Dell Precision 7510 auto dimming - om gek van te worden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ik begin een beetje hopeloos moet te worden van de "auto dimming" feature van mijn Dell laptop. Heel de wereld schijnt er last van te hebben, maar een oplossing lijkt er niet te zijn.
Wellicht dat hier iemand mij zou kunnen helpen om deze irritante feauture dood te krijgen.

Hardware / Software:
Dell Precision 7510
Onboard Intel en Nvidia graphics. De Intel kaart is vanuit het BIOS disabled
Windows 10 Dell installatie
BIOS : 1.9.4

Probleem:
De Nvidia videokaart (icm met de Dell hardware??) doet aan auto dimming. Wanneer er veel donker op het scherm is, word het scherm gedimmed. Wanner er weer veel licht op scherm is gaat dit weer omhoog. Rete irritant bij verschillende tabbladen met verschillende brightness. Ook irritant bij film kijken.
Voor de volledigheid : dit heeft niets met "Adaptive brightness" van Windows te maken. Los van het feit dat deze optie al disabled is, zorgt deze optie er voor dat de brightness aangepast word op basis van een ambient sensor die de omgevingswaarde uitleest.
Ik heb er echt last van dimmen op basis van de content op mijn scherm.
Wanneer ik de Intel graphics in het BIOS enable heb ik er geen last van. Het is dus echt iets met de Nvidia graphics.

Tot voor kort had ik hier alleen last van wanneer de laptop op batterij werkte, maar sinds kort (BIOS of andere driver ugprade?) heb ik het ook wanneer de laptop aan het stroom hangt.

Oplossing?
Het lijkt een Dell feature te zijn genaamd "Dell Intelligent Display" welke in de "Power meter" aan of uit gezet zou kunnen worden.
Ik heb heel deze app niet, omdat mijn laptop er niet compatible mee zou zijn. Dell heeft mijn laptop voorzien van "Dell command power" maar hier is niets te vinden over deze optie.

Dit topic is wel tekenend .. http://en.community.dell....9637174/20778545#20778545

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-09 09:24
Waarschijnlijk mocht de optie om via services.msc de sensor monitoring service uit te schakelen ook niet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
xinix03 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 11:44:
Waarschijnlijk mocht de optie om via services.msc de sensor monitoring service uit te schakelen ook niet helpen?
Nope, geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Had je vroeger niet een optie in de firmware om adaptieve helderheid uit te schakelen? Wellicht als je je firmware downgradetet dat deze optie weer tevoorschijn komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:19

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Volgens mij is dat een feature in Windows 8 en nieuwer. Ik heb exact hetzelfde issue: de dimming werkt inderdaad niet op basis van een lichtsensor (dus: omgeving) maar op wat er op je scherm staat. Momenten dat ik het vooral merk is als ik wissel tussen Spotify en een ander programma. Bijzonder ergerlijk en staat los van een Dell-specifiek iets.

In mijn geval is de Adaptive Brightness ook al uitgeschakeld. In mijn Intel-driver bestaat er geen optie voor, evenals de BIOS. Ik houd me dus ook wel aanbevolen voor een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Is dus gewoon een bug : http://forum.notebookrevi...0-m6800-7510-7710.794235/
Dat hele dual graphics is gewoon ronduit kut en zit vol bugs.

Disable ik het gebruikt van dual graphics, dan heb ik last van het irritante dimmen. Zet ik het weer aan dan kan ik op geen enkele site filmpjes fullscreen afspelen (zwart scherm).
Dan maar leven met het dimmen, dat is beter dan geen youtube kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Niks te vinden in de controlpanel van de Intel igp?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Pagina: 1