Ruitensproeiervloeistof probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb een aantal weken geleden deze set gekocht: https://www.halfords.nl/valma-winterset.html
en wou even melden dat ik hier toch wat problemen mee gehad heb.

Het grootste probleem is dat er in de ruitensproeiervloeistof iets van anti-regen zit waardoor als ik de ruiten sproei bij kou ik totaal niets meer zie tijdens het rijden, het lijkt wel alsof het gewoon ter plekke weer bevriest of dat er een soort film ontstaat.

Het tweede probleem is de ontdooispray, die zat al verstopt voordat ik hem ooit kon gebruiken, moest ik met een schroef de gaatjes steeds open maken.

Ik heb nou spiritus bij de ruitensproeiervloeistof gedaan, het gaat iets beter nu, maar ik zie nog steeds een soort film/bevriezing ontstaan.

Komt iemand dit bekend voor, kan dit aan het anti-regen liggen?

[ Voor 14% gewijzigd door Soldaatje op 12-02-2017 06:31 ]

Beste antwoord (via Soldaatje op 12-02-2017 14:02)

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:47

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ruitensproeiervloeistof bevriest idd gewoon als het buiten vriest en je 100+ rijd. windchill icm koude voorrruit. Ook het strooizout dat van andere auto's voor je op de weg op je ruit terecht komt en door je ruitenwissers op een hoop geveegd wordt alvorens op te lossen in de vloeistof en weer uit te zouten als de vloeistof bevriest help niet in het zicht. Oplossing: Sproeien bij het stoplicht als je stilstaat. dan werkt het wel goed :)

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:06
Heb je je auto in de wax gezet? Als je je voorruit meeneemt heb je ook een soortgelijk effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Als het heel koud is en je ruit is nog niet opgewarmd (b.v. Als je de auto net gestart hebt) dan bevriezen de meeste ruitenwisser vloeistoffen gewoon

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Ik koop meestal voor tot -25 en gebruik die onverdund, bevriest zelden tot nooit. Geurt wel wat sterk...

Bij de lidl voor 5e 5l en dan een voorraadje

[ Voor 18% gewijzigd door Scorpei op 12-02-2017 10:06 ]

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:03
Je hebt één liter ruitensproeiervloeistof-antivries gemengd met hoeveel liter wat al in het reservoir zat?
Maar wat gezegd wordt, bij een bevroren voorruit zullen de meeste gemengde vloeistoffen als matte film opvriezen. Water bevriest nu eenmaal.
Inderdaad geheel vervangen door een tot -25 graden gegarandeerde vloeistof.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:47

jpiwf

licenced pepernootaddict

Ruitensproeiervloeistof bevriest idd gewoon als het buiten vriest en je 100+ rijd. windchill icm koude voorrruit. Ook het strooizout dat van andere auto's voor je op de weg op je ruit terecht komt en door je ruitenwissers op een hoop geveegd wordt alvorens op te lossen in de vloeistof en weer uit te zouten als de vloeistof bevriest help niet in het zicht. Oplossing: Sproeien bij het stoplicht als je stilstaat. dan werkt het wel goed :)

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
jpiwf schreef op zondag 12 februari 2017 @ 12:31:
Heb ik ook wel eens gehad ja, was niet grappig.
Nu is het meer een soort film of vettig.
Het zou best kunnen dat het een los flesje was dat ik erbij heb gegooid wat niet de bedoeling was, misschien meer bedoelt als los op een schone ruit aanbrengen.
Ik weet het niet meer, maar die spiritus erbij helpt wel een beetje, ruikt ook een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Inderdaad sproeien als je stil staat of langzaam rijdt, of een vloeistof nemen die beter bestand tegen de kou. In Oostenrijk heb ik het gezien tot -60 graden Celsius. Maar de -30 variant voldeed daar ook tijdens hogere snelheden.

Zat er misschien nog veel zomersproeimiddel in het reservoir?
Pagina: 1