Tweakers aanmoedigen om beoordelingen te geven aan reviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:08

aex351

I am the one

Topicstarter
Op basis van mijn laatste review van een router die ik had gekocht en gebruikt merk ik dat mijn review een lagere beoordeling heeft dan de andere reviews. Dit kan meerdere redenen hebben, waarvan één daarvan wellicht komt doordat het geen review is waarin ik het product ophemel.

Nu maakt de beoordeling van mijn review niet zo heel veel uit, iedereen heeft zijn eigen mening, maar wat mij wel stoort is de waarde die zo'n beoordeling heeft ten opzichte van de verschillende reviews onderling. Dit omdat ik denk dat weinig Tweakers ook daadwerkelijk de moeite nemen om een review te beoordelen die zij lezen. Ik ben hier één van, omdat ik er eigenlijk niet aan denk. Juist omdat zo weinig Tweakers een review beoordelen hangt er maar net vanaf wie op dat moment wel de moeite neemt om zo'n review te beoordelen. Met als gevolg dat de ene review +3's krijgt en de andere andere +0's krijgt, om mijn review als voorbeeld te nemen.

Het lijkt mij daarom goed dat Tweakers aangemoedigd worden om een beoordeling te geven. Misschien dat er een kleine overlay op het scherm getoond kan worden tijdens het lezen/scrollen van een review om snel en gemakkelijk een cijfer te geven.

De betreffende review waar ik naar verwijs: productreview: Asus RT-AC87U Zwart review door aex351

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Ik kom eerlijk gezegd weinig over die betreffende router tegen in je review? Het gaat met name om je troubles met je andere router als extender. Ook zijn er nauwelijks snelheidsmetingen en de snelheid die je haalt (grofweg 60 mbps) laat eerder zien dat er elders in je netwerk wat hangt. We weten immers niet eens waarmee ie verbinding maakt.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat deze review maar +1 krijgt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:08

aex351

I am the one

Topicstarter
Señor Sjon schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 23:18:
Ik kom eerlijk gezegd weinig over die betreffende router tegen in je review? Het gaat met name om je troubles met je andere router als extender. Ook zijn er nauwelijks snelheidsmetingen en de snelheid die je haalt (grofweg 60 mbps) laat eerder zien dat er elders in je netwerk wat hangt. We weten immers niet eens waarmee ie verbinding maakt.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat deze review maar +1 krijgt.
Ik lees in je reactie dat je alleen ingaat op de inhoud van mijn review. Nu heb ik deze thread niet geopend om mijn review te bespreken, zie ook eerste post.

Maar om toch je vraag te beantwoorden. De betreffende review is gebaseerd op mijn ervaring met betrekking tot het gebruik van deze router. De mogelijkheid om deze router te extenden hoort daar ook bij. En het is inderdaad een heel groot probleem als deze router niet ge-extend/ge-repeat kan worden. Dit heeft weinig te maken met de andere router. En juist omdat het een onderwerp is waar niet veel aandacht aan wordt besteed, wellicht omdat het gros van de mensen er voor kiest om één router in huis te hebben, is dit juist van toegevoegde waarde.

En om dan terug te refereren naar mijn eerste post. Als ik mijn review vergelijk met: productreview: Asus RT-AC87U Zwart review door fietsie wat veel meer +2's en +'3's heeft gekregen dan ben ik van mening dat de waarde van een beoordeling behoorlijk uiteenloopt. En om die reden zou het goed zijn om Tweakers meer aan te moedigen om reviews een beoordeling te geven die zij lezen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:45
aex351 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:32:
[...]

Ik lees in je reactie dat je alleen ingaat op de inhoud van mijn review. Nu heb ik deze thread niet geopend om mijn review te bespreken, zie ook eerste post.

Maar om toch je vraag te beantwoorden. De betreffende review is gebaseerd op mijn ervaring met betrekking tot het gebruik van deze router. De mogelijkheid om deze router te extenden hoort daar ook bij. En het is inderdaad een heel groot probleem als deze router niet ge-extend/ge-repeat kan worden. Dit heeft weinig te maken met de andere router. En juist omdat het een onderwerp is waar niet veel aandacht aan wordt besteed, wellicht omdat het gros van de mensen er voor kiest om één router in huis te hebben, is dit juist van toegevoegde waarde.

En om dan terug te refereren naar mijn eerste post. Als ik mijn review vergelijk met: productreview: Asus RT-AC87U Zwart review door fietsie wat veel meer +2's en +'3's heeft gekregen dan ben ik van mening dat de waarde van een beoordeling behoorlijk uiteenloopt. En om die reden zou het goed zijn om Tweakers meer aan te moedigen om reviews een beoordeling te geven die zij lezen.
ik denk alleen dat de specifieke situatie die jij hebt getest dusdanig weinig voorkomt, dat er maar weinig andere tweakers er iets aan zullen hebben. zodoende dus de +1 beoordeling.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8