verwijderd

Wat is de resolutie van de monitor?

• divoji
2x 1920x1080

• LangeTreeDorpie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-08 14:28
De cpu is nog ruim voldoende. Dit is wat ik zou doen:

Als Videokaart een Rx 480 of gtx1060 kopen, aangezien je op 1080p speelt is dit ruim voldoende.
Het geheugen zou ik upgraden naar 12 of zelfs 16GB.

Dan kan die weer een aantal jaartjes mee ;)

Intel i7 13700k | RTX 3080 | 32GB Geheugen

Acties:
  • Beste antwoord

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

I second that, of third of fourth... :p

Anyway! Ik zou inderdaad voor een gpu upgrade als de RX480 gaan, persoonlijk ben ik meer voor de 4gb versie sinds je op 1080p speelt en voor het gros van de spellen heb je naar mijn idee meer aan een zwaardere kaart dan het 8gb model (of je moet graag de 8gb vram hebben en het eraan willen besteden), zelfs twee monitoren zou geen probleem moeten zijn.

Bij de rx480 zou ik persoonlijk gaan voor de sapphire: pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G

Ram upgraden naar 16GB sinds dat wel redelijk kan helpen, ddr3 is redelijk goedkoop te krijgen.

Dan ben je totaal minder dan 300 kwijt, die zou je opzij kunnen zetten voor volgend jaar of over 2 jaar mocht je dan je cpu/gpu willen upgraden, ookal is dat naar mijn idee op dit moment nog niet nodig. Je kan ook even in de V&A kijken, zijn er genoeg die rx480's en ddr3 reepjes aanbieden, misschien kan je nog wat meer besparen en een groter budget over hebben voor de toekomst.

• divoji
Top bedankt voor de reacties!
ik denk dat ik is een poging ga wagen met de rx480 en m'n RAM uitbreiden naar 16GB

• Squats

Squats

Wereldreizende tweaker

Zou ik zeker doen, je frames gaan flink omhoog denk ik;)

Pagina: 1