Beste moment afschaf nieuwe iPad

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Momenteel ben ik me aan het oriënteren op de aanschaf van een nieuwe tablet. Gezien ik nu de OnePlus 3 (5.5 inch) als smartphone heb denk ik meer richting een 9.7 inch model als tablet.

De iPad Air 2 128GB is nu te krijgen voor zo'n €550 zie ik. De Samsung Tab S2 en de Asus ZenPad 3S 10 zijn een stuk goedkoper maar ik lees toch overal dat de Air 2 ze nog overtreft op bijv. gaming.

Mijn vragen:

1. Hoe 'future proof' ben ik als ik de Air 2 nu aanschaf? Het ding is ten slotte al meer dan 2 jaar geleden uitgebracht.
2. Is dit een goed moment om hem aan te schaffen kijkend naar de mogelijke release van nieuwe iPads in maart?

Alvast dank het meedenken!

Beste antwoord (via Verwijderd op 11-02-2017 20:59)

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46

SuBBaSS

-has Ryzen

Altijd lastig, ook ik heb geen glazen bol maar een poging tot zinnig antwoord:

Ik zou de gok wel nemen dat je met de Air 2 nog zeker 2 jaar vooruit kunt. Simpelweg omdat het mi. niet realistisch is te verwachten dat een volgende generatie zoveel beter is dat een 2 niet meer mee zou kunnen komen. Zo groot zijn "de stappen" niet (meer).
Verder kun je met 128 GB een mooie tijd vooruit.

Met dit soort dingen kun je (altijd) blijven wachten. Nou scheelt het wel dat apple z'n vaste periodes heeft en dat je daarop kunt plannen.
Waar je mi. trouwens wel rekening moet houden is dat, als je besluit te wachten op een nieuwe, je er dan vanuit kunt gaan dat je meer betaalt.
Sowieso is belangrijk je af te vragen of je over wilt naar het apple eco-systeem met itunes op een computer en iOS op je tablet. Als je bepaalde vrijheden van android gewend bent wordt dat nog wel eens ervaren als een stap terug.
Begrijp me goed, niets ten nadel ervan verder. Ben zelf een zeer tevreden gebruiker van meerdere ios apparaten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik zou de gok wel nemen dat je met de Air 2 nog zeker 2 jaar vooruit kunt. Simpelweg omdat het mi. niet realistisch is te verwachten dat een volgende generatie zoveel beter is dat een 2 niet meer mee zou kunnen komen. Zo groot zijn "de stappen" niet (meer).

Met dit soort dingen kun je (altijd) blijven wachten. Nou scheelt het wel dat apple z'n vaste periodes heeft en dat je daarop kunt plannen.
Waar je mi. trouwens wel rekening moet houden is dat, als je besluit te wachten op een nieuwe, je er dan vanuit kunt gaan dat je meer betaalt.
Sowieso is belangrijk je af te vragen of je over wilt naar het apple eco-systeem met itunes op een computer en iOS op je tablet. Als je bepaalde vrijheden van android gewend bent wordt dat nog wel eens ervaren als een stap terug.
Begrijp me goed, niets ten nadel ervan verder. Ben zelf een zeer tevreden gebruiker van meerdere ios apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SuBBaSS schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:09:

Dank voor je poging ;)!

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt wat betreft het wachten. De techwereld blijft altijd in beweging.

Ik heb in het verleden 3 iPads (2, mini, mini 2) gekregen van verschillende sympathieke werkgevers _/-\o_ dus ik weet wel hoe vervelend het ecosysteem van Apple kan zijn. Maar goed dat je hem nog even aankaart, zeker een goed punt. 'Even' een .avi filmpje op je tablet zetten om in het vliegtuig te kijken is zonder jailbreak nog best een klus met een iPad. Evenals documenten opslaan en doorsturen. Daarin is een Samsung of Asus tablet absoluut superieur.

Qua OS blijf ik dolgraag bij Android maar het high-end aanbod is niet heel groot op het moment. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:06:
[...]

Dank voor je poging ;)!

Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt wat betreft het wachten. De techwereld blijft altijd in beweging.

Ik heb in het verleden 3 iPads (2, mini, mini 2) gekregen van verschillende sympathieke werkgevers _/-\o_ dus ik weet wel hoe vervelend het ecosysteem van Apple kan zijn. Maar goed dat je hem nog even aankaart, zeker een goed punt. 'Even' een .avi filmpje op je tablet zetten om in het vliegtuig te kijken is zonder jailbreak nog best een klus met een iPad. Evenals documenten opslaan en doorsturen. Daarin is een Samsung of Asus tablet absoluut superieur.

Qua OS blijf ik dolgraag bij Android maar het high-end aanbod is niet heel groot op het moment. |:(
Het maakt de keuze niet makkelijker in ieder geval. :/

Over de beperking die jij aanhaalt kan ik wel zeggen dat dat tegenwoordig niet zo kritisch meer is (dat kan bijv. via icloud drive, soort van dropbox-idee) maar helemaal vrij van beperkingen is het niet.
Zijn genoeg alternatieven om films/series te kijken, maar dat kan niemand voor jou bepalen natuurlijk.
Voor het geld heb je wel een kwalitatief goed apparaat en als je hem nieuw koopt nog goede ondersteuning via apple. Da's dan weer een probleem bij android devices (even de android helpdesk bellen is er niet bij).

Succes in ieder geval met de beslissing! :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SuBBaSS schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:47:
[...]

Het maakt de keuze niet makkelijker in ieder geval. :/

Over de beperking die jij aanhaalt kan ik wel zeggen dat dat tegenwoordig niet zo kritisch meer is (dat kan bijv. via icloud drive, soort van dropbox-idee) maar helemaal vrij van beperkingen is het niet.
Zijn genoeg alternatieven om films/series te kijken, maar dat kan niemand voor jou bepalen natuurlijk.
Voor het geld heb je wel een kwalitatief goed apparaat en als je hem nieuw koopt nog goede ondersteuning via apple. Da's dan weer een probleem bij android devices (even de android helpdesk bellen is er niet bij).

Succes in ieder geval met de beslissing! :Y)
Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
De opvolger van de ipad air2 is al een tijdje uit en heet ipad pro. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door pacificocean op 11-02-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:15
Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:06:
[...]

Dank voor je poging ;)!

Een avi op de iPad afspelen is geen probleem meer. Zoek Infuse maar is op, een mediaspeler die zo'n beetje alles kan afspelen op iOS.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:44
Ik had ook een andere iPad nodig en had dezelfde twijfels als jij. Om die reden heb ik een iPad pro gekocht. Die is toch een beetje nieuwe dan de air 2 en hoop om die reden dat hij ook langer mee kan. Of het verstandig was zal de tijd leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:55
Op dit moment zou ik nog wel heel even afwachten want d'r is een aardige kans dat over een maandje nieuwe IPad aangekondigd worden. Wie weet dat de IPad air 2 dan €100 goedkoper wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

1-2-3-4 nog effe wachten............. Ja nu, zo dat scheelt ff een Apple op een Pear

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1