Dynamische disk is onvolledig/corrupt

Pagina: 1
Acties:

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01 22:54

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Heb pas een tweede Toshiba 3TB harddisk erbij gezet en wilde daarmee een dynamisch volume maken, samen met de eerste Toshiba 3TB (beide zelfde type). Nu heb ik eerst ff zitten kloten, en zo kwamen er drie partities op de eerste hardisk.

Data is veilig gesteld; dat is dus geen probleem. Probleem is dat ik niet van de "corrupte" dynamische volumes op de eerste disk af kom. Alle opties om iets te doen zijn grijs in schijfbeheer :X

Wat nu?

ps: Win7 64bit.

Heb het nu geprobeerd met dynamic disk converter, maar die meld dat de disk groter is dan 2TB en doet dan niets :|

[ Voor 13% gewijzigd door Madrox op 12-02-2017 00:03 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:12
Draai het clean commando eens op die schijf via diskpart. En zorg ervoor dat de hdd op gpt staat ipv mbr.

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 02:52
Download anders een gParted (live iso, niet groot) en zet die met putty op een USB, dan zou alles beschikbaar moeten zijn.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Jongens, dankje. Ben er zelf al uitgekomen met hulp van Paragon disk Manager, waarmee ik een wipe in gang zette. Die duurde echter 9 uur en dat vond ik t elang duren en onderbrak die operatie. Gelukkig was er genoeg gewiped, schijfbeheer kon nu ineens wel alle volumes opruimen :F

Draai nu een stripe en twee normale partities op deze disks :*)

ps: Diskpart maakte er net zo'n potje van als schijfbeheer. Toch wel apart van MS, dat je een 3rd party tool nodig hebt om MS eigen zooi op te ruimen.

[ Voor 18% gewijzigd door Madrox op 12-02-2017 06:49 ]

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-01 17:00
Leg uit 'zooitje'!? Optie select disk en dan clean werkt altijd.

Verwijderd

Je hoeft alleen de laatste sector (512 bytes) op elke disk te overschrijven; kost je minder dan 0,1 seconde als je het goed doet. Een volledige zero-write is overbodig.

De software RAID functionaliteit van Windows zelf middels 'dynamische disks' is zéér brak, en ik raad aan dat je die niet gebruikt.

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Topicstarter
Optie select disk en clean werkte helaas niet, krijg een melding dat iets niet beschikbaar is.

Cipher, dank je voor de tip. Heb dynamic disks al vaker gebruikt en vind het eigenlijk wel oke. De data die op de striped partitie staat is trouwens niet belangrijk. Veiligheid is dus geen issue ;)

Pagina: 1