Toon posts:

Auto versterker gaat uit bij stilstand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag!

Ik heb een raar vraagje betreft mijn versterker..
Ik heb sinds kort een nieuwe autoradio en alles werkt op de juiste manier.
Behalve als ik stil sta met een draaiende motor (voor het stoplicht bijv.). Op het moment van stilstaan gaat de versterker uit. Als ik daarna weer optrek gaat hij weer aan.

Aan de bedrading van de accu naar de versterker is niets veranderd..

Bij voorbaat dank!
Thomas

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:02
Lijkt mij dat de versterker te veel ampere trekt, aangezien de dynamo op stationair een lager ampere opwekt dan tijdens rijden. Heb je toevallig ook een grotere accu geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:08

InFamous

excommunicado

Dat lijkt wel alsof de spanning stroom bij stationair te laag is. Geef eens wat meer informatie over welk merk en type auto en welk merk en type versterker?

[ Voor 4% gewijzigd door InFamous op 11-02-2017 18:49 ]

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Meet inderdaad de spanning op de versterker maar ook de spanning op het remote signaal.

Wat zou kunnen is dat je remote misschien aan de km teller pulsgever hangt? Deze komt nog wel eens op ingebouwde mediacenters aan dat bij rijden het beeld van een film op de hoofdunit uitschakelt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aan de accu is niets veranderd..
Het vreemde is dat het toerental er niets mee te maken heeft. Want als ik gas geef slaat hij nog steeds niet aan..
Hij gaat echt pas weer aan als de wielen gaan draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:08

InFamous

excommunicado

Waar heb je de remote kabel dan precies op aangesloten? Anders kan @memphis nog wel eens gelijk hebben.

Maar noem nou eens merk en type voertuig en versterker, we hebben geen glazenbol.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De remote aansluiting zit op de Antenne power aansluiting. Gaat om een volkswagen vento 1995 met een jbl 2 kanaals versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:40

SA007

Moderator Tweaking
De informatie blijft nogal schaars, denk dat een aantal punten wel ingevuld moeten worden, zoals:
- Type versterker, jbl zal vast meer dan 1 type versterker hebben en zoek de handleiding erbij.
- Wat heb je aan meetapparatuur? Multimeter? Oscilloscoop?
- Wat gebeurd er als je de remote kabel direct aan de +12V knoopt (dan zou hij niet meer uit moeten gaan).
- Hoe 'origineel' is alle electra, in ~22 jaar kan er nogal veel verbouwd zijn aan een auto.

Qua testen die je sowieso kan doen:
- Wat gebeurd er rijdend in de vrij (motor idle, auto die niet stilstaat)
- Hoe consistent is het (redelijke kans op 'los' draadje en een versterker die niet op elke pulsje reageert)
Pagina: 1