Toon posts:

Coolermaster dp5-6h51 goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Koelt de Coolermaster dp5-6h51 goed & is die 'n beetje stil? Ik moet er 'n TB 1200 mee koelen. Momenteel wordt die te heet (60 graden) & de huidige cooler (smartcooler) maakt 'n teringherrie :(

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik vindt hem niet echt heel stil, maar redelijk stil is ie wel. Je kunt hem wel gewoon goed horen (komt bij mij boven alles uit).

PC Specs

Verwijderd

Ik heb hem ook.
Had hiervoor een AMD Athlon 1,2ghz en mijn cpu werd na 2 minuuten meer dan 100 graden!

DONT BUY IT!!!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:35

scorpionv

This space for rent

Hij koelt niet meer dan redelijk. Dat is zeker. Als je een goede luchtkoeler zoekt moet je eens ff searchen in DOC. Daar staan hele topics over stille en goede koelers. Een paar favorieten:

Noisecontrol Silverado.
Thermosonic Thermoengine met stille fan.
Swiftech MC462 met stille fan.
Zalman met stille 120mm fan.

Allemaal goede performance, en met een goed gekozen ventilator ook nog stil. Alleen de prijs is wat minder.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 12:16 schreef Logitech het volgende:
Ik heb hem ook.
Had hiervoor een AMD Athlon 1,2ghz en mijn cpu werd na 2 minuuten meer dan 100 graden!

DONT BUY IT!!!
Mmm... Dan ben je dus na 3 minuten je TB 1200 kwijt :'(

• Bu588
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb nix dan goede ervaringen met deze koeler, het is inderdaad niet de zwaarste/best koelende ter wereld, maar hij is redelijk goed en stil. Voor een 1200 is hij prima hoor. Als je TB 100 graden werd, zat je koeler er écht niet goed op hoor, zo heet is er bij mij (minstens 50 gebouwd) nog nooit 1 geworden!

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 12:31 schreef Remy het volgende:
Ik heb nix dan goede ervaringen met deze koeler, het is inderdaad niet de zwaarste/best koelende ter wereld, maar hij is redelijk goed en stil. Voor een 1200 is hij prima hoor. Als je TB 100 graden werd, zat je koeler er écht niet goed op hoor, zo heet is er bij mij (minstens 50 gebouwd) nog nooit 1 geworden!
Hoe warm wordt de CPU dan :?

Verwijderd

Hij is wel aardig, maar voor boven de 1Ghz zou ik echt z'n zwaardere broertje nemen, de EP5-6I11-A1
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/products/cpucooler/fcpga/map/ep5-6i11.jpg
Kijk ook eens bij Coolermaster zelf :
http://www.coolermaster.com/products/products.html

• Bu588
  • Laatst online: 22-12-2025
De EP5 is inderdaad nog wat beter voor zware procs.

Een normale TB 1 GHz met DP5 blijft zeker onder de 40 graden, een 1200 zal rond de 40 liggen is mijn ervaring. En dat is dan zonder extra of speciale pasta eronder.

Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 12:42 schreef Remy het volgende:

Een normale TB 1 GHz met DP5 blijft zeker onder de 40 graden, een 1200 zal rond de 40 liggen is mijn ervaring. En dat is dan zonder extra of speciale pasta eronder.
Mmm, dat is op zich wel 'n redelijke waarde.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 12:42 schreef Remy het volgende:

Ik heb 'n DP5 en een normale TB 1000, maar m'n processor is op dit moment 59 graden. Ik heb er niet zo'n problemen mee, maar die DP 5 krijgt een processor echt niet met gemak op 40 graden.
Verder maakt ie niet echt veel herrie, er is goed mee te werken.

Verwijderd

Ik heb hem er ook inzitten.
Hij maakt inderdaad geen geluid, maar na 3 minuuten krijg je het alarm geluid, dat hoor je wel!

Verwijderd

De Volcano II schijnt goed te koelen en is heel goedkoop.

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb dus een CoolerMaster 6i11 gehad en die werkte niet goed! Mijn AMD 1,4@1,4 werd onder full load ongeveer 66 graden. En dat is met de kast open nog wel!

Ik heb nu een thermaltake mini copper orb en nu word ie ongeveer 60 graden. Nog steeds klote eigenlijk :(

Misschien moet ik toch maar eens aan de silverado want ik wil mn kast ook nog wel eens dichtmaken...
Pagina: 1