Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234pk6
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-08 16:47
ik heb onlangs net als mijn broer 2de hands een iphone 6 aangeschaft. Alles lijkt naar behoren te werken, maar de telefoon kan vaak de wifirouter niet vinden en als hij hem wel vindt heeft hij een hele slechte verbinding ook sta ik er maar 3meter van weg. Mijn broer heeft de zelfde ihone maar heeft dit probleem niet.

ik heb al geprobeerd de netwerkinstelling te resetten maar heeft niet geholpen.

weet iemand wat het probleem veroorzaakt en hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Geef meer informatie over de situatie: welke router heb je?
Wat zijn de instelling betreft WiFi?
Heb je wel een WiFi icoontje en doet het internet het niet?
Je hebt helemaal geen WiFi icoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234pk6
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-08 16:47
routers: Experiabox v9, cisco linksys 2500
wifi instellingen weet ik niet.
ik heb geregeld een wifi icoontje en geregeld niet, en dan ben nog geen 5 meter uit de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je broer t probleem totaal niet heeft, op jouw netwerk, maar die van jou verliest extreem snel signaal: dan lijkt er iets mis te zijn met de jouwe. Als alle apparaten werken, maar enkel jouw iPhone niet - dan is t probleem redelijk obvious...

Factory reset gedaan? Even doen.
Lost dat t probleem niet op? Tja, dan moet ie gerepareerd worden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Het kunnen 2 dingen zijn:

Of je WiFi-chip is niet 100% .
Of je antenne is niet 100% .

Ik heb zelf zitten stoeien met een iPhone 4s die dit probleem ook had, pas als ik hem op de router had gelegd had ik pas een goede WiFi verbinding .

Antenne vervangen ( is een flex kabeltje), zelfde probleem.

Ik heb daarna de chip verhit , ( losse soldering wilt dit probleem ook wel eens geven)
Heeft ook 0% effect gehad.

De enigste oplossing was voor mij om de chip te laten vervangen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 22:07
Goofman schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:20:
Ik zat in exact dezelfde situatie: via marktplaats een gebruikte, nette iPhone 6 gekocht. Werkte goed maar WiFi , GPS en Bluetooth ontvangst waren slecht. Ik ben aan het Googlen gegaan en verhalen tegengekomen van iPhone 6 eigenaren met vergelijkbare problemen. Wat blijkt: in de tijd kan de WiFi / GPS antenne ‘vergaan’ wat dus tot de problemen leidt met de ontvangst. Bij fixjeiphone een GPS en een WiFi antenne besteld (5 Euro per stuk) en eerder vanavond vervangen (uurtje werk, met ifixit handleiding op de laptop erbij). Opstarten en voila 100% WiFi en GPS (en Bluetooth) ontvangst :-)

[ Voor 95% gewijzigd door Goofman op 01-10-2017 20:08 ]

Pagina: 1