tv-out asus 7100

Pagina: 1
Acties:

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 20:29
mijn vraag is eigenlijk:
ik lees dat sommigen hun tvout van de asus 7100 slecht vinden.
hoe slecht is slecht?
is het minder mooi dan bijv. een creative encore setjes waarbij je dvd op je tv kunt kijken?

ik lees ook dat sommigen toch echt een geforce gts2 aanraden ipv een mx. wat zijn daar precies de redenen voor? is mx nou echt zo prut? of kan ik er nog wel een tijdje mee vooruit.

bvd
lukas

Verwijderd

Als je goede tv-out wil neem je een Matrox... die heeft de beste tv-out. Beter dan elke Geforce.

Verwijderd

Het is zo dat die encore setjes hardware matig mpeg zijn. En via je g-force kaartje is het software matig. Dus hier moet je proc steeds het signaal veranderen om het naar je tv/monitor te sturen. Het kan hierdoor gaan stotteren en vervagen. Die mx kaarten zijn niet zo goed op een TV je kan dan beter een matrox g 400 dual head nemen. Maarja dat is weer minder met je games. En die zul je ook wel spelen. Suc6 ermee.

Verwijderd

Ik heb een asus geforce 2 mx met tv out
tv out werkt bij mij perfect voor divx en geforce 2 mx werkt bij mij perfect met spellen dus als je een goede en niet te dure videokaart wilt kopen zou ik deze kopen

suc6

Verwijderd

Ik ben dus geen gamer maar ben op zoek naar een leuke kaart waarbij ik met me tv-out dvd en divx kan afspelen. Welke is een beetje leuk voor iemand met een klein budget? ik heb een ordinaire PII 300 mhz en een voodoo 2 kaartje, dus daar hoef ik al niet teveel van te verwachten denk ik.

Verwijderd

Ik heb hier op mijn werk een Geforce 256 32 MB met tv-out. Kan ik deze eruit halen en mijn videokaart hier instoppen zonder dat de kwaliteit drastisch daalt? We gebruiken hem alleen voor nota's te maken en eigenlijk totaal niet grafisch etc.

Oh ja, mijn baas vind het ok als het maar geen problemen oplevert.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 12:41 schreef Engel het volgende:
Ik heb hier op mijn werk een Geforce 256 32 MB met tv-out. Kan ik deze eruit halen en mijn videokaart hier instoppen zonder dat de kwaliteit drastisch daalt? We gebruiken hem alleen voor nota's te maken en eigenlijk totaal niet grafisch etc.

Oh ja, mijn baas vind het ok als het maar geen problemen oplevert.
doen... merk je op je werk niets van als ik het zo hoor.

Verwijderd

Maar is het ook een goeie voor dvd en divx te kijken op je tv?

Verwijderd

Asus tv-out is de beste onder de gforce-kaarten. Dit omdat ze een Chrontel 7007 chip gebruiken die gewoon een betere kwaliteit levert.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Een manier om zowiezo beter beeld te krijgen is de SVHS uitgang te gebruiken van de 7100/t.
Heb zelf een vaste verbinding tussen pc en tv. Helaas heeft mijn tv geen SVHS in,dus via een scart naar tulp/svhs plug aangesloten. Het beeld is stukken beter dan van tulp naar tulp.
Altijd een kaartje met tvout nemen, ik kan niet zonder DVD/Divx en multiplayer split screen hoor :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Op dinsdag 03 juli 2001 15:38 schreef neographikal het volgende:
Asus tv-out is de beste onder de gforce-kaarten. Dit omdat ze een Chrontel 7007 chip gebruiken die gewoon een betere kwaliteit levert.
MM , volgens mij is de brooktree TV chip toch beter , staat ook op http://www.tvtool.de . Die gozer zal het toch wel weten neem ik aan.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• PuckStar
ik heb de asus 7100 deluxe combo gekocht.
kheb alles geinstalleerd, maar ik zie geen tabblad Twinview.
iemand enig idee?

thnkx

• PuckStar
iemand een idee?

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 20:19 schreef PuckStar het volgende:
iemand enig idee?

thnkx
bij eigenschappen van beeldscherm ergens, misschien onder advanced. heb zelf een asus7100 met TVout, functies waren toch makkelijk te vinden. je heb toch wel de Asus drivers geinstalleerd en niet de nVidia detonator he, misschien nieuwe asus drivers downloaden

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 20:19 schreef PuckStar het volgende:
iemand enig idee?

thnkx
zelfde probleem hier, k neem aan dat je de 12.90 detonator gebruikt? ik ga zo even de 12.60 of 12.20 installen.

• PuckStar
Ik heb nog helemaal geen nieuwe drivers geinstalleerd. gewoon die erbij zaten. kweet niet of dat detonator drivers zijn!?

in win98 is er wel een twinview tabblad, dus kbvind beetje dat het in win2k niet is.

weet jij inmiddels iets Neo?

Lukas

PS kheb dus ook tv in. maar in win2k vind Asus Live maar 2 kanalen. is m'n signaal op de kabel te zwak (er zitten al 3 andere tv's op + het kabelmodem) of is dit een ander probleem?

edit:

ik heb een zeer uitgebreide scan gedaan met asus live, en hji vind nu wel vrijwel alle channels. wel stom dat hij dat niet opslaat. als ik asuslive opnieuwe opstart is tie alles weer kwijt. does anyone know?
Pagina: 1