Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 655671

Topicstarter
Het probleem
Mijn PS4 accepteert geen discs meer. Op het moment dat ik een disc in de PS4 wil stoppen, wordt de disc er niet meer ingezogen.

Mijn vraag
Ik heb de keuze tussen de blu ray driver laten vervangen. Dit zal tussen de 60 en 100 euro gaan kosten. Mijn PS4 is 3 jaar oud en is zeer zeer intensief gebruikt. Zouden jullie gaan voor een reparatie of voor een nieuwe PS4?

Niet onbelangrijk: ik heb nu een PS4 met 500GB, maar dat is eigenlijk te weinig. Ik wil dus sowieso een externe harde schijf aanschaffen om het geheugen uit te breiden, maar ik kan ook een 1TB PS4 kopen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het betreft een PS4 van de eerste generatie.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
PS4 gereset en alles wat ik op internet heb gevonden, heb ik geprobeerd. Ik heb ook de blu ray driver uit de PS4 gehaald, maar de rollers waren nog in orde.

Beste antwoord (via Anoniem: 655671 op 12-02-2017 18:05)

445033

Hoe oud is dat ding? Je hebt wettelijk gezien garantie die langer is dan de winkel jou zogenaamd geeft. Levensverwachting van zo'n ding mag toch wel 5 jaar zijn. Wellicht moet je zelf een kleine bijdrage doen, maar om dat ding nu zomaar weg te kwakken.

Ter info: Is de garantieperiode voorbij?

Is uw product kapot en is de fabrieksgarantie of bijgekochte garantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Tja, dat is een goede. Als je sowieso van plan bent om ook een hd te gaan kopen zou ik in dat geval zelf voor een nieuwe ps4 gaan. Even ruim gerekend zou je voor de hd en blu ray drive ergens rond de 150-175 gaan betalen, terwijl je voor een ruime 100 extra dan ook een geheel nieuwe ps4 hebt.

Daarmee heb je dan wel weer 2 jaar nieuwe garantie en wat meer ease of mind, want je weet maar nooit hoe lang die ps4 van 3 jaar oud het na de reparatie gaat volhouden.

Als je het je kunt veroorloven: koop jezelf en een nieuwe en verkoop deze huidige ps4 "as is" op marktplaats: voor het juiste bedrag zal er heus wel iemand zijn die de gok wel wil wagen schat ik...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Phase schreef op zondag 12 februari 2017 @ 07:13:
Tja, dat is een goede. Als je sowieso van plan bent om ook een hd te gaan kopen zou ik in dat geval zelf voor een nieuwe ps4 gaan. Even ruim gerekend zou je voor de hd en blu ray drive ergens rond de 150-175 gaan betalen, terwijl je voor een ruime 100 extra dan ook een geheel nieuwe ps4 hebt.

Daarmee heb je dan wel weer 2 jaar nieuwe garantie en wat meer ease of mind, want je weet maar nooit hoe lang die ps4 van 3 jaar oud het na de reparatie gaat volhouden.

Als je het je kunt veroorloven: koop jezelf en een nieuwe en verkoop deze huidige ps4 "as is" op marktplaats: voor het juiste bedrag zal er heus wel iemand zijn die de gok wel wil wagen schat ik...
Bedankt voor je reactie. Ik neig er ook naar om een geheel nieuwe aan te schaffen, maar ergens vind ik dat ook weer zonde. Verder functioneert de PS4 zonder enige problemen. Heb jij enig idee wat, bij zulk intensief gebruik, de levensduur is van een PS4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Geen dank hoor. Er valt weinig te zeggen over de verwachtte levensduur van een apparaat, kwestie van geluk of pech hebben i guess.

Zowel mijn ps 2, 3 en 4 werken allemaal nog prima terwijl bij een collega van me de ps3 stuk was gegaan, en een andere collega kreeg ook drive problemen op zijn 4.

Een apparaat kan nu eenmaal morgen stuk gaan of het nog 10-20 jaar doen, valt geen peil op te trekken, ook bij een playstation niet.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
zou kijken wat je er 2dehands voor kan krijgen, en dat geld in een nieuwe stoppen. Hangt er ook vanaf of je wel of niet interesse hebt om te upgraden naar een Pro model.

[ Voor 34% gewijzigd door Yakumos op 12-02-2017 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-07 22:13
Voor 40 euro heb je een vervangende drive op eBay. Het intensieve gebruik zegt helemaal niks, daar zijn ze voor gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NotSoSteady schreef op zondag 12 februari 2017 @ 15:10:
Voor 40 euro heb je een vervangende drive op eBay. Het intensieve gebruik zegt helemaal niks, daar zijn ze voor gebouwd.
Maar bij die drives moet ik ook zelf de printplaat overzetten. Ik heb geen idee of dat me gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-07 10:55
Probeer deze tutorial eens:

YouTube: PS4 Auto Eject / Won't Accept Discs Errors - HOW TO FIX *UPDATED*

Dit heeft meerdere mensen geholpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Probleem bij is, is dat de discs op geen enkele manier worden 'opgezogen' in de Playstation. Ik heb al van alles geprobeerd en gezocht naar van alles, maar ik kan niet echt iemand vinden met exact hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 655671 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:26:
[...]

Probleem bij is, is dat de discs op geen enkele manier worden 'opgezogen' in de Playstation. Ik heb al van alles geprobeerd en gezocht naar van alles, maar ik kan niet echt iemand vinden met exact hetzelfde probleem.
Kan je wellicht hier wat mee?

https://nl.ifixit.com/Ans...Discs+to+PS4#answer269662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-07 21:50

DarkSide

theres no place like ::1

Als je een nieuwe PS4 hebt zou je ook nog de controler kunnen verkopen. Scheelt ook weer iets.
Als je toch denk aan een grotere HDD zal ik bijna zeggen idd een nieuwe kopen.
Met 2 jaar garantie.
En de oude kan je ook kijken of die nog wat oplevert op MP? misschien dat iemand alleen downloads speelt en er wat voor over hebt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

445033

Hoe oud is dat ding? Je hebt wettelijk gezien garantie die langer is dan de winkel jou zogenaamd geeft. Levensverwachting van zo'n ding mag toch wel 5 jaar zijn. Wellicht moet je zelf een kleine bijdrage doen, maar om dat ding nu zomaar weg te kwakken.

Is uw product kapot en is de fabrieksgarantie of bijgekochte garantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. U moet de verkoper wel uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt, en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze 'rollers' zitten op de juiste plek. Inmiddels is er een kleine update: spellen worden nog wél gewoon afgespeeld nadat ik ze handmatig in de PS duw en met de schroef verder naar binnen schuif. Maar goed, dat kan op lange termijn nooit goed zijn lijkt me.

Het probleem zit 'm dus echt in het uitspuug- en opneemmechanisme...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Heb je geen garantie? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, want de PS is drie jaar oud. Inmiddels weet ik waar het probleem zit: de motor die discs moet innemen lijkt kapot te zijn. Morgen maar eens bellen voor een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-07 17:33
445033 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:38:

Oftewel, rechtszaken en etc etc vanwege een defecte disk lezer van een spelcomputer.. Ik weet niet of de TS daar zin in heeft, proberen kan altijd natuurlijk.... Maar ik verwacht het antwoord wel: Sorry garantie is afgelopen. De reactie daarop: ja maar, kijk maar op internet ik heb rechten.. Zal niet het gewenste resultaat geven..
Maar again, proberen kan altijd :P Ik verwacht dan het begin van een rechtszaak vanwege dit...

Wat ik zou doen, deze juist op tweakers.net verkopen (hier zitten genoeg mensen die niet vies zijn van een kwaaltje of een defectje, op marktplaats zijn ze daar wel vies van). Vermeld wel uiteraard netjes erbij dat je Playstation niet meer zuigt :D En gewoon lekker een nieuwe kopen, direct de nieuwere, ''snellere'' en zuinigere versie MET meer opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Anoniem: 655671 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 16:59:
[...]

Nee, want de PS is drie jaar oud. Inmiddels weet ik waar het probleem zit: de motor die discs moet innemen lijkt kapot te zijn. Morgen maar eens bellen voor een reparatie.
Wordt hij niet aangedreven door een snaar waar wellicht speling op zit? Ik heb deze een keer zelf vervangen bij een DVD speler.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
LopendeVogel schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:02:
[...]

Oftewel, rechtszaken en etc etc vanwege een defecte disk lezer van een spelcomputer.. Ik weet niet of de TS daar zin in heeft, proberen kan altijd natuurlijk.... Maar ik verwacht het antwoord wel: Sorry garantie is afgelopen. De reactie daarop: ja maar, kijk maar op internet ik heb rechten.. Zal niet het gewenste resultaat geven..
Maar again, proberen kan altijd :P Ik verwacht dan het begin van een rechtszaak vanwege dit...

Wat ik zou doen, deze juist op tweakers.net verkopen (hier zitten genoeg mensen die niet vies zijn van een kwaaltje of een defectje, op marktplaats zijn ze daar wel vies van). Vermeld wel uiteraard netjes erbij dat je Playstation niet meer zuigt :D En gewoon lekker een nieuwe kopen, direct de nieuwere, ''snellere'' en zuinigere versie MET meer opslag.
Media Markt gaat uit van een economische levensduur van 36 maanden bij een console (https://klantenservice.me.../answers/detail/a_id/7249). Mijn PS4 is nog geen 36 maanden oud. Ik ga daarom morgen naar de winkel om de PS ter reparatie aan te bieden. Ik ga ervan uit dat de kosten gedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Anoniem: 655671 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:32:
[...]

Media Markt gaat uit van een economische levensduur van 36 maanden bij een console (https://klantenservice.me.../answers/detail/a_id/7249). Mijn PS4 is nog geen 36 maanden oud. Ik ga daarom morgen naar de winkel om de PS ter reparatie aan te bieden. Ik ga ervan uit dat de kosten gedeeld worden.
Ik zou maar nergens vanuit gaan als ik jou was. Daarnaast heb je de console al opengemaakt, dus geen garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NotSoSteady schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:38:
[...]

Ik zou maar nergens vanuit gaan als ik jou was. Daarnaast heb je de console al opengemaakt, dus geen garantie.
De garantie, van één jaar vervalt na het verwijderen van de stickertjes op de achterkant. Maar de PS4 is al ouder dan 2,5 jaar, dus de garantie was sowieso al verstreken. Maar goed, ik weet ook wel dat het vaak moeilijker is dan het van tevoren lijkt. Desondanks heb ik vertrouwen in dat niet alle kosten voor mijn rekening zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-1980
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-07 16:26
knip

[ Voor 95% gewijzigd door Erik-1980 op 12-02-2017 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels bij de MediaMarkt geweest: de reparatie zal naar verwachting €100 gaan kosten. MediaMarkt zal 40 tot 50 euro betalen. Prima oplossing wat mij betreft. Helaas wel 3 tot 4 weken geen PS4 :-(

Allen bedankt voor het meedenken en -praten!

UPDATE 15-2: Mediamarkt kan de console NIET repareren. Daarom kan ik ervoor kiezen om voor €125 een nieuwe te krijgen óf ik krijg €64 terug als restwaarde (alles via Sony). Op die nieuwe PS4 zit echter maar 3 maanden garantie en ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat het een compleet nieuwe PS4 zal zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 655671 op 15-02-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Anoniem: 655671 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:08:
Inmiddels bij de MediaMarkt geweest: de reparatie zal naar verwachting €100 gaan kosten. MediaMarkt zal 40 tot 50 euro betalen. Prima oplossing wat mij betreft. Helaas wel 3 tot 4 weken geen PS4 :-(

UPDATE 15-2: Mediamarkt kan de console NIET repareren. Daarom kan ik ervoor kiezen om voor €125 een nieuwe te krijgen óf ik krijg €64 terug als restwaarde (alles via Sony). Op die nieuwe PS4 zit echter maar 3 maanden garantie en ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in dat het een compleet nieuwe PS4 zal zijn.
Jammer van de Media Markt en Sony. Maar goed twee jaar is toch wel gangbaar voor de meeste producten.

Nee voor € 125,00 kan je er wel vanuit gaan dat je een refurbished krijgt met alle risico's van dien.

www.gevoeligeplaten.nl

• NotSoSteady
Anoniem: 655671 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:08:

Waarom probeer je niet gewoon het moederbord over te zetten naar een nieuwe drive, lijkt me een eenvoudig klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geteisem schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 23:47:
[...]

Jammer van de Media Markt en Sony. Maar goed twee jaar is toch wel gangbaar voor de meeste producten.

Nee voor € 125,00 kan je er wel vanuit gaan dat je een refurbished krijgt met alle risico's van dien.
Precies. De man van de Media Markt beweerde dat Sony niet aan refurbished producten doet en dat ik een volledig nieuwe PS4 zou krijgen. Beetje vreemd, toch? Zeker omdat ik dan voor slechts €125 een compleet nieuwe zou krijgen.

Daarnaast kun je gewoon een refurbished PS4 kopen (http://www.bartsmit.com/n...tion-4-500-gb-refurbished). Dus het lijkt me sterk dat 'Sony daar niet aan doet'.
Pagina: 1