Windows 7 herkent LAN kabel en USB niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 884713

Topicstarter
Hallo iedereen,

Recentelijk heb ik een gloednieuwe pc gekocht, zonder besturingssysteem, omdat ik thuis Windows 7 Professional nog had liggen. Dit besturingssysteem heb ik erop geinstalleerd en tot dan toe geen problemen. Alleen toen ik mijn TP-Link netwerkadapter in een USB poortje wilde pluggen detecteerde mijn pc hem helemaal niet. Na wat research gedaan te hebben kwam ik erachter dat het stuurprogramma/driver mogelijk niet geïnstalleerd is, om dit te installeren moet je internetverbinding hebben.

Toen ik mijn pc eenmaal aangesloten had met een internetkabel en probeerde verbinding te krijgen lukte dit ook al niet, hij vind simpelweg geen internet.
Nu ben ik totaal geen computertechneut dus ik weet niet precies wat ik hiermee moet en kan, vandaar dat ik graag hulp van jullie krijg.

Met vriendelijke groet,

Tjibbe

P.S, de muis en toetsenbord detecteert de pc wel en die doen het ook gewoon naar behoren

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kwestie van naar de website van de fabrikant gaan van het moederbord.

Daar al je drivers downloaden en op een USB stick zetten (test eerst of je USB stick wel werkt op je nieuwe PC) en dan vanaf USB stick alles installeren (tipje, zet het lokaal bij installeren).

Hoogstwaarschijnlijk is de machine te nieuw voor Windows 7 en mis je nu allerlei drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hai,

Bedankt voor de snelle response, ik zal het proberen maar ik betwijfel het of de USB het zal doen, omdat hij deze dus helemaal niet detecteert, maakt niet uit in welk USB poortje ik hem stop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 17:31
Vorkie schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:26:
Kwestie van naar de website van de fabrikant gaan van het moederbord.

Daar al je drivers downloaden en op een USB stick zetten (test eerst of je USB stick wel werkt op je nieuwe PC) en dan vanaf USB stick alles installeren (tipje, zet het lokaal bij installeren).

Hoogstwaarschijnlijk is de machine te nieuw voor Windows 7 en mis je nu allerlei drivers.
@TS En de USB stick dus steken in een USB2.0 slot (waarschijnlijk de sloten waar nu je muis en toetsenbord op aangesloten zitten) De overige USB-poorten werken waarschijnlijk pas na installatie van de drivers.

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
"Toen ik mijn pc eenmaal aangesloten had met een internetkabel en probeerde verbinding te krijgen lukte dit ook al niet, hij vind simpelweg geen internet."

Hij vind simpelweg geen internet is een vage term. Zie je rechtsonder naast de tijd wel een icoontje voor netwerk? Kijk anders eens in control panel naar je netwerkadapters. Zie je daar wel je LAN verbinding staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er staat inderdaad een icoontje van netwerk met een kruisje dat er geen verbinding is. Ook vind hij geen LAN verbinding, helemaal niks helaas.

Sorry voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
Welke onderdelen bestaat je computer uit? En je toetsenbord en muis zijn wel aangesloten via usb? Waarschijnlijk werken je usb3 poorten nog niet omdat je drivers nodig hebt. Idd even de drivers van het moederbord downloaden en via usb stick op je pc installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Intel Core i7 7700 3.6GHz (max. 4.2GHz) Quad Core Processor
MSI H110M Pro-D DDR4 Moederbord
8GB DDR4 2133MHz Geheugen
1000GB S-ATAIII 7200rpm Harddisk
DVD±ReWriter Dual Layer
Gigabit Netwerk en 5.1 HD Geluid onboard
Nvidia Geforce GTX 1050 Ti 4GB Videokaart
1x DisplayPort, 1x HDMI, 1x DVI
2x USB3.0 voor, 4x USB2.0 + 2x USB3.0 achter
Sharkoon Vaya II Value ATX Miditower Behuizing met zijraam en Blauwe LED-verlichting in frontpaneel
500watt ATX Voeding

Dit zijn de specificaties.
Ik zal de drivers van het moederbord even installeren en dan verderkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toetsenbord en muis is indd allebei via USB. Alleen die functioneren nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hele domme beginnersfout waarschijnlijk, vriend van mij vroeg of ik een cd rom mee heb gekregen met driver voor moederbord erop, die heb ik inderdaad gekregen maar niet geïnstalleerd. Dat krijg je als een beginneling in deze wereld :')

Zal wel moeilijk worden want toetsenbord en muis doen het nu ook weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tipje, met deze specs zou ik gewoon Windows 10 installeren als je er geen persoonlijke redenen voor hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:45
je gaf aan dat je toetsenbord en muis het net wel deden, zorg dat ze in een USB 2 poort zitten en start je pc opnieuw op.

Installeer de drivers voor je netwerk adapter van de CD en download vervolgens de rest van de site van de fabrikant (recenter) dan op de CD waarschijnlijk.

Tevens zou ik geen Windows 7 meer installeren aangezien dit al redelijk out dated begint te raken.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:58

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste,

Ze zitten allebei in een USB 2.0 maar ook dit heeft geen effect. Het aparte is dat de muis en toetsenbord het gewoon deden tot ik de pc opnieuw opstartte. Vanaf dat moment deden ze het allebei opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan overigens wel in de BIOS met mijn toetsenbord en muis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Tjibbey, de volgende keer even de edit knop gebruiken, als je als laatst hebt gereageerd. ;)

Wat jou issues met je nieuwe systeem betreft, deze komen toch enigszins voort uit het verouderde Windows 7. Sowieso wordt de processor architectuur niet meer ondersteund door Windows 7, of andersom het si niet hoe je het bekijkt. Het kan allemaal wel draaien, maar niet optimaal en zoals hierboven aangegeven zal je via een ander systeem de nodige drivers moeten downloaden. Of vanaf CD/DVD eerst de netwerkkaart driver installeren.

[ Voor 68% gewijzigd door _Dune_ op 12-02-2017 12:21 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Anoniem: 884713 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:09:
Ze zitten allebei in een USB 2.0 maar ook dit heeft geen effect.
Bij Skylake chipsets worden ook de USB2.0 poorten aangestuurd door de USB3.0 controller, je zult dus eerst de Intel USB3.0 driver moeten installeren voordat deze poorten gaan werken in Windows. Mocht je nog een PS/2 keyboard of muis hebben liggen zou je die kunnen proberen (let op, is itt usb niet hotplug dus pc eerst uitzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:29
Waarschijnlijk werkt alles al direct vanaf de Windows 10 installer. Deze is namelijk wel geschikt voor de moderne hardware van nu.

Download op een andere PC de Media Creation Tool van Microsoft, volg de stappen om het op USB te zetten en installeer hiermee. Je kan het 30 dagen proberen. Mogelijk werkt zelfs je Windows 7 serial nog, gewoon even proberen.

Waarschijnlijk werkt dan gewoon alles out of the box en anders nadat hij een kwartiertje aanstaat en de drivers zelf heeft opgehaald

[ Voor 6% gewijzigd door xFeverr op 12-02-2017 15:28 ]

Pagina: 1