Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb een Motorola Nexus 6 en mijn scherm is eergisteren kapot gedaan en de reparatie is enorm duur. Ik wil graag van mijn Google Authenticator en wat andere waardevolle zaken die niet gesynchroniseerd zijn een backup maken.

De telefoon staat nog aan en ik hoor nog regelmatig berichtjes binnenkomen. Android USB debugging is ingeschakeld en ik heb root. Er zit een pattern lock op en de disk is volledig encrypted.

Als ik via Nexus Root Toolkit in Windows 10 of adb op Linux probeer toegang te krijgen, dan zie ik staan unauthorized. En ik dacht via Vysor misschien mijn scherm te kunnen benaderen om dan de pattern unlock te doen en dan de pop-up confirmation te geven om de PC toegang te geven. En ondanks dat de device daar wel verschijnt als deze is aagesloten, staat daar dat de device Offline is met het advies om opnieuw op te starten (wat zou betekenen dat ik niet meer voorbij het initiele pattern lock van de disk encryption zal kunnen)

Ook als ik de telefoon uiteindelijk ga laten repareren voor honderden euros, dan zou ik graag een backup willen hebben, mocht er iets fout gaan.

Wie weet hoe ik een volledige backup kan maken van mijn telefoon terwijl het scherm kapot is?

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wellicht heb je hier iets aan: https://vanwilgenburg.wor...oid-file-transfer-on-mac/

Feitelijk gewoon een ssh sessie naar het ding opzetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
The Eagle schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:39:
Feitelijk gewoon een ssh sessie naar het ding opzetten :)
Bij alles dat ik doe via adb krijg ik

error: device unauthorized. Please check the confirmation dialog on your device.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertyuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-11-2024
Bekend probleem, had ik ook met mijn 1+1.

Wat ik had gedaan is zelf een scherm regelen en er in zetten. Op ebay was het niet zo heel erg duur, voor mijn telefoon (voor die van jou is het helaas wel heel erg duur, en dat is dan nog zonder montage).

Maar ik heb ook de opties bekeken, alle opties.
Het makkelijkste is een usb OTG kabeltje en een usb muis, daarmee kun je het patroon tekenen en de telefoon unlocken. Daarna heb je via ADB volledige toegang.

Pattern unlock is heel moeilijk te simuleren via ADB, dus dat heb ik daarna niet meer aangezet. PIN is wel makkelijk, je kunt namelijk die code via adb sturen.