Draka UC Home (Cat7) ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damashi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-08 06:54
Beste Tweakers,

Zelf ben ik op zoek naar een Cat-installatiekabel.
Volgens het onderstaande overzicht vanuit de TU zijn de kabelmaten te zien, waarbij CAT7 aanzienlijk dikker is dan oudere type kabels (logisch):
https://www.technischeuni...bel-selectiehulp-2015.pdf

Toch is er een cat7-kabel gemaakt van Draka (UC Home) die een gunstige diameter heeft en ook de prijs is relatief concurrerend met een cat6a:
https://www.reichelt.nl/I...CH74P350&SEARCH=uc%2Bhome
  • Iemand ervaring met deze kabel?
  • Twee kabels mogelijk in een 5/8 buis?
  • Kan iemand bevestigen dat deze kabel de correcte aders heeft om aan te sluiten op een waloutlet / LSA (cat6a) via een punchdowntool.
Omschrijving van de fabrikant:
Ook in huis wordt steeds meer data gebruikt, van online streamingdiensten, camera’s, klimaatbeheersing, rookmelders en bewegingssensoren tot koelkasten die zelf kunnen bestellen. Om in deze groeiende behoefte te voorzien heeft Draka speciaal voor woningen de supersnelle en dunne UC HOME datakabel ontwikkeld.

Dunne en soepele datakabel
Waar andere datakabels voor de thuissituatie maar 1 Gb per seconde kunnen bereiken, haalt UC HOME datasnelheden van maar liefst 10 Gb per seconde over een afstand van 60 meter. Datakabels met deze snelheid zijn veelal dik en stug en daarmee niet zo geschikt voor woningen. UC HOME is met zijn diameter van 5,8 mm dun en soepel en daardoor goed verwerkbaar.

Kenmerken en voordelen UC HOME
· Speciaal voor woningen en ook kleine kantoren
· Toekomstbestendig: 10x sneller dan Cat.5e
· Goed verwerkbaar, diameter slechts 5,8mm
· Afgeschermd tegen stoorsignalen
· Witte kleur, geschikt voor de woning
· Diverse fabrikanten leveren passende connectoren van het type RJ-45

[ Voor 42% gewijzigd door damashi op 12-02-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je niet helpen maar ben ook erg nieuwsgierig naar het antwoord. Ik lees namelijk dat hij massieve aders heeft dus zou in theorie goed aan te sluiten moeten zijn d.m.v. LSA.

Anyone :) ?

Edit: Ik lees nu wel in dat PDFje van de TU dat hij niet geschikt is voor PoE :(

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 15:49 . Reden: niet geschikt voor PoE ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damashi
Documentje van de TU klopt niet helemaal, is POE + POE+ geschikt

Belangrijkste kenmerken:
Voor woningbouw en kleine kantoren
10 Gb/s tot 60 meter kabel lengte (10x sneller dan Cat.5e)
Goed verwerkbaar, uitwendige diameter slechts 5,8mm
Afgeschermd tegen stoorsignalen (S/FTP)
Geschikt voor Power over Ethernet (PoE en PoE+)
Witte kleur, geschikt voor de woning
Diverse fabrikanten leveren passende connectoren (RJ-45)

Ook heeft de leverancier inmiddels bevestigd dat LSA-montage mogelijk is en heb de kabel reeds in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom zou je voor CAT7 kiezen? CAT6A is voldoende futureproof en zelfs met CAT6 zit je thuis prima. Hier thuis lekker CAT5e getrokken overal omdat dat makkelijker met z'n tweeen in een buis past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damashi
:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Met een beetje Cat6 of uiterlijk Cat6A kan je al 10Gbit door je hele huis trekken. Cat7 brengt geen voordelen.
De adoptie van 10Gb in huis is nog lang niet op gang gekomen, ze zijn nu net 2.5 en later 5Gb aan het starten en ook dat zal nog vele jaren duren. Mogelijk dat ergens tegen 2025 5Gb verkrijgbaar wordt...
Dan nog x jaar erbij voordat koper 10Gb verkrijgbaar en betaalbaar wordt en dan nog x jaar erbij voordat meer dan 10Gb koper mogelijk kan worden...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damashi
Deze kabel heeft dan ook een andere insteek: het is dunner dan (de meeste) cat6a kabels, 100% koperen kern en daarnaast redelijk matchend qua prijs mits je naar de juiste leverancier kijkt. Ik ben voorzien in deze wat mij betreft mag hier een slotje op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoevoetsR
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-10-2021
Beste,

Heeft u een mooi matchen RJ45 connector gevonden voor deze kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
KoevoetsR schreef op maandag 11 juni 2018 @ 11:23:
Beste,

Heeft u een mooi matchen RJ45 connector gevonden voor deze kabel?
Deze kabels dien je te termineren op LSA klemmen of een patch panel. Je moet hier geen connectors op willen crimpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Timmehh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 00:37
damashi schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:18:
Deze kabel heeft dan ook een andere insteek: het is dunner dan (de meeste) cat6a kabels, 100% koperen kern en daarnaast redelijk matchend qua prijs mits je naar de juiste leverancier kijkt. Ik ben voorzien in deze wat mij betreft mag hier een slotje op!
Ik wil deze kabel ook graag aanschaffen. Maar zit met dezelfde vraag die jij in het begin eigenlijk ook had.
Is het mogelijk om twee van deze kabels door een 5/8 buis te trekken?
Hopelijk kun je me adviseren dan koop ik ze zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:24
Stelletje Necromancers deze topic is al 2 jaar oud ;)
Pagina: 1