Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 07:59
Hallo mensen,
Ik heb vorige week een Sony AS200 actioncam gekocht voor gebruik op de motor (helmet mount) ik heb voor de AS200 gekozen omdat deze relatief goedkoop is en zeer goede reviews had. Ik heb er afgelopen dagen mee zitten spelen en ik ben diep teleurgesteld in de video kwaliteit en de software.

Voorheen maakte ik beeldopnamen met mijn telefoon (nexus 5x). En monteerde met Garmin Virb on screen displays over het beeld (snelheid en gps). Ik heb hetzelfde met sony gedaan en het de osd's zijn gewoon ronduit belabberd. De kleuren zijn msdos spel achtig en de meters zijn net zo pixelig als minecraft.

De beeldkwaliteit is ook belabberd (1080 60fps Steady shot aan) het is onmogelijk om de kentekenplaat van een geparkeerde auto te lezen als je met 30kmu voorbij rijdt of de kentekenplaat van een auto die voor je rijdt.

Doe ik iets verkeerd of zijn mijn verwachtingen veel te hoog? Het toestel koste toch bijna €200.

Ik overweeg hem maandag te retourneren.

10m

5m

Fyi nog niet geprobeerd: 1080 30fps steady shot off. Ga ik morgen proberen.

[ Voor 24% gewijzigd door Pino Blauw op 11-02-2017 20:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
Als ik die plaatjes zie, dan is er iets helemaal verkeerd gegaan met de instellingen. Zijn dit frames uit een video? Lijkt wel 480p.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino Blauw
Dit zijn snap shotjes van de video op pauze. Opgenomen met 1080p 60fps. De beelden van op een meter afstand zijn wel redelijk. Alles verder dan ca 4 meter is pixelig, grainy. Ik heb het idee dat mijn telefoon betere opnames maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als ik zo op Youtube kijk dan kan die Sony toch wel hele mooie beelden maken:

YouTube: Sony HDR-AS200V VS GoPro Hero 4 Black Edition

Wat stabilisatie betreft zelfs stukken beter dan een GoPro.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:54
Pino Blauw schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:54:
Dit zijn snap shotjes van de video op pauze. Opgenomen met 1080p 60fps. De beelden van op een meter afstand zijn wel redelijk. Alles verder dan ca 4 meter is pixelig, grainy. Ik heb het idee dat mijn telefoon betere opnames maakt.
Afstand kan enkel invloed hebben op de focus. Die voorbeelden die je laat zien, zijn niet uit focus. Daarnaast is het voorbeeld ook totaal niet 1920x1080pixels groot, of heb je verkleind?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino Blauw
De plaatjes zijn een snapshot (snipping tool) van een deel van de video op pauze.gecropped zegmaar. Kan ik een ander beeld posten wat jouw een betere indruk kan geven?

@glashelder.

Dat soort video's heb ik ook gezien daarom had ik ook hoge verwachtingen, als ik met de camera vanaf een halve meter een foto van mijn toetsenbord maak is alles scherp. Maar als ik eem foto de kamer in maak, 5m diep ofzo is het helemaal niet scherp. Alsof de camera niet focust ofzo.

[ Voor 47% gewijzigd door Pino Blauw op 12-02-2017 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-09 18:25
Wellicht heb je de pech van een slecht exemplaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goscinny
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:13
Steadyshot werkt softwarematig en snoept pixels af. Zelf ervaring met een ander model, ook onscherp. Zonder softwarematige steadyshot weer scherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Tha-guido schreef op zondag 12 februari 2017 @ 05:06:
Steadyshot werkt softwarematig en snoept pixels af. Zelf ervaring met een ander model, ook onscherp. Zonder softwarematige steadyshot weer scherp beeld.
zelf heb ik ook deze action cam. nooit echt ontevreden geweest moet ik zeggen..
ik doe ook niet heel veel met de fimpjes moet ik zeggen hoor..
in het begin ook zit klooien met instellingen enz..
maar wat mij ook op viel zoals je zegt als de steady shot uit staat geeft hij betere beeld kwaliteit.

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik heb ook dezelfde action cam.
Ben zelf van (een oude) GoPro naar Sony gegaan vanwege de betere reviews en meer features: WiFi, GPS, afstandsbediening met liveview, Steadyshot.
Betere vormgeving: rechthoekig, ipv een blok (bij GoPro) dat past beter op mijn helm.

Verder geen problemen met de camera gehad, maar ik schiet altijd op 29.975 FPS.
Steadyshot staat bij mij aan.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino Blauw
Hi guys, Bedankt voor de reacties. Ik was vrijdag compleet flabbergasted door de beeldkwaliteit en had geen idee van wat ik er mee aan moest.

Ik heb hem geretourneerd. Eerst nog met de verkoper gesproken en beelden laten zien Deze gaf aan dat de camera ietsjes blurrier was dan normaliter maar niet RMA waardig. Hij gaf aan dat deze camera meer geschikt is voor selfiestick gebruik of omnamen waarbij het focusveld hooguit 6 tot 8 meter is. (op die afstanden was het beeld bij mij ook redelijk). Hij heeft mij geadviseerd een Garmin VIRB XE te overwegen. Mijn wens is dat kentekenplaten tot op verkeersexamen afstand (ca.20m) leesbaar zijn, ik weet niet of dat reëel is bij actioncams maar ik ga mij hierop opnieuw orienteren.

Ik kan de Sony AS200 iedergeval niet aanraden voor motorsport gebruik waarbij de omgeving gefilmd wordt, selfie style cockpit view is wel oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 16:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Pino Blauw schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:55:
Hi guys, Bedankt voor de reacties. Ik was vrijdag compleet flabbergasted door de beeldkwaliteit en had geen idee van wat ik er mee aan moest.

Ik heb hem geretourneerd. Eerst nog met de verkoper gesproken en beelden laten zien Deze gaf aan dat de camera ietsjes blurrier was dan normaliter maar niet RMA waardig. Hij gaf aan dat deze camera meer geschikt is voor selfiestick gebruik of omnamen waarbij het focusveld hooguit 6 tot 8 meter is. (op die afstanden was het beeld bij mij ook redelijk). Hij heeft mij geadviseerd een Garmin VIRB XE te overwegen. Mijn wens is dat kentekenplaten tot op verkeersexamen afstand (ca.20m) leesbaar zijn, ik weet niet of dat reëel is bij actioncams maar ik ga mij hierop opnieuw orienteren.

Ik kan de Sony AS200 iedergeval niet aanraden voor motorsport gebruik waarbij de omgeving gefilmd wordt, selfie style cockpit view is wel oké.
Dit lijkt me een onzinverhaal van de verkoper. Maar op basis van de plaatjes die je hebt gepost is het natuurlijk ook lastig te beoordelen: het zijn inderdaad hele kleine plaatjes geworden en ook nog met een flinke compressie eroverheen zo te zien. Post een een full-screen screenshot via VLC oid wanneer je een filmpje daarmee op 1080p afspeelt?

Bij mijn actioncam is alles van een paar cm tot aan bijna oneindig gewoon scherp. En volgens mij is dat bij nagenoeg alle actionscams zo. Althans niet zo onscherp als wat jouw voorbeeld doet vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Klinkt mij ook als een mooi verhaal van de verkoper om je een andere action cam aan te smeren en het lijkt mij ook niet normaal dat de action cam zo ontzettend slecht beeld produceert. Ik vraag me af of je nou ook zonder SteadyShot hebt geprobeerd?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-08 14:55

wickedm3n

Always having fun!

Jammer dat je de camera al terug hebt gebracht, ik had graag gelezen wat het probleem nu echt was doordat je ook verschillende modes en instellingen had gebruikt. Maar anderzijds snap ik wel dat je verwacht dat je goed beeld krijgt als je zon camera koopt. Jammer van je slechte ervaring met sony ik heb dat zelf helemaal niet.
Succes met de zoektocht naar een nieuwe camera.

P.s. De nieuwe sony fdr x3000r is anders wel super als je alle reviews leest O-) :+

In progress: VW kever

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
Beetje jammer dat je een topic opent met een vraag en de community geen mogelijkheid geeft om te helpen door dat ding gelijk te retourneren. Wat wil / wou je bereiken met dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino Blauw
RedHat schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:47:
Beetje jammer dat je een topic opent met een vraag en de community geen mogelijkheid geeft om te helpen door dat ding gelijk te retourneren. Wat wil / wou je bereiken met dit topic?
Op basis van reacties heb ik andere instellingen geprobeerd en met de opmerking "Wellicht heb je de pech van een slecht exemplaar?" heb ik meer topics op internet kunnen vinden van mensen die soortgelijke ervaringen hadden.

Ik opende dit topic met de hoop dat iemand uitsluitsel kon geven of ik de verkeerde instellingen gebruikte / de camera niet goed functioneerde of dat mijn verwachtingen te hoog waren.

Na de andere (alle instellingen) geprobeerd te hebben kwam er geen significante verbetering. Dus het apparaat is niet goed of mijn verwachtigen liggen te hoog. Dus retourneren is een logische vervolgstap lijkt mij.

Behalve dat kan mijn topic mensen die in de toekomst soortgelijke ervaringen hebben en dit topic lezen na het proberen van instellingen op 1080P 30fps zonder steady shot sneller besluiten de camera te retourneren.
*edit, ik zal ook nog even een pricewatch review maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Pino Blauw op 14-02-2017 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-09 10:59

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Pino Blauw schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:16:
[...]

Op basis van reacties heb ik andere instellingen geprobeerd en met de opmerking "Wellicht heb je de pech van een slecht exemplaar?" heb ik meer topics op internet kunnen vinden van mensen die soortgelijke ervaringen hadden.

Ik opende dit topic met de hoop dat iemand uitsluitsel kon geven of ik de verkeerde instellingen gebruikte / de camera niet goed functioneerde of dat mijn verwachtingen te hoog waren.

Na de andere (alle instellingen) geprobeerd te hebben kwam er geen significante verbetering. Dus het apparaat is niet goed of mijn verwachtigen liggen te hoog. Dus retourneren is een logische vervolgstap lijkt mij.

Behalve dat kan mijn topic mensen die in de toekomst soortgelijke ervaringen hebben en dit topic lezen na het proberen van instellingen op 1080P 30fps zonder steady shot gemakkelijker snellerde camera te retourneren.
Heb je al een review achter gelaten in de Pricewatch? Zeker een aarader en dat helpt potentiele kopers een keuze te maken.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1