Toon posts:

upgraden met MS 7728 moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 1.219 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
ik wil de grafische kaart van mijn oude medion pc upgraden maar ik weet niet of een nieuwe grafische kaart op mijn moederbord past. de specs van mijn pc zijn: intel i7-3770, MS 7728 moederbord, 4gb ram, nvidea geforce gt 660

ik vroeg me dus of een radeon rx 480 of een nvidea geforce gtx1060 op mijn moederbord zou passen ( de voeding moet uiteraard ook goed zijn)

als jullie nog een aanrader weten voor videokaart die hierop past hoor ik het graag _/-\o_

Alle reacties

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

In principe passen alle videokaarten op je moederbord, echter weet ik niet of Medion dit toelaat in de software, ik dacht 't wel.
verder moet er naast inderdaad een goede voeding er fysiek ook genoeg ruimte zijn, een GTX1060/RX480 zal 2 sloten innemen en een stuk langer/breder zijn
verder is 4gb ram tegenwoordig best wel karig, wellicht dat je hier ook nog even naar wilt kijken?

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
oh top! ja ik was zeker van plan om me ram uit te breiden naar 8gb, is er nog verschil in performance als je kijkt naar 2x 4gb ram of 1x 8gb?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

2x4GB is normaal sneller dan 1x8, omdat de cpu direct naar de 2 latten kan lezen/schrijven in de plaats van maar 1 lat.

Het kan zijn dat de graka word gebottlenecked door de cpu (op hoge resoluties), maar daar ben ik niet zeker van.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01 00:51

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Verwijderd schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:10:
oh top! ja ik was zeker van plan om me ram uit te breiden naar 8gb, is er nog verschil in performance als je kijkt naar 2x 4gb ram of 1x 8gb?
Nee, niet waar te nemen. Want je heb nu een GTX 660.
Alleen met een Intel HD GPU merk je een verbetering.

Trein?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net me computer open gemaakt en zag dat er maar een 350w voeding in zit, dat is te weinig voor die videokaarten, passen de meeste voedingen? of moet ik specifiek kijken naar het model moederbord dat ik heb?

Verwijderd

Welke model voeding is het precies? Een redelijke 350 watt voeding is namelijk echt heel erg ruim voor een GTX 1060 en een RX 480 moet ook nog lukken als het grootste gedeelte van vermogen over de 12v rail wordt geleverd.

• MedionAkoya
  • Laatst online: 24-01 00:51

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

GTX 1060 trekt 120 watt.
En er word een voeding van 400 watt aangeraden.

Heeft jouw voeding een PCIe 6 pins stekker?

https://www.nvidia.nl/gra...scal/gtx-1060/#redirected

[ Voor 13% gewijzigd door MedionAkoya op 11-02-2017 23:38 ]

Trein?

• Hansjwz
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-10-2019
ik heb zelf ook n medium computer
en bij die van Mij kon er gemakkelijk een nividia gtx 1050 in

• br00ky
  • Laatst online: 16:25

br00ky

Moderator Harde Waren
@Hansjwz, let in het vervolg even op hoe oud een topic is waar je in reageert :). Je toevoeging was 2 jaar geleden relevant.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.